Automobiloví nadšenci mohou slavit. Na mapě Evropy přibyl nový závodní okruh. Circuito do Sol v jižním Portugalsku se navíc zaměřuje na to, aby byl spíše rekreačním závodním střediskem než typickou závodní dráhou, na které se budou konat velké profesionální závody.
Okruh Circuito do Sol má možnost využívat až 11 různých variant, přičemž ta nejdelší z nich měří 3,5 km a obsahuje 23 zatáček. Trať umožňuje konání dvou akcí současně. Okruh se profiluje jako komunitní resort motoristického sportu. Pro návštěvníky je k dispozici hotel, penziony a komplex vil. Věrní členové budou dokonce mít možnost postavit si v areálu vlastní ubytování. Stavba okruhu trvala 7 let a byla financována ze soukromých zdrojů.
Okruh byl inspirován několika slavnými úseky z jiných závodních okruhů po celém světě. Najdeme zde například napodobeninu slavné zatáčky z okruhu Laguna Seca, které se říká „vývrtka“, zatáčky Eau Rouge ze Spa, zatáčky Porsche z Le Mans nebo epické zatáčky Karussell z Nordschleife.
I když na záběrech z výšky vypadá okruh Circuito do Sol ploše, ve skutečnosti je postaven na zvlněném terénu s několika slepými horizonty. K dispozici je také off-roadová dráha pro rally auta a bugginy, 700metrový motokárový okruh s osvětlením i pro noční jízdu, motokrosová dráha a endurové tratě propojené s širším okolím. Na místě budou dostupná i školení pro řidiče, ale také závodní škola.
Jednou z největších výhod lokality je její klima. Portugalský region Alentejo, kde okruh vznikl, patří k nejslunečnějším v Evropě. To tak umožňuje okruhu fungovat téměř celý rok, díky čemuž se stává ideálním místem pro týmy hledající stabilní podmínky pro testování i v zimních měsících. Nachází se na hranici Portugalska a Španělska a je snadno dostupný z tří mezinárodních letišť – Lisabon, Faro a Sevilla.
Půjčovna aut
Kromě ubytování a přístupu na okruhy a terénní tratě je součástí obchodního modelu i přístup k prostorám pro skladování aut. Na okruhu je také půjčovna sportovních vozidel, v níž jsou například Volkswagen Golf GTI, BMW M3 a M4, Porsche Cayman GT4, ale i závodní speciály Ferrari 488 Challenge a Porsche 911 GT3 Cup, jednomístné vozy Radical nebo dokonce vozidla specifikace LMP3.
Roční členský poplatek do půjčovny činí přibližně 10 tisíc eur v závislosti na úrovni členství. Vozy jsou k dispozici i pro nečleny a návštěvníky, přičemž ceny se pohybují od 40 € (33 £) za kolo v Golfu GTI až po 170 € za kolo v nejrychlejším vozidle LMP3.
Do budoucna je plánováno rozšíření zázemí okruhu o další rekreační služby, vzniknout by tu měla restaurace, wellness centrum s bazénem, tělocvična a tenisové kurty, které by měly být dokončeny příští rok.
Tyto novinky dodají okruhu ještě výraznější charakter luxusního resortu zaměřeného na automobilové nadšence a nabídnou členům a návštěvníkům možnost propojit motoristické zážitky s rekreačním odpočinkem. Už plánujete návštěvu?