Úpravce si pohrál s BMW M5. Výsledkem je pořádný nárůst výkonu a točivý moment přesahující 1000 Nm

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Manhart Performance - 5. 8. 2021


BMW M5 patří k tonu nejlepší a nejrychlejšímu, co si v segmentu luxusních sedanů můžete pořídit. Dvou sílu tak trošku maskuje poměrně elegantními tvary, ale jakmile jednou šlápnete na plyn a probudíte parádní osmiválec o výkonu minimálně 600 koní (záleží na verzi, může být až 635), stane se z toho elegána bestie s vyceněnými zuby. Přesto se německý úpravce Manhart Performance rozhodl, že tohle auto má mnohem větší potenciál.

Výsledkem tohoto rozhodnutí je M5 s označením MH5 800. To číselné označení v názvu není jen tak náhodou. Manhart totiž důkladně poladili 4,4litrový přeplňovaný osmiválec, přičemž po jejich zásahu disponuje výkonem 815 koní. Točivý moment dokonce zvládli zvednout na 1050 Nm! A to už nejsou hodnoty ze světa luxusních sedanů, ale pořádně ostrých supersportů. Úpravce jich dosáhl jak pomocí montáže nového výfukového potrubí, tak přemapováním řídící jednotky, použitím nových svodů či instalací nových mezichladičů. A protože jsou to profesionálové, upravili také převodovku, protože ta sériová by mohla mít problém především s tím ohromným točivým momentem.

Nové BMW M5 CS je tady. Má nejsilnější motor v nabídce BMW M a je odlehčené, navíc se speciálními technologiemi

Úpravce se podíval na kobylku i designu, ačkoliv, pokud mohu osobně soudit, nebylo to moc potřeba. Ovšem jejich designové změny také ve výsledku nevypadají zle. Své místo na autě našly nové, pevnější a nižší pružiny od H&R a také kola z dílny samotného úpravce. Jejich označení je Manhart Concave One. Vpředu mají rozměr 9×21 a vzadu 10,5×21 palců, přičemž obuté jsou do pneumatik o rozměru 265/30 R21 vpředu a 305/25 R21 vzadu.

K tomu všemu pak u Manhart přidali nový zadní difuzor a přední i zadní spoiler. Vše vyrobeno samozřejmě z karbonu. Zajímavý je také pohled do interiéru, kterému vévodí stropnice posetá LEDkami, podobně, jako to mají modely Rolls-Royce. Výraznou změnou je i několik detailů z karbonu, především na volantu to vypadá vážně dobře.

A co ceny? No, nic levného to není. V Česku startuje cena M5 Sedan na 3 282 500 Kč. Pokud byste zatoužili po této úpravě, pak si musíte připravit ještě 15 795 eur (401 193 Kč) za vylepšení motoru a techniky. Pak také 10 485 eur (266 319 Kč) za výfuk, 3324 eur (84 429 Kč) za kola a podvozek a 15 472 eur (393 000 Kč) za designové změny.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru