Veterány

avia-skoda_rallye_team-na_prodej

Chcete doprovodnou Avii škodováckého rallye týmu? Jedna je na prodej, stojí necelých 600 tisíc

Pojďme se vrátit o necelých čtyřicet let zpět v čase, kdy se na tratí závodních zkoušek proháněly Škody 130 LR. Tehdy je na závody doprovázely skříňové Avie, které vozily náhradní díly i zázemí týmu.A jedna taková je aktuálně na prodej. Doprovodný náklaďák je Avia A 21 z roku 1988 a dostala podobné zbarvení jako tovární […]

Chcete doprovodnou Avii škodováckého rallye týmu? Jedna je na prodej, stojí necelých 600 tisíc Přečíst celý článek...

14-1972 - Renaut 5

Renault oslavuje 50. výročí modelu Renault 5. Věnuje mu stánek na výstavě Retromobile

V roce 2022 oslaví Renault 5 své 50. narozeniny. Je to úctyhodný věk, a přesto je Renault 5 více než kdy jindy v obraze s jeho nadcházejícím znovuzrozením plánovaným na rok 2024. Skutečný symbol popkultury s více než 5,5 miliony prodaných kusů v mnoha zemích. K výjimečnému výročí, je zapotřebí výjimečných oslav. Značka proto plánuje

Renault oslavuje 50. výročí modelu Renault 5. Věnuje mu stánek na výstavě Retromobile Přečíst celý článek...

mercedes-benz-w210-4matic

Před čtvrt stoletím představil Mercedes-Benz druhou generaci svého 4MATICu

Před 25 lety nabídla inovativní druhá generace systému pohonu všech kol Mercedes-Benz 4MATIC ještě lepší jízdní vlastnosti v náročných zimních provozních podmínkách. Místo běžných uzávěrek diferenciálů vsadil nový systém 4MATIC na elektronický systém řízení trakce 4ETS, který se automaticky aktivoval, jakmile došlo k prokluzu alespoň jednoho kola na kluzkém povrchu. Systém následně zvýšil na tomto

Před čtvrt stoletím představil Mercedes-Benz druhou generaci svého 4MATICu Přečíst celý článek...

Lada-2105-Retro_Garaz

Aukce veteránů láká na žigulík se 186 najetými kilometry, embéčko v původním stavu a další podobné veterány

Veterány a youngtimery jsou dnes velmi oblíbeným zbožím. Lidé je kupují kvůli tomu, aby do nich uložili své peníze, ale i proto, aby se s nimi svezli a připomněli si, jaké to je, auto nebo motoru opravdu řídit. Už za necelé dva měsíce se v Lysé nad Labem uskuteční aukce, v níž bude možné koupit

Aukce veteránů láká na žigulík se 186 najetými kilometry, embéčko v původním stavu a další podobné veterány Přečíst celý článek...

SKODA_1100_OHC_Coupe

Po nehodě z něj skoro nic nezbylo. Škoda 1100 OHC Coupé ale podle původních plánů vznikla od podlahy znovu

Speciál Škoda 1100 OHC Coupé z roku 1959 existoval jen ve dvou kusech a ani jeden se nedochoval v kompletním stavu. Přesto se nyní vrátil na silnice. Díky profesionálům ze Škoda Muzea a centra stavby prototypů Škoda Auto. Vývoj závodních speciálů Škoda 1100 OHC odstartoval v Mladé Boleslavi na jaře 1956. Po úvodní dvojici vozů

Po nehodě z něj skoro nic nezbylo. Škoda 1100 OHC Coupé ale podle původních plánů vznikla od podlahy znovu Přečíst celý článek...

SKODA-FAVORIT-rallye-monte-carlo

Tradice úspěchů škodovek na Rallye Monte Carlo je hodně bohatá. Zahrnuje i první dvě místa se 130 RS nebo triumf Favoritu

Působivá série úspěchů vozů Škoda na trati Rallye Monte Carlo, nejstarší a nejznámější soutěže FIA Mistrovství světa v rally (WRC), neodmyslitelně patří k DNA české značky. Mladoboleslavská klasika Laurin & Klement zamířila do Monaka již před 110 lety, závodila tak ve druhém ročníku soutěže. Modely s okřídleným šípem patří k favoritům své kategorie od roku

Tradice úspěchů škodovek na Rallye Monte Carlo je hodně bohatá. Zahrnuje i první dvě místa se 130 RS nebo triumf Favoritu Přečíst celý článek...

danska_skoda_110L-nemecko

Dánský cestovatel už 30 let křižuje Evropou se svojí stařičkou škodovkou. Byl s ní například v ČR, v Albánii či v Portugalsku

