Tuhle báječnou úpravu Volkswagenu Polo R WRC mají na svědomí technici od německé firmy Wimmer Rennsporttechnik. A nebáli se toho, protože prcka vyladili na neskutečný výkon 420 koní a na točivý moment 480 Nm. Jenomže všechna práce s takovými hodnotami zůstane jen a pouze na přední nápravě a to podle nás není úplně vhodné. Ale postupně.
U Wimmeru si samozřejmě pohráli s nastavením map v řídící jednotce. K tomu ale přidali nerezový výfukový systém, vysokotlaké čerpadlo a třeba také větší mezichladič stlačeného vzduchu. Výsledný výkon je tak jen o něco málo nižší než má například šestiválcové BMW M3.
K nové technice samozřejmě patří i nový design. O ten se postaraly hodně šílené polepy, ale především lehká, 17 palcová kola od OZ a sportovněji laděný podvozek od KW. A co za to?
Wimmer Rennsporttechnik si účtují 10 200 €, tedy asi 275 tisíc korun. To věru není málo, obzvlášť když si uvědomíte, že za takovou cenu máte jedno nové, nicméně obyčejné Polo. Navíc je tu problém s poháněnou nápravou. Předokolka s takovým výkonem nikdy nebude tak úplně fungovat a v zatáčkách se s ní budete prát. Otázkou také je, co to vlastně vydrží. Na dálnici ale budete rozhodně nejrychlejší. Tedy hned, jak se výkon zvládne přenést na kola. :)