Automobilky Isuzu Motors, Hino Motors a Toyota Motor Corporation uzavřely dohodu o společném vývoji užitkových vozidel a založily společnou plánovací firmu Commercial Japan Partnership Technologies Corporation. Zaměřit se chtějí na bateriové elektrické vozy, auta na vodíkové palivové články, technologie autonomního řízení a elektronické platformy pro menší užitkové vozy.
Hlavním cílem spolupráce je snížení nákladů na výrobu užitkových vozidel a zvýšení jejich přepravní efektivity, ale i podpora rozvoje dobíjecí infrastruktury a redukce emisí CO2. Užitková vozidla budou hrát důležitou roli v cestě k uhlíkové neutralitě, protože jezdí na dlouhé vzdálenosti a po delší dobu v porovnání s osobními vozy.
Výrobci chtějí kombinovat technologie Toyoty pod označením CASE, které zahrnují připojená vozidla, autonomní vozy, elektromobily nebo sdílená auta, s platformami pro užitkové vozy Isuzu a Hino.
Od technologií CASE se očekává, že přinesou zlepšení v řešení neefektivnosti dopravy, nedostatku řidičů, dlouhé pracovní doby, a dalších problémů, kterým průmysl čelí. Součástí partnerství je i budování a využití vodíkové infrastruktury a nákladních vozidel na palivové články v japonské prefektuře Fukushima.
Toyota a Isuzu se zároveň dohodly na větším kapitálovém propojení. Toyota má získat 39 milionů kmenových akcií Isuzu v celkové hodnotě 42,8 miliard jenů, což představuje podíl 4,6 procenta a Isuzu plánuje nákup akcií Toyoty ve stejné hodnotě prostřednictvím nákupu na trhu.