volkswagen-polo-gti-r5-zakaznicky-motorsport- (1)

Tým Racing 21 se představí v rámci XXIV. TipCars Pražského Rallysprintu s novým vozem Volkswagen Polo GTI R5. Po světové tovární premiéře tohoto vozu na nedávném podniku FIA World Rally Championship ve Španělsku se jedná o jeho celkově druhý soutěžní start. V Praze to bude navíc úplně první prezentace tohoto speciálu specifikace R5 v barvách soukromého týmu. Do role spolujezdce se k Vojtěchu Štajfovi po dvou letech vrací spolumajitel týmu Racing 21, matematik Karel Janeček.

Soutěžní vůz Polo GTI R5 je netrpělivě očekávanou novinkou ve světě automobilových soutěží pro sezónu 2019 a do České republiky přijede na svoji premiéru díky spolupráci Racing 21 s rakouským týmem BRR Raimunda Baumschlagera, čtrnáctinásobného rakouského šampióna v rally. Ten si nový soutěžní vůz převzal včera osobně se svým týmem v centrále Volkswagen Motorsport v Hannoveru. Právě zkušený Baumschlager se v roli technika i jezdce výrazně podílel na vývoji tohoto speciálu pro rally. Vojtěch Štajf tak bude, po Petteru Solbergovi a Ericovi Camillim dalším soutěžním jezdcem, který okusí výkonnost tohoto zcela nového vozu v reálném soutěžním režimu.

„Mám velkou radost za celý náš tým, že nové Polo GTI R5 ukážeme před oslavou Mikuláše všem milovníkům rally v České republice. Pražský rallysprint s tradičně vysokým počtem diváků na Strahově i podél trati si tuhle poctu rozhodně zaslouží. Racing 21 patří k těm týmům, které se vždy snažily přinést do české rally něco nového a neokoukaného. S Karlem Janečkem a za velké podpory Honzy Klokočky jsme před třemi roky rozjeli společný projekt, jehož cílem bylo premiérově představit Fabii R5 v barvách prvního soukromého týmu. Dokázali jsme to a dnes přichází další milník v podobě startu s absolutní novinkou mezi vozy specifikace R5. Chtěl bych poděkovat i Raimundovi za podporu a umožnění našeho startu s vozem Polo GTI R5 právě tady v Praze,“ neskrýval nadšení Vojtěch Štajf a s úsměvem dodal: „Když už se blíží oslava Mikuláše, tak se alespoň s Karlem počertovsky svezeme. Srdečně zvu do Prahy všechny fanoušky rally.“

karel-janecek-vojtech-stajf
Karel Janeček (vlevo) a Vojtěch Štajf

Nový soutěžní vůz Polo GTI R5 je vybaven řadovým přeplňovaným čtyřválcem s přímým vstřikem o objemu 1,6 l disponující výkonem 200 kW/272 koní při 5500 ot./min a maximálním točivým momentem 400 Nm při 4000 ot./min. Přes stálý pohon všech kol je točivý moment rozdělen na přední a zadní nápravu v poměru 50:50. Hmotnost vozu je 1 230 kg a jeho zrychlení z 0 na 100 km/hod. má hodnotu přibližně 4,1 sekundy. Maximální rychlost atakuje hranici 200 km/hod. podle použitého stálého převodu.

Tým Racing 21 nasadí do soutěže XXIV. TipCars Pražský Rallysprint, kromě nového soutěžního vozu Polo GTI R5, také dva zákaznické vozy ŠKODA Fabia R5.

Tradiční rozloučení s letošní sezónou XXIV. TipCars Pražský Rallysprint se koná v sobotu 1. prosince 2018.