Veterány

mercedes-benz-w210-4matic

Před čtvrt stoletím představil Mercedes-Benz druhou generaci svého 4MATICu

Před 25 lety nabídla inovativní druhá generace systému pohonu všech kol Mercedes-Benz 4MATIC ještě lepší jízdní vlastnosti v náročných zimních provozních podmínkách. Místo běžných uzávěrek diferenciálů vsadil nový systém 4MATIC na elektronický systém řízení trakce 4ETS, který se automaticky aktivoval, jakmile došlo k prokluzu alespoň jednoho kola na kluzkém povrchu. Systém následně zvýšil na tomto […]

Před čtvrt stoletím představil Mercedes-Benz druhou generaci svého 4MATICu Přečíst celý článek...

Lada-2105-Retro_Garaz

Aukce veteránů láká na žigulík se 186 najetými kilometry, embéčko v původním stavu a další podobné veterány

Veterány a youngtimery jsou dnes velmi oblíbeným zbožím. Lidé je kupují kvůli tomu, aby do nich uložili své peníze, ale i proto, aby se s nimi svezli a připomněli si, jaké to je, auto nebo motoru opravdu řídit. Už za necelé dva měsíce se v Lysé nad Labem uskuteční aukce, v níž bude možné koupit

Aukce veteránů láká na žigulík se 186 najetými kilometry, embéčko v původním stavu a další podobné veterány Přečíst celý článek...

SKODA_1100_OHC_Coupe

Po nehodě z něj skoro nic nezbylo. Škoda 1100 OHC Coupé ale podle původních plánů vznikla od podlahy znovu

Speciál Škoda 1100 OHC Coupé z roku 1959 existoval jen ve dvou kusech a ani jeden se nedochoval v kompletním stavu. Přesto se nyní vrátil na silnice. Díky profesionálům ze Škoda Muzea a centra stavby prototypů Škoda Auto. Vývoj závodních speciálů Škoda 1100 OHC odstartoval v Mladé Boleslavi na jaře 1956. Po úvodní dvojici vozů

Po nehodě z něj skoro nic nezbylo. Škoda 1100 OHC Coupé ale podle původních plánů vznikla od podlahy znovu Přečíst celý článek...

SKODA-FAVORIT-rallye-monte-carlo

Tradice úspěchů škodovek na Rallye Monte Carlo je hodně bohatá. Zahrnuje i první dvě místa se 130 RS nebo triumf Favoritu

Působivá série úspěchů vozů Škoda na trati Rallye Monte Carlo, nejstarší a nejznámější soutěže FIA Mistrovství světa v rally (WRC), neodmyslitelně patří k DNA české značky. Mladoboleslavská klasika Laurin & Klement zamířila do Monaka již před 110 lety, závodila tak ve druhém ročníku soutěže. Modely s okřídleným šípem patří k favoritům své kategorie od roku

Tradice úspěchů škodovek na Rallye Monte Carlo je hodně bohatá. Zahrnuje i první dvě místa se 130 RS nebo triumf Favoritu Přečíst celý článek...

danska_skoda_110L-nemecko

Dánský cestovatel už 30 let křižuje Evropou se svojí stařičkou škodovkou. Byl s ní například v ČR, v Albánii či v Portugalsku

Patnáct nebo dvacet tisíc kilometrů za jednu dovolenou? Pro Tue Pola Halvorsena žádná porce. Jeho auto má najeto už přes tři sta tisíc kilometrů! „Auta mne fascinovala od dětství. Sbíral jsem články, obrázky a knihy o nich,“ začíná své vyprávění sedmdesátník, který se až do odchodu do důchodu živil jako řidič autobusu městské dopravy v

Dánský cestovatel už 30 let křižuje Evropou se svojí stařičkou škodovkou. Byl s ní například v ČR, v Albánii či v Portugalsku Přečíst celý článek...

SKODA-FAVORIT-1

Takhle Škodovka propagovala Favorit. Ve filmu nechybí nebezpečná jízda, nevyřešené vztahy i snění

Škoda Favorit byl přelomový model. Po dlouhých desítkách let totiž československá automobilka vyrobila auto, které se konečně opět mohlo postavit vedle západních značek. Favorit měl velké ambice, i proto vznikl tento propagační film. Pochází z roku 1988 a uvidíme v něm mladého kluka, který v trezoru právě tuto mladoboleslavskou novinku objeví, a představuje si, jaký

Takhle Škodovka propagovala Favorit. Ve filmu nechybí nebezpečná jízda, nevyřešené vztahy i snění Přečíst celý článek...

