V sobotu večer proběhl v Praze nelegální tuningový sraz, který monitorovalo přes čtyřicet policistů. A ti tam rozhodně nebyli zbytečně…
V souvislosti se získáním poznatku týkajícího se nelegálního tuningového srazu připravili pražští policisté dopravně bezpečnostní akci, při které se zaměřili na dodržování dopravních předpisů a dbali na to, aby nebyla ohrožena bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu.
Majitelé a příznivci upravených aut se setkali na parkovišti před obchodním centrem ve Štěrboholech, odkud poté přejeli na Strahov. Po celou dobu byli pod dohledem více než čtyřiceti policistů, kteří monitorovali situaci a řešili dopravní přestupky během přesunu. Policisté oznámili vice než dvě stovky provozovatelů vozidel pro porušení dopravního značení a uložili bezmála dvacet pokut.
V průběhu večera se příznivci tuningu opět dali do pohybu a přejeli mimo území hlavního města do Čestlic, kde na ně byli připraveni středočeští policisté. Ti jejich akci monitorovali až do jedenácté hodiny večerní, dokdy zkontrolovali bezmála sto účastníků srazu a udělili bezmála dvacet pokut.
Tomuhle říkám „pomáhat a chránit“
Místo toho aby fízlové řešili opravdový problémy po Praze tak buzerujou lidi kteří mají nějaký svůj koníček a chtějí se párkrát do roka projet a pokecat s lidma
Stydím se za naší policii
Jenom banda zakomplexovaných buzerantů
Kolikrát se musí člověk smát, když vidí 1,6 stříkačku s výfukem jak okapová roura. Řve to mocně, výkon žádný. Myslim že to kdysi řekl Jeremy Clarkson ,,Tuningové výfuky jsou jako falešné úsměvy prostitutek,, Další sranda jsou spojlery,… bižuterie snažící se velhat dojem potřebného přítlaku. Ti pakoni místo toho aby vozidla ,,upravovali,, pro širší využití a hlavně naše vozovky, dělají z auta kus čehosi plazícího se po asfaltu. Nás za mlada zajímalo spíš jak to zvednout, odpružit a zafejkovat traverzu do nárazníku aby to vydrželo a nebylo to poznat. Stejně každý dospěje v to, že si pořídí auto s požadovanými parametry již továrními. Ale jo, ať si děcka hrajou. Jen mi hlava nebere proč auta místo úprav ničí.
Je tuning a tuning.Ano souhlasím někteří absolutně neví co dělají a nemají pro to cit.Ale pak jsou ti, kteří moc dobře ví co dělají a dělají to dobře.Podle mě to může být i 1.6 proč né?Se podívejte na kubatury závodních vozů 🤷Netřeba všechny házet do jednoho pytle.
Pokud by ti „správní kluci“ měli vše legální a schválené a dodržovali předpisy, tak se přece nemusejí bát žádné policejní kontroly a klidně na těch srazech být mohou. Jestli on nebude problém v tom, že sice auta mají v pořádku (nerozpadnou se) ale drtivá většina na tom autě má nějaký.ten nelegální díl… Už jenom ty výfuky jsou v 99% nelegálně upravované… Tož tak. Omlouvám se těm pár poctivým úpravcům, kteří mají opravdu vše v pořádku 😉
Jakýkoliv úpravce si svůj vůz hýčká a tudíž se k němu i tak chová. Zaměřil bych se spíše na závodníky v plečkách co sotva drží pohromadě, kurýry s jídlem, kamionysty a jiné mistry světa co si myslí že jsou králové silnic
S tou úplně první větou nesouhlasíme, protože spousta upravených aut jsou krámy, které sotva drží pohromadě. Ti s opravdu prvotřídně upravenými auta na takovéto srazy nejezdí, navíc jejich auta rozhodně nejsou v takovém technickém stavu, kterým by prošla na STk. Nikoliv, protože by byla ve špatném technickém stavu, ale protože mají mnohdy neschválené úpravy.
Já bych si počíhal i na auta lidí co jezdí na stavby atd.Takové pracovní auta skupin.To jsou jiné šroty.Kolikrát bych je nepustil ze servisu.
A jaký byl technický stav vozidel,jsou ty úpravy skutečně nebezpečné ? Většina lidí,kteří investují do svých aut,je mají v technicky dokonalém stavu. Problémy a nebezpečí bych asi hledal jinde……
Technický stav? A co třeba neschválené úpravy, které mohou změnit funkčnost auta? A další?
Mrzí mě, že lidé nerozeznají rozdíl mezi tuningem a „tuningem“. Je tu jedna skupina lidí, kteří investují deseti až statisíce za úpravy a opravy, aby jejich vozy fungovaly na minimálně 100%. Nechtějí být spojováni s žádnými srazy a jsou to většinou malé skupiny nadšenců, kteří navštěvují různé trackdaye a různé amatérské závody. Ale bohužel je tu ta většina, a to jsou tito problémoví „tuningáři“. Dělají vcelku mohutné, hlučné a nevkusné srazy většinou na parkovišti před obchodem (paradoxně největším dodavatelem „dílů“) a otravují život všem v okolí kilometrů. Jejich vozy vypadají jako pojízdné sotva u sebe držející cirkusy a jejich úpravy nemají sebemenší vliv na vylepšení jízdních ani řidičských vlastností. Co je nejsmutnější, tak to paradoxně odnáší ti kluci, kteří svým vozům a ježdění s nimi věnují nespočet času a energie… Protože hned jak vyjede na silnici, už na něj koukají jako na vraha… Myslím, že nějaká lehká podpora ze strany Autoklubu a různých organizací by pro tento druh uživatelů automobilů byla na místě. A stejně tak pomoc pro schválení různých funkčních úprav, která je velmi nákladná a někdy bohužel vyžaduje i opakovanou návštěvu zkušebny Dekra.