Chcete vidět opravdový monopost Formule 1? Teď máte šanci, protože až do poloviny listopadu cestuje po České republice. Do konce října bude vystaven v Praze na Jižní spojce. Odtud pojede na další zastávku, kterou bude čerpací stanice Devět křížů na D1 a poslední zastávka bude v Klimkovicích u Ostravy. Součástí výstavy jsou i dvě soutěže o hodnotné ceny pro širokou veřejnost.
„Čerpací stanice ORLEN Benzina jsou součástí velké a stabilní mezinárodní sítě, do které spadají bezmála tři tisíce stanic v Polsku, Německu, Litvě, Česku, na Slovensku a brzy také v Maďarsku. Tento mezinárodní záběr je podtržen úspěšným působením skupiny ORLEN v seriálu Formule 1. V Česku je motorsport a Formule 1 velmi populární, a proto jsme rádi, že můžeme fanouškům i široké veřejnosti v Česku připravit již druhým rokem takovýto skvělý zážitek v podobě opravdového formulového monopostu,“ vysvětlil Tomasz Wiatrak, předseda představenstva skupiny ORLEN Unipetrol, do které patří i síť čerpacích stanic ORLEN Benzina.
Návštěvníci čerpacích stanic si mohou na vlastní oči prohlédnout aktuální monopost Alfa Romeo F1 Team ORLEN C42. Turné je unikátní nejen svým obsahem, ale také samotným transportem – Alfa Romeo F1 Teamu ORLEN C42 bude totiž vystavena na čerpacích stanicích v transparentním skleněném boxu v režimu 24/7. V rámci roadshow se může veřejnost zapojit hned do dvou soutěží o zajímavé ceny. Vyhrát lze reklamní předměty stáje Alfa Romeo F1 Team ORLEN nebo kurz bezpečné jízdy na Autodromu Most v hodnotě 5000 Kč.
Po loňském úspěšném turné po českých městech, kde monopost F1 vidělo přes 20 tisíc zájemců, se celý seriál vrací do Česka. Start proběhl na čerpací stanici ORLEN Benzina v Litvínově 17. října, aktuálně je možné formuli vidět v Praze:
- Praha Braník, čerpací stanice na Jižní spojce (25. 10. – 31. 10.)
- Devět křížů na dálnici D1 (1. 11. – 7. 11.)
- Klimkovice u Ostravy na dálnici D1 (8.11. – 14. 11.)
Technické informace a zajímavosti o vozu Alfa Romeo F1 Team ORLEN C42:
- Šasi: monokok z uhlíkových vláken
- Motor: Ferrari Tipo 065/6 EVO V6 objemu 1600 cm3 uložený uprostřed podélně, hmotnost 145 kg, hliníkový blok a hlava, vrtání x zdvih 80 x 53 mm, rozvod DOHC, přímé vstřikování paliva, mazání se suchou skříní, přeplňování turbodmychadlem, výkon 740 koní, litrový výkon 463 koní, limit 15 000 ot./min
- Převodovka: 8stupňová automatizovaná sekvenční s řazením pádly na volantu, pohon zadních kol
- Pneumatiky: Pirelli P-Zero 305/670 R13 – 405/670 R13
- Podvozek: dvojitá příčná ramena vpředu a vzadu, stabilizátory, karbon-keramické brzdy
- Délka: 5500 mm
- Šířka: 2000 mm
- Hmotnost: 795 kg
- Maximální rychlost během závodu: 370 km/h
- Zrychlení z 0 na 100: 2,6 sekundy
- Zrychlení z 0 na 200: 4,8 sekundy