Říká se, že by každý měl alespoň jednou v životě vlastnit Alfu Romeo. Je jedno, že nejspíš pak bude víc v servisu než na silnici, auta této značky prý mají něco jako magickou přitažlivost. Jakmile je jednou vyzkoušíte, nechcete jinak.

Jestli to tak opravdu je, necháme na posouzení každého z vás. Teď vám ale představíme dobrý důvod, proč byste opravdu měli dát značce Alfa Romeo šanci. Už před několika málo dny jsme vás informovali o tom, že Alfra Romeo si do Ženevy chystala velký comeback. Jenomže z autosalonu kvůli koronaviru sešlo.

Navíc vůbec nebylo jasné, co má Alfa vlastně v plánu. To už ale teď víme a je to bomba! Italové představili limitované edice modelu Giulia s označením GTA a GTAm. Obě auta jsou poháněna 2,9litrovým šestiválcem o výkonu 540 koní, což je o 30 koní více než má Giulia Quadrifoglio!

Test Alfa Romeo Giulia QV (2019)

Drsná Italka s označením GTA

Technici se při vývoji aut zaměřili hlavně na aerodynamiku a ovládání. Kromě toho si ale hodně pohráli také se snížením hmotnosti. Právě aerodynamika byla vyvíjena speciálně po potřeby lepšího přítlaku a to mimo jiné s pomocí know-how z F1. Prakticky každá část karoserie je k tomu, aby zlepšila tok vzduchu kolem jedoucího auta. Zároveň nesmí být zbytečně těžká. Ať už jsou to  prahy, blatníky nebo nárazníky. A protože jsme u Italů, tak to všechno dohromady navíc dobře vypadá. 🙂 I interiér evokuje fakt, že tohle auto rozhodně není hračka pro malý kluky. Alcantara, karbon a broušený hliník zde hrají prim.

Peklostroj na dietě a steroidech

Jakkoliv je Giulia GTA jistě zajímavá, mnohem víc vás zaujala verze s označením Giulia GTAm. Co znamená to malé písmenko? Hledejte za ním pojem ‚modificata‘, tedy ‚upravená‘. A přesně taková Giulia GTAm je. Je totiž ještě lehčí, je také mnohem ostřejší a navíc 100% legální pro všechny silnice světa.

GTAm navíc dostala obří přítlačné zadní křídlo, rozchod kol o 50 mm širší, což doplňují rozšířené blatníky z karbonu, přední nárazník, který bude nepozorných chodcům sekat nohy v kotníku. Také dostal aktivní spoiler, jenž bude upravovat aerodynamiku a lépe tak auto udrží na silnici.

Přečtěte si také:  Alfa Romeo Giulia GTAm na neoficiálním videu a i při akceleraci. Její Akrapoviče znějí báječně

Také už jsme řekli, že v Alfě Romeo se hodně dbalo na hmotnost. Proto tato upravená verze přišla o zadní sedadla. Ano, úplně! Místo nich je celý prostor vystlán Alcantarou a vytvarován tak, aby se na to místo vešly helmy a hasicí přístroj. No, pořád jsme u italské automobilky, tam se ty hasičáky občas hodí

Verze GTAm má i upravené tlumiče, řízení, ostřeji naladěné brzdy a řadou změn prošel i motor. Tedy, některé jeho části, to proto, aby byl agregát co možná nejlehčí. Proto jsou některé části motoru vyrobené z hliníku, jiné z karbonu. Z tohoto materiálu je také kapota, střecha, přední nárazník a podběhy. K tomu všemu Alfa přidala také výfukový systém z dílny Akrapovič a 20palcová kola s centrální maticí.

Oba modely pak zvládají zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. Celkem vznikne jen 500 kusů, přičemž každý zvlášť bude očíslován a dostane speciální certifikát. Předobjednávky automobilka již přijímá, jakmile přijde ta s pořadovým číslem 500, bude objednávání uzavřeno. A mimochodem, očekává se, že to bude otázka několika málo hodin. Maximálně dnů a to i přes to, že cenu Alfa nezveřejnila. Prozradila ale, že k autu zákazníci dostanou celý balíček zážitků na okruhu, helmy, závodní kombinézy a dokonce i krycí plachtu.