Toyota v Ženevě: nový Yaris s novým 1,5litrovým motorem a sportovní verzí GRMN

Autor: Tisková zpráva - 7. 3. 2017


Na ženevském autosalonu debutuje nová modernizovaná Toyota Yaris třetí generace s motorem 1,5 litru a novou výbavou. Zajímavé stylistické změny se promítly do dynamičtějšího vzhledu karosérie a modernějšího interiéru. Vůz nabízí tišší chod pohonu, přesnější řízení a lepší jízdní vlastnosti. Paket bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense je dostupný ve všech výbavách. Novinka přichází na trh ve chvíli, kdy Yaris dosáhl rekordního podílu ve třídě vozidel určených do města.

Nejpopulárnějším vozidlem značky v Evropě je právě Toyota Yaris. Její třetí generace byla uvedena na trh v roce 2011 a od té doby získává stále významnější místo mezi vozidly třídy B. V současnosti v západní Evropě zaujímá přes 6,5 procenta trhu vozidel určených do města. Jen za loňský rok prodej modelu na kontinentu překročil počet 208 000 aut.

Inovace jsou u nového Yarisu patrné v novém stylu, vyšší úrovni bezpečnosti a lepší výbavě. Vliv na kvalitu řízení má i nový výkonný motor 1,5 litru a lepší odpružení. Charakteristickým znakem vozu je i možnost volby hybridního pohonu, což potvrzuje výjimečnost modelu v jeho třídě a zároveň umocňuje jeho pozici na trhu. V současně době si hybridní Yaris pořizuje až 40 procent zákazníků v Evropě.

Evropský projekt světového významu

Toyota Yaris je vozidlem se silnými evropskými kořeny. Od roku 2001 se vyrábí v továrně Toyota Motor Manufacturing ve Valenciennes ve Francii. Nedávno, v roce 2016, projel výrobní branou Yaris s číslicí 3 000 000. Nyní jsou tato vozidla do města dodávána nejen na trh v Evropě, Africe, Severní Americe ale i na Blízký Východ. Nejnovější úpravy vozu byly poprvé přímo adaptovány do sesterského modelu Vitz, jenž se vyrábí v Japonsku.

Změny podstatně překračují standardní rámec faceliftu. Investice v hodnotě 90 mil. eur do vývojového programu představují zlepšení více jak 900 dílů, které mají přímý vliv na styl, výkon a bezpečnost vozidla.

Design

Novou verzi Yarisu projektoval ateliér ED2 v Nice, který je za tento model odpovědný od počátku jeho existence. Nový design přední a zadní části vozidla má výrazněji rýsovanou strukturu s důrazem na vodorovnou linii, což podtrhuje nízko položené těžiště vozu.

Nové přední světlomety

Stylistické prvky Keen Look zdůrazňují novou linii předních světlometů. Ve vyšších stupních výbavy byla v LED světlech pro denní svícení použita optická vlákna, která tvoří kolem světlometů větvené rámování. Toto větvení se sbíhá do jedné linie, prodloužené chromovým motivem nad světlomety.

Dynamický profil

Díky posílené linii táhnoucí se od přídě až k zadní části vozu, novému víku zavazadlového prostoru a díky přestavbě světel a novým dolním dveřním lištám provedených v barvě Piano Black nebo v chromu, boční silueta nového Yarisu nabírá na dynamice.

Nabídka kol pro novou Toyotu Yaris zahrnuje tři nová provedení: 15″ ocelová kola se stříbrnými kryty pro střední stupeň výbavy Active, 15″ vícepaprsková litá kola pro verze ve výbavě Active s paketem Trend a nová 16″ kola s broušenými povrchy pro hybridní model v provedení Chic (v ČR pod názvem Style).

Nový design zadní části

Zadní světlomety, které prošly změnou tvaru, se rozpínají od blatníků až k víku zavazadlového prostoru, jež bylo také stylisticky upraveno. Dále je možné podle výbavy volit brzdová světla s LED a obrysová světla s optickými vlákny.

Škála barev karosérie modelu Yaris byla doplněna o dvě nové – modrou Nebula a červenou Tokyo, čímž se zvýšil počet dostupných odstínů na 10.

Interiér vozidla

Změnám v interiéru kralují nové barvy, ukončovací detaily, nové vzory čalounění a ergonomičtější design přístrojové desky.

Už od střední verze je standardní výbavou interiéru sestava přístrojů na přístrojové desce se dvěma analogovými ukazateli po bocích nového barevného multifunkčního displeje s uhlopříčkou 4,2“. Pomocí tlačítek na volantu si může řidič vybrat, jaké informace chce na displeji zobrazit. Tříramenný volant má nový zajímavý vzhled i díky vloženým dílům v barvě Piano Black, které jsou použity jak u střední, tak i při vyšších verzích. Výše zmiňovanou sestavu přístrojů rámují elegantní chromové lišty.