Skoda_Fabia_WRC-2003- (10)

Škoda Fabia WRC bylo vrcholné závodní náčiní. Za její volant se poprvé v barvách Škoda Motorsport posadil Jan Kopecký

Vůz Škoda Fabia první generace se veřejnosti poprvé představil v roce 1999. Po větším modelu Octavia šlo o další stěžejní řadu, která je dodnes jedním ze základních pilířů úspěchů vozů Škoda. Odvozený soutěžní derivát pro kategorii WRC sliboval díky kompaktním rozměrům ještě lepší sportovní výsledky. Po průkopnickém modelu Škoda Octavia WRC, který dosáhl nejen dobrých

Škoda Fabia WRC bylo vrcholné závodní náčiní. Za její volant se poprvé v barvách Škoda Motorsport posadil Jan Kopecký Přečíst celý článek...

Prototypy Škoda 1100 Super Sport "Ferat" a Škoda 720 ID v depozitáři Škoda Muzea | Foto: Škoda

Škoda vzpomíná na prototypy 720, 742 a 110 Super Sport s jejich tvůrcem

Stanislav Cinkl vedl dvacet let prototypovou dílnu Škoda Auto. S vývojem automobilky je ale spojen mnohem déle. Poznejte několik prototypů, se kterými se během své dlouhé kariéry setkal. Stanislava Cinkla znají příznivci mladoboleslavské značky především jako dlouholetého (1992-2012) koordinátora montáže prototypů, tedy šéfa prototypové dílny. Ve Škoda Auto však pracoval už od roku 1958, měl

Škoda vzpomíná na prototypy 720, 742 a 110 Super Sport s jejich tvůrcem Přečíst celý článek...

1999-SKODA_OCTAVIA_WRC- (1)

Škoda Octavia WRC měla pohon všech kol, výkon 300 koní a točivý moment až 600 Nm

Novodobá Škoda Octavia první generace se veřejnosti představila v roce 1996. Po modelu Felicia z roku 1994 znamenala další velký krok a zároveň vstup mladoboleslavské automobilky do segmentu nižší střední třídy. Ambice modelu Octavia na trhu současně provázela nová, vyšší očekávání i na poli motoristického sportu. Po až neskutečných úspěších automobilu Škoda Favorit ve Světovém poháru

Škoda Octavia WRC měla pohon všech kol, výkon 300 koní a točivý moment až 600 Nm Přečíst celý článek...

skoda-120-autosalon-veletrh-brno

Japonec vlastní starou škodovku a Renault, z něhož vznikla Dacia. Jsou v prvotřídním stavu

Jmenuje se Masayuki Shimoyama a je to Japonec. Ale není to obyčejný Japonec, nýbrž neobyčejný Japonec, protože vlastní Škodu 120 L a k tomu ještě Renault 12 TL. A obě auta má v prvotřídním stavu. V Japonsku není škodovka úplně neznámá, ačkoliv se tam neprodává. O to větší pozdvižení tam způsobuje hnědý sedan, který Masayuki

Japonec vlastní starou škodovku a Renault, z něhož vznikla Dacia. Jsou v prvotřídním stavu Přečíst celý článek...

Škoda Felicia Kit Car | 1995

Škoda Felicia Kit Car je nejúspěšnější škodovka s pohonem jedné nápravy v Mistrovství světa v automobilových soutěžích

Škoda Felicia byla v 90. letech pro automobilku z Mladé Boleslavi důležitým modelem nejen v běžném prodeji, ale také v rallye, kde tým Škoda Motorsport pro šampionát vozů Formule 2 homologoval plnohodnotný speciál postavený dle pravidel nové kategorie Kit Car. Po vítězství soutěžního vozu Škoda Favorit ve Světovém poháru pro vozy tzv. Formule 2 byla

Škoda Felicia Kit Car je nejúspěšnější škodovka s pohonem jedné nápravy v Mistrovství světa v automobilových soutěžích Přečíst celý článek...

Do aukce se chystá stařičký Citroën nalezený po mnoha letech ve stodole. Jeho stav je dost zbědovaný

Garážové a stodolové nálezy různých automobilů jsou vždy velmi zajímavé. A nejinak je tomu s tímto notně zrezlým Citroënem Traction Avant 11B z roku 1949. Objeven byl v nizozemské vesničce s názvem Melderslo a k mání je přes aukční server Catawiki. Citroënem Traction Avant byl vyráběn mezi lety 1934 a 1957, přičemž továrnu opustilo asi 760 000 kusů. Jde o

Do aukce se chystá stařičký Citroën nalezený po mnoha letech ve stodole. Jeho stav je dost zbědovaný Přečíst celý článek...

Přejít nahoru