Velkolepého ceremoniálu v působivém prostředí Velkého divadla v hlavním městě Polska se zúčastnil jen omezený počet vedoucích pracovníků, který s ohledem na proticovidová opatření představil nový monopost C41 médiím, fanouškům a zaměstnancům virtuálně. Odhalení se zúčastnili také jezdci Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi, a také záložní jezdec Robert Kubica.
Vůz s novým barevným schématem navrženým stylistickým centrem (Centro Stile) Alfa Romeo a využívajícím tradiční červeno-bílé zpracování, vznikal pod taktovkou technického ředitele Jana Monchauxe a představuje další evoluci monopostu C39 sezony 2020. Vzhledem k omezením v pravidlech FIA využívá vůz řadu komponent předchůdce, vyznačuje se však zcela novým vzhledem, zejména co se týče přední části. Právě na tuto část zaměřili inženýři největší pozornost. Pod karoserií se ukrývá nový motor Ferrari, který se rozeřve naplno už za necelý týden, kdy proběhne testování C41 v Barceloně.
Logo Alfa Romeo je lemované znakem Quadrifoglio, tedy čtyřlístkem, který je tradičním prvkem závodních vozů značky Alfa Romeo, a také logem Autodelta, které reprezentovalo závodní tým Alfy Romeo. Tato loga vytvářejí jeden z nejpoutavějších stylů startovního roštu a ztělesňují vášeň a tradici značek, které reprezentují.
Alfa Romeo v letošním Mistrovství světa formule 1 stane opět po boku týmu Sauber Motorsport. Partnerství mezi těmito, v motoristickém sportu velmi uznávanými značkami, začalo v roce 2018, kdy se Alfa Romeo připojila k týmu jako titulární sponzor. Za dosavadní tři roky spolupráce dosáhl tým významných výsledků. Alfa Romeo, která má soutěživost v DNA se nové výzvy chopila s radostí.
Partnerství Alfy Romeo a společnosti Sauber Group ovšem přesahuje rámec závodění. Technická a obchodní spolupráce umožňuje přenášet technické znalosti inženýrů Sauber do sériové produkce Alfy Romeo. Z této kooperace těží i projekt Giulia GTA, který využívá neocenitelné know-how divizí konstrukce a aerodynamiky Sauber AG. Alfa Romeo pověřila společnost Sauber Engineering výrobou většiny komponent modelů GTA a GTAm z uhlíkového kompozitu, které mají dopad na aerodynamiku.
Frédéric Vasseur, šéf týmu Alfa Romeo Racing ORLEN a CEO společnosti Sauber Motorsport AG: „Uvedení nového vozu je vždy emotivním okamžikem, vyvrcholením měsíců námahy všech zaměstnanců továrny a také začátkem nového dobrodružství. Filozofie, na které je činnost týmu založena, zůstává stejná – zítra musíme odvést lepší práci, než dnes. Minulou sezonu jsme skončili v poháru konstruktérů na 8 místě, což znamená, že letos musíme dosáhnout lepšího výsledku. Abychom to uskutečnili, musí se zlepšit vše, od jednotlivých oddělení přes výkony na trati až po vedení týmu. Každý tým má teď na startovním roštu velká očekávání: všichni jsou přesvědčení, že v zimě odvedli dobrou práci a že v prvním závodě budou mít dobrou pozici, ale už velmi brzy přijde okamžik, kdy všichni odhalí své skutečné karty.“
Jan Monchaux, technický ředitel týmu Alfa Romeo Racing ORLEN: „Monopost C41 je výsledkem velmi neobvyklé situace ve formuli 1, kdy podle předpisů nebylo možné pro tuto sezonu vyvinout zcela nový vůz. Z tohoto důvodu vůz sdílí s verzí C39 spoustu komponent, s výjimkou těch, které naopak regule FIA vyžadovaly, například podlahy a přední části, kde jsme také soustředili naše síly. To znamená, že když nadejde čas testování, budeme vůz znát mnohem lépe, než je obvyklé, ale přesto budou tyto tři dny zásadní pro ověření, že realita odpovídá naším očekáváním a seznámení se s pneumatikami. Na novou sezonu jsme připraveni a nemůžeme se dočkat, až vůz uvidíme na trati.“