Dnešní elektromobily sice často mohou mít pohon všech kol, ale zabezpečují jej pouze elektromotory, jednotlivá kola, ale ani nápravy nejsou mechanicky propojeny. I tak umějí elektromobily přenášet výkon na silnici (anebo jiný povrch) přenášet často lépe než auta se spalovacími motory. Elektrická auta jsou nicméně zpravidla určena na silnici, nikoliv mimo ni. Čínský úpravce Pu.Labo se rozhodl upravit elektromobil Tesla Model Y jako off-road.
Tesla Model Y může mít pohon všech kol, ale do terénu se nehodí. Její hladká a poměrně nízko položená karoserie by se totiž mohla velmi brzy a lehce odřít. Čínský úpravce Pu.Labo to ovšem radikálně mění. Dostat ovšem auto a úpravy do dnešní podoby prý úpravci zabralo dlouhé tři roky. Přestavba se skládá z více než 25 nových komponentů, které zahrnují i kompletně nový podvozek včetně zavěšení a tlumičů.
Čínský tuner na auto namontoval nová ramena i tyče řízení, ale také pomocné rámy mezi zavěšením a karoserií. Vyrobeny jsou z chrom-molybdenových trubek, což jim zajišťuje vysokou odolnost. Horní ramena jsou vyrobena z hliníkové slitiny podle leteckých standardů, což jim zajišťuje pevnost, ale zároveň i nízkou hmotnost. Spodní ramena jsou z vysokopevnostní oceli.
Tesla Model Y od Pu.Labo může být vyšší o 64 až 127 milimetrů. Zdvih každého z kol může být přes 20 centimetrů, což zajistí opravdu velkou křížitelnost náprav a tím pádem i velmi dobrou prostupnost terénem, protože kola mohou zůstat častěji ve spojení s povrchem i na ostrých a velkých nerovnostech. U tlumičů přitom lze nastavovat nejen světlou výšku, ale také jejich kompresi.
중국 Tesla Model Y 리프트 키트로 지상고를 5인치 높일수 있다. 중국에서 제작된 $15,000 키트에는 전면 및 후면 차축용 추가 서브프레임 2개, 재설계된 상단 및 하단 컨트롤 암, 새로운 스핀들 거셋이 포함되어 있습니다.
Pu.Labo가 디자인한 조정 가능한 코일 오버 쇼크 세트는 2.5인치와 5인치… pic.twitter.com/n2uBGKJQTK
— TeslaEspresso (@TeslaEspresso) October 11, 2023
Pokud byste takovou úpravu na svoji Teslu Model Y chtěli, čínská firma totiž tvrdí, že tento kit dodá kamkoliv na světě. Připravte si na něj přibližně 15 tisíc dolarů, což je v přepočtu asi 350 tisíc korun, ale musíte k tomu ještě připočítat dopravu, clo a DPH. A pak také fakt, že takovou úpravu s největší pravděpodobností na evropských silnicích nezlegalizujete.