Úspornost a dynamika

Yaris je jediným vozidlem třídy B v Česku s plně hybridním pohonem. Toto vozidlo zajišťuje tichou, plynulou jízdu a intuitivní řízení a vyznačuje se také velmi nízkou spotřebou paliva na úrovni 3,1 l/100 km a nejnižšími emisemi CO2 (od 75 g/km). Tvůrci nové verze Yarisu, na základě uživatelských recenzí, představili vylepšení, která zajišťují ještě větší jízdní komfort, větší přesnost řízení a nižší hladinu hluku.

Ještě tišší jízda

Hybridní vozidla Toyota jsou proslulá svým tichým pohonem. Aby bylo dosaženo ještě lepších parametrů a tišší jízdy hybridního Yarisu, byl zhotoven podrobný plán konstrukce pro zjištění, co je třeba provést pro snížení hladiny hluku a vibrací, zvláště těch, které pocházejí z pohonného systému při akceleraci.

Modifikace následně zahrnuly upevnění motoru, větší omezovač náklonu motoru, novou hnací hřídel, přední pomocný rám a změnu v systému sání vzduchu. Mimoto ve výfukovém systému byl použit nový pomocný tlumič výfuku.

Jízdní komfort

Nové upevnění motoru zlepšuje jízdní komfort tím, že snižuje vibrace způsobené otřesy motoru při pohybu vozidla po nerovném povrchu. Další optimalizace se dotkly tlumičů a jejich ventilů, což mělo za následek další zvýšení komfortu bez vlivu na jízdní vlastnosti vozu.

Elektrický systém posilovače řízení je konstruován tak, aby byl snížen pocit odporu a byla zajištěna plynulejší reakce na pohyb volantu. Držení stopy při zatáčení se zlepšilo díky optimálnímu sladění polohy volantu s příslušnou odezvou vozidla.

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5730″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″] 

Nový 1,5litrový benzínový motor

Spolu s novým Yarisem debutuje nový 1,5litrový čtyřválcový benzínový motor vyvinutý s ohledem na budoucí emisní normy EURO 6c a požadavky pro schválení RDE (Real Driving Emission). Stane se nástupcem současné jednotky 1,33 l. Nový motor je vyráběn v polském závodu Toyota Motor Industries Poland.

Tento motor, náležící k rodině Toyota ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency), využívá nové technologie, které zajišťují lepší výkon a příjemnější jízdu při současném snížení spotřeby paliva, dokonce až o 12 procent (s převodovkou CVT) v návaznosti na současný test NEDC.

Jednotka s objemem 1496 cm³ vyvine maximální výkon 82 kW/111 koní a maximální točivý moment 136 Nm při 4400 ot/min. Agilní odezva pohonné jednotky je zárukou pohodlného cestování po městě i za jeho hranicemi. V porovnání s dosavadní jednotkou 1,33 litru se akcelerace z 0 na 100 km/h zlepšila o 0,8 sekundy (11,0 oproti 11,8 s) a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h (důležité při předjíždění) na 5. převodový stupeň se zlepšilo o více než sekundu (17,6 oproti 18,8 s).

Konstruktéři se rovněž soustředili na zlepšení spotřeby paliva při ustálených cestovních rychlostech mimo město. Nová jednotka je proto vybavena vodním chlazením sběrného výfukového potrubí (poprvé v rámci modelové řady Toyota). Díky poklesu teploty plynů tak bylo možné upustit od obohacování palivové směsi, což je řešení jinak nezbytné ke snížení teploty spalování při běžných cestovních rychlostech mimo město. Výsledkem provedených úprav je snížení spotřeby paliva a výfukových emisí.

Systém Toyota Safety Sense

Toyota, která považuje bezpečnost za prioritní, zavádí vyspělé technologie do všech svých modelů. Systém Toyota Safety Sense je standardně instalován do všech verzí nového Yarisu v souladu se zásadou Toyoty poskytnout špičkový bezpečnostní systém širokým skupinám řidičů.

Každé vozidlo je vybavené systémem Toyota Safety Sense, který zabraní nehodě, nebo omezí její následky, pokud se nelze kolizi vyhnout. Součástí paketu je předkolizní bezpečnostní systém (PCS) s nezávislým systémem nouzového brzdění (AEB), automatické přepínání dálkových světel (AHB) a systém pro hlídání jízdních pruhů (LDA). Ve vyšších stupních výbavy (kromě základního Live) je i systém rozpoznávání dopravních značek (RSA).

Předkolizní bezpečnostní systém využívá laser a kameru nainstalované na přední straně vozidla pro sledování vozovky před sebou. Tento systém má řidiče upozornit na nebezpečí kolize a po sešlápnutí brzdového pedálu připraví brzdy na nouzové brždění. V případě, že řidič ani přes upozornění nereaguje, systém automaticky spustí nouzové brždění, aby se snížila rychlost, a tudíž i následky nehody.

Funkce automatického přepínání dálkových světel detekuje oba světlomety protijedoucích vozidel, stejně jako zadní světla vozidla jedoucího vpředu a příslušně k situaci přepíná potkávací a dálkové světlomety, aby nedocházelo k oslňování jiných řidičů, a zároveň zajišťuje nejlepší možné osvětlení vozovky během jízdy v noci.

