měření rychlosti dálnice D1

Silničáři pro letošní sezónu dostali od státu celkem slušný budget, a tak se prý musíme opět připravit na to, že rozkopané bude prakticky vše. Podle dostupných informací to vypadá, že absolutně nejšílenější dopravní situace bude kolem Prahy, Brna, ale také na stále modernizované dálnici D1. Ředitelství silnic a dálnic totiž dostalo ke všem opravám 11,4 miliardy korun, které hodlá naplno využít.

Absolutní peklo zažije hlavní město Praha, respektive část jeho příjezdů. V plánu je totiž oprava dálnice D5 mezi Prahou a Berounem (ano, už zase) a také oprava části pražského okruhu u Řep, ale i na druhé straně u Černého Mostu.

Silničáři mají také v plánu opravovat dálnici D11, a to rovnou na minimálně dvou místech. V plánu je rekonstrukce kolem 25. kilometru a také kolem 63. kilometru. Ohledně D11 se také už nějakou dobu mluví o jejím rozšíření o jeden jízdní pruh, ale toto prý není plánováno v rámci těchto oprav. Takže do pár let můžeme počítat s další velkou uzavírkou. Co k tomu říct…

Zajímavé to bude také na dálnici D1. Ta už měla být podle původního plánu hotová, ale protože práce zde postupují až trestuhodně pomalu, jejich konec je naplánován až na rok 2020. Silničáři počítají s tím, že budou pracovat až na osmi úsecích D1. Ke čtyřem z loňského roku tak přibydou další čtyři nové. Jeden by měl být mezi 21. a 29. kilometrem, dva kolem 90. kilometru a jeden mezi 119. a 134. kilometrem. Pracovat se ale bude také na 168. kilometru nebo na 178. kilometru. Některé opravy budou probíhat souběžně, s jinými se bude čekat na dobu, kdy budou jinde práce ukončeny nebo pozastaveny. Tak jako tak se můžeme jen modlit, aby se v těchto místech nestala nějaká vetší nehoda. I když, k pořádné koloně bude stačit i malý ťukanec. Tak pevné nervy všem.