Patnáct nebo dvacet tisíc kilometrů za jednu dovolenou? Pro Tue Pola Halvorsena žádná porce. Jeho auto má najeto už přes tři sta tisíc kilometrů! „Auta mne fascinovala od dětství. Sbíral jsem články, obrázky a knihy o nich,“ začíná své vyprávění sedmdesátník, který se až do odchodu do důchodu živil jako řidič autobusu městské dopravy v

Dánský cestovatel už 30 let křižuje Evropou se svojí stařičkou škodovkou. Byl s ní například v ČR, v Albánii či v Portugalsku Přečíst celý článek...

SKODA-FAVORIT-1

Takhle Škodovka propagovala Favorit. Ve filmu nechybí nebezpečná jízda, nevyřešené vztahy i snění

Škoda Favorit byl přelomový model. Po dlouhých desítkách let totiž československá automobilka vyrobila auto, které se konečně opět mohlo postavit vedle západních značek. Favorit měl velké ambice, i proto vznikl tento propagační film. Pochází z roku 1988 a uvidíme v něm mladého kluka, který v trezoru právě tuto mladoboleslavskou novinku objeví, a představuje si, jaký

Takhle Škodovka propagovala Favorit. Ve filmu nechybí nebezpečná jízda, nevyřešené vztahy i snění Přečíst celý článek...

Skoda_Fabia_WRC-2003- (10)

Škoda Fabia WRC bylo vrcholné závodní náčiní. Za její volant se poprvé v barvách Škoda Motorsport posadil Jan Kopecký

Vůz Škoda Fabia první generace se veřejnosti poprvé představil v roce 1999. Po větším modelu Octavia šlo o další stěžejní řadu, která je dodnes jedním ze základních pilířů úspěchů vozů Škoda. Odvozený soutěžní derivát pro kategorii WRC sliboval díky kompaktním rozměrům ještě lepší sportovní výsledky. Po průkopnickém modelu Škoda Octavia WRC, který dosáhl nejen dobrých

Škoda Fabia WRC bylo vrcholné závodní náčiní. Za její volant se poprvé v barvách Škoda Motorsport posadil Jan Kopecký Přečíst celý článek...

Prototypy Škoda 1100 Super Sport "Ferat" a Škoda 720 ID v depozitáři Škoda Muzea | Foto: Škoda

Škoda vzpomíná na prototypy 720, 742 a 110 Super Sport s jejich tvůrcem

Stanislav Cinkl vedl dvacet let prototypovou dílnu Škoda Auto. S vývojem automobilky je ale spojen mnohem déle. Poznejte několik prototypů, se kterými se během své dlouhé kariéry setkal. Stanislava Cinkla znají příznivci mladoboleslavské značky především jako dlouholetého (1992-2012) koordinátora montáže prototypů, tedy šéfa prototypové dílny. Ve Škoda Auto však pracoval už od roku 1958, měl

Škoda vzpomíná na prototypy 720, 742 a 110 Super Sport s jejich tvůrcem Přečíst celý článek...

1999-SKODA_OCTAVIA_WRC- (1)

Škoda Octavia WRC měla pohon všech kol, výkon 300 koní a točivý moment až 600 Nm

Novodobá Škoda Octavia první generace se veřejnosti představila v roce 1996. Po modelu Felicia z roku 1994 znamenala další velký krok a zároveň vstup mladoboleslavské automobilky do segmentu nižší střední třídy. Ambice modelu Octavia na trhu současně provázela nová, vyšší očekávání i na poli motoristického sportu. Po až neskutečných úspěších automobilu Škoda Favorit ve Světovém poháru

Škoda Octavia WRC měla pohon všech kol, výkon 300 koní a točivý moment až 600 Nm Přečíst celý článek...

skoda-120-autosalon-veletrh-brno

Japonec vlastní starou škodovku a Renault, z něhož vznikla Dacia. Jsou v prvotřídním stavu

Jmenuje se Masayuki Shimoyama a je to Japonec. Ale není to obyčejný Japonec, nýbrž neobyčejný Japonec, protože vlastní Škodu 120 L a k tomu ještě Renault 12 TL. A obě auta má v prvotřídním stavu. V Japonsku není škodovka úplně neznámá, ačkoliv se tam neprodává. O to větší pozdvižení tam způsobuje hnědý sedan, který Masayuki

Japonec vlastní starou škodovku a Renault, z něhož vznikla Dacia. Jsou v prvotřídním stavu Přečíst celý článek...

Přejít nahoru