hyundai_i30_n-a-hyundai_kona_n-nurburgring-na_trati- (2)

V letošní přehlídce mizerných řidičů z Nürburgringu nechybí ani řidič Škody Superb. Za své chování by se měl stydět

Od Anina Russová | Zdroj: youtube.com - Foto: Pavel Srp - 23. 12. 2021


Letošní turistické jízdy na okruhu Nürburgring byly ve znamení řady protikoronavirových omezení. Dokonce to ze začátku roku chvíli vypadalo, že okruh nebude pro zahraniční milovníky rychlosti vůbec přístupný. Nakonec se vše v dobré obrátilo, a tak jsme se i my mohli na okruh – tentokrát ve společnosti ostrých modelů Hyundai – podívat.

A rozhodně jsme nebyli sami! Turistické jízdy každoročně využívají stovky řidičů aut, ale i motorek, aby na vlastní kůži vyzkoušeli náročnost jednoho z nejtěžších a nejslavnějších okruhů světa. A to s sebou při jízdě logicky nese řadu problémů.

Přečtěte si také:  Řidiči parkují, jak se jim zlíbí. Jenomže často tím blokují nejen provoz, ale i průjezd hasičů a záchranářů

Shrnout jdou vcelku jednoduše. Ego, rychlost, nepoužívání zpětných zrcátek a blinkrů, neznalost základních okruhových pravidel a agresivita. Nic z toho přitom ale na okruhu v rámci turistických jízd nemá co pohledávat. Nejde jen o nějakou slušnost, jde hlavně o bezpečnost!

Video se sestřihem těch nejmizernějších účastníků turistických jízd ukazuje přesně všechny ty výše popsané nešvary. Někteří pak zvládnou skoro všechny naráz.

Agresivita a hloupost

Hned začátek videa ukazuje, jak to na okruhu, ostatně ale ani na silnici vážně vypadat nemá. Řidič Superbu ostatní nejen, že blokoval, ale následně ještě ukázal vztyčený prostředníček. Blokování je ale nešvar řady dalších řidičů, kteří zapomínají, že i během turistických jízd musí používat zpětná zrcátka a rychlejším včas a bezpečně uhnout doprava. Ideálně i s použitím blinkru. Tohle není závod!

Je pochopitelné, že každý chce jet ideální stopu, ale problém je v tom, že ne každý ví, jak má vlastně vypadat, nemá dost odvahy, zkušeností a schopností. Pak holt musí chuť po ideální stopě ustoupit bezpečnosti.

Kromě uhýbání a blokování řidiči chybovali i po nehodách nebo poruchách. Pokud je to totiž byť jen trochu možné, nikdy není dobré odstavit porouchané auto na trati. Tak vytvoří překážku pro ostatní, kteří na něj ve vysoké rychlosti nemusí mít prostor reagovat.

Přečtěte si také:  Pokud chcete s novým autem vyrazit na okruh, dejte dobrý pozor na ztrátu záruky. Ani pojištění pak nefunguje

Agresivní jízda, ať už motorkářů nebo řidičů aut, nemá na okruhu, především na tak náročném okruhu, co pohledávat. Všichni, kteří jsou zachyceni ve videu chybovali. A mohou být rádi, že z toho vyvázli v celku. Mimochodem, přivolání odtahového auta na tomto okruhu vyjde minimálně na 500 eur, tedy asi 12 500 Kč. A to je jen základ, respektive manipulační poplatek. Jak vidno, porovnávání ega se zatraceně nemusí vyplatit.