Systém pro hlídání jízdních pruhů monitoruje vodorovné dopravní značení a pomáhá předcházet nehodám způsobeným neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu, nebo na krajnici. Pokud se Yaris přibližuje k boční čáře bez použití směrového světla (blinkru), systém upozorní řidiče vizuálním a zvukovým signálem.

Systém rozpoznávání dopravních značek informuje řidiče o nejdůležitějších zákazech a omezeních. Tato funkce vyhodnotí omezení rychlosti, konec omezení rychlosti a zákaz předjíždění a zobrazí je na barevném displeji přístrojové desky. Pokud řidič omezení rychlosti překročí, systém ho upozorní vizuálním a zvukovým signálem.

Aby byla bezpečnost pasažérů ještě větší, jsou bezpečnostní pásy zadních sedadel vybaveny omezovači napínací síly a předpínači. Opěrky hlavy jsou konstruované tak, aby zajistily lepší ochranu proti poranění krční páteře. Pozornosti vývojářů neunikl ani tvar hlavových airbagů. Rodiny s dětmi jistě ocení vylepšené a zvýrazněné značení systému ISOFIX, který usnadňuje instalaci dětských autosedaček.

Toyota Yaris GRMN: nový hot hatch slibuje vzrušující jízdu

Nová Toyota Yaris GRMN není jen dalším zástupcem kategorie „hot hatch“. Jde o čistokrevný výkonný model, který přímo těží z praktických výsledků konstrukce a vývoje automobilky Toyota se zaměřením na motoristický sport. Vůz poháněný novým přeplňovaným motorem 1,8 litru o výkonu přes 210 koní je příslibem rychlosti, skvělého vyvážení a mimořádné zábavy za volantem.

Nový Yaris GRMN je opravdový plnokrevný a dokonale odladěný hot-hatch, který se inspiroval návratem japonské automobilky do světového rallyového šampionátu FIA (WRC) v letošním roce. Do soutěže se tým TOYOTA GAZOO Racing vrátil po pauze trvající 17 let a nyní závodí s vozem Yaris WRC.

Odkaz na motoristický sport je zřejmý už při prvním pohledu na Yaris GRMN. Ať již jde o ztvárnění exteriéru nebo interiér zaměřený na řidiče. Vůz zaujme i jedinečným lakováním, tedy bílým odstínem s červenými a černými akcenty na kapotě a prazích karoserie, s poukazem na barvy rallyového speciálu.

Design, motor a interiér modelu Yaris GRMN svěřila Toyota svým evropským týmům. Vývoj podvozku a brzdové soustavy si vzali na starosti kolegové z Japonska. Výrobu bude zajišťovat závod Toyota Motor Manufacturing France ve Valenciennes.

V Japonsku se úspěšné výkonnostně zaměřené modely GRMN prodávaly již v minulosti, ale Yaris GRMN bude prvním, který se objeví na evropských trzích, kam dorazí na počátku roku 2018.

Přeplňovaný motor

Výjimečné postavení Toyoty Yaris GRMN mezi vozy kategorie hot-hatch na evropském trhu spočívá v jeho přeplňovaném motoru. Mimořádně agilní jednotka 1,8 litru o výkonu přes 210 koní pohání přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky a pomáhá zajistit v dané třídě nejlepší parametry zrychlení z 0 na 100 km/h i pružné akcelerace (z 80 na 120 km/h) na čtvrtý převodový stupeň.

Podvozek a zavěšení kol

Ve snaze sladit výkon motoru se zábavnou jízdou používá Yaris GRMN robustní podvozek s dodatečnými výztuhami, včetně další výztuhy mezi levou a pravou věží zavěšení předních kol. Odladění podvozku probíhalo v rámci detailního testování na náročné severní smyčce závodního okruhu Nürburgring s přispěním závodního týmu Toyota GAZOO Racing. K lepšímu záběru a ovladatelnosti navíc přispívá samosvorný diferenciál Torsen. Díky kratším pružinám vůz ještě lépe sedí na vozovce. Úprava pružin jde ruku v ruce se speciálními tlumiči (vývoj společně s firmou Sachs) a předními stabilizátory o větším průměru. Yaris GRMN je kromě toho vybaven velmi účinnými brzdami s velkými ventilovanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny na předních kolech.

Sportovní stylistické ztvárnění

O výkonu Toyoty Yaris GRMN jednoznačně vypovídá i stylistické ztvárnění. Model nabízený výhradně v třídveřovém provedení obouvá 17″ litá kola BBS s více paprsky a je vybaven speciálním černým křídlem na zádi. Z dalších úprav jmenujme např. speciální provedení obou nárazníků, zadní difuzor a markantní centrální koncovku výfuku.

O výkonnostním zaměření Toyoty Yaris GRMN nenechá nikoho na pochybách ani kabina, kde zaujmou sportovní přední sedadla, nabízející v dané třídě nejlepší držení těla a oporu (sedadla navrhla Toyota Boshoku).

Z originálních detailů se dále jedná o malý sportovní volant obšitý kůží, stejný jako v modelu GT86, se středovou ryskou pro bleskový odhad natočení kol. Další specialitou jsou hliníkové sportovní pedály a přepracovaný přístrojový štít, poukazující na sportovní charakter tohoto vozu.

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5731″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru