Veterány

Jaguar představil první nový C-Type. Je jako návrat do minulosti, jehož stavba zabrala tisíce hodin

Klasická auta ještě nikdy nebyla tak v kurzu, jako jsou právě dnes. A tak se není co divit, že si toho všimly i automobilky. Jaguar v loňském roce oznámil, že má v plánu obnovit výrobu legendárního C-Type. I přes všechny koronavirové problémy je konečně na světě první z malé série velmi speciálních vozů. A je nádherný a může […]

Jaguar představil první nový C-Type. Je jako návrat do minulosti, jehož stavba zabrala tisíce hodin Přečíst celý článek...

Hispano Suiza H6C Tulipwood Torpedo (1)

Do prodeje se chystá jedno z nejikoničtějších aut historie. Hispano-Suiza H6C Tulipwood Torpedo bude stát majlant

Říct o nějakém autě, že patří mezi nejkrásnější historie, je dost odvážné, protože design a krása jsou subjektivní. Ovšem o Hispano-Suiza H6C Tulipwood Torpedo se to říká napříč generacemi a něco na tom asi bude. Na světě už jich moc není, a tak je velkou událostí, že se jeden chystá do aukce. Vzhledem k jeho

Do prodeje se chystá jedno z nejikoničtějších aut historie. Hispano-Suiza H6C Tulipwood Torpedo bude stát majlant Přečíst celý článek...

2019-09-21-vystava-120-let-fiat-praha-trojsky-zamek- (60)

Autoklub ČR podporuje stanovisko Ministerstva dopravy ČR k novelizaci evidence historických vozidel

Řadu měsíců se diskutuje v rámci českého veteránského hnutí a státní správy příprava novelizace legislativy týkající se evidence a provozu historických vozidel. Autoklub České republiky podporuje v této otázce stanovisko Ministerstva dopravy ČR. Návrh Ministerstva dopravy ČR počítá se stávajícím fungováním informačního systému historických vozidel a klubových a krajských komisí osvědčujících historickou původnost. V současné době nezasahuje

Autoklub ČR podporuje stanovisko Ministerstva dopravy ČR k novelizaci evidence historických vozidel Přečíst celý článek...

Ferrari F40

Ve Švýcarsku havarovalo Ferrari F40. Řidič o svodidla urazil celou přední část auta [video]

Ferrari F40 je autem, které má dnes obrovskou hodnotu, takže bývá zpravidla bezpečně zaparkované někde v garáži. Jsou ale i majitelé, kteří i s takovým autem jezdí. A z toho mohou vzejít problémy, jako například před pár dny ve Švýcarsku, kde právě jedno Ferrari F40 skončilo ve svodidlech. Vše se odehrálo během závodu do vrchu

Ve Švýcarsku havarovalo Ferrari F40. Řidič o svodidla urazil celou přední část auta [video] Přečíst celý článek...

Veterány a historická auta vypouští méně emisí než nejnovější elektromobily. Důvod je prostý

Asi nikomu ještě neušla informace o tom, že Evropská unie od roku 2035 zakáže prodej nových aut se spalovacím motorem. Důvodem je snaha o snížení emisí. Dle všeho by se tento zákaz zatím neměl týkat ojetin, ale snad ani historických aut a veteránů. Jak totiž ukázala nejnovější studie, právě taková auta vypouští do ovzduší méně

Veterány a historická auta vypouští méně emisí než nejnovější elektromobily. Důvod je prostý Přečíst celý článek...

Audi 80 GL (1973) - historická propagační fotografie

Audi 80 bylo představeno před 50 lety. Bylo to první Audi, které překonalo milion prodaných kusů

Audi 80 je modelem, který založil řadu B, uváděl na trh inovativní techniku a současně udával trendy. A také se stal prvním bestsellerem značky se čtyřmi kruhy, jehož prodeje překročily hranici milionu vozů. Význam této kompaktní limuzíny pro Audi a koncern Volkswagen je nesporný – v neposlední řadě i z toho důvodu, že s modelem

Audi 80 bylo představeno před 50 lety. Bylo to první Audi, které překonalo milion prodaných kusů Přečíst celý článek...

historie-crash_testu-skoda_100- (3)

První crash test v Československu byl proveden před 50 lety. Náraz se zkoušel na Škodě 100

Už 50 let se v Česku testují auta v nárazových testech, takzvaných crash testech. U zrodu tohoto testování stála samozřejmě automobilka Škoda Auto. Podívejte se, jak to vlastně začalo. První schvalovací crash test v tehdejším Československu provedl v roce 1972 Ústav pro výzkum motorových vozidel (ÚVMV). To bylo pracoviště, které automobilkám v zemi pomáhalo s

První crash test v Československu byl proveden před 50 lety. Náraz se zkoušel na Škodě 100 Přečíst celý článek...

Volkswagen-T1-pasovy_auto-po_renovaci- (2)

Pokořitel vysokohorských terénů. Unikátní polopásové vozidlo Volkswagen T1 bylo po 60 letech zrestaurováno

Pracovníci divize Oldtimer značky Volkswagen Užitkové vozy právě vrátili do původního stavu 60 let starý unikát, který je známý pod přezdívkou „polopásová liška“. Tento vůz T1 byl vyroben v květnu 1962 v hannoverském závodě a odeslán na cestu za svým zákazníkem do Rakouska. Po krátké životní etapě provozu jako normální T1 se tam pod rukama vynalézavého vídeňského

Pokořitel vysokohorských terénů. Unikátní polopásové vozidlo Volkswagen T1 bylo po 60 letech zrestaurováno Přečíst celý článek...

JAWA Minor

Přelomový patent vynesl průmyslníka Janečka do služeb britské MI6. Aby ochránil rodinu, předstíral svou smrt, vzpomíná vnučka

Na přelomu 20. a 30. let minulého století patřil k nejvýznamnějším osobnostem československého motocyklového, automobilového i zbrojního průmyslu. Málokdo ovšem ví, že František Karel Janeček, syn Františka Janečka (zakladatele světoznámé značky JAWA) a průkopník výroby automobilů JAWA v Kvasinách, byl během 2. světové války také členem britské tajné služby MI6. Podobné příběhy spojené s osobnostmi

Přelomový patent vynesl průmyslníka Janečka do služeb britské MI6. Aby ochránil rodinu, předstíral svou smrt, vzpomíná vnučka Přečíst celý článek...

Bentley slaví 70 let ikonického modelu R-Type Continental. Ve své době byl nejdražším autem světa

Nikdy není na škodu si připomenout historii, především, když je tak elegantní a zajímavá. Bentley proto připomíná 70. výročí jejich legendárního modelu R-Type Continental, který byl ve své době nejen nejrychlejším autem, ale hlavně tím nejdražším. Vše začalo v roce 1952, kdy Bentley R-Type Continental vyšel na 6 928 liber. Po přepočtu na dnešní kurz by

Bentley slaví 70 let ikonického modelu R-Type Continental. Ve své době byl nejdražším autem světa Přečíst celý článek...

Porsche_911_Carrera_RS_27- (2)

Legendární Porsche 911 Carrera RS 2.7 slaví 50 let. Bylo to nejrychlejší německé sériové auto své doby

„Kachní ocas“, „RS“ nebo 2.7“. Dodnes je Porsche 911 Carrera RS 2.7 známé pod mnoha přezdívkami. Jeho význam však zůstává jedinečný: byl to nejrychlejší německý sériově vyráběný vůz své doby a také to byl první sériový vůz s předním a zadním spoilerem – odtud přezdívka „kachní ocas“. V roce 1972 tak Porsche zahájilo trend spoilerů na sérově

Legendární Porsche 911 Carrera RS 2.7 slaví 50 let. Bylo to nejrychlejší německé sériové auto své doby Přečíst celý článek...

SKODA_1100_OHC_Coupe

Škoda 1100 OHC Coupé a další veterány se o víkendu představí v akci na okruhu na akci Sosnová Classic 2022

Jediný dochovaný exemplář okruhového speciálu Škoda 1100 OHC Coupé (1959), po několik let pečlivě rekonstruovaný týmy Škoda Muzea a centra stavby prototypů Škoda Auto, se veřejnosti poprvé od svého znovuzrození představí v pohybu. Zdarma přístupnou akci Sosnová Classic 2022 zatraktivní i další závodní vozy Škoda. V sobotu 14 května si milovníci historických závodních automobilů přijdou

Škoda 1100 OHC Coupé a další veterány se o víkendu představí v akci na okruhu na akci Sosnová Classic 2022 Přečíst celý článek...

Přejít nahoru