Automobilky Isuzu Motors, Hino Motors a Toyota Motor Corporation uzavřely dohodu o společném vývoji užitkových vozidel a založily společnou plánovací firmu Commercial Japan Partnership Technologies Corporation. Zaměřit se chtějí na bateriové elektrické vozy, auta na vodíkové palivové články, technologie autonomního řízení a elektronické platformy pro menší užitkové vozy.

Hlavním cílem spolupráce je snížení nákladů na výrobu užitkových vozidel a zvýšení jejich přepravní efektivity, ale i podpora rozvoje dobíjecí infrastruktury a redukce emisí CO2. Užitková vozidla budou hrát důležitou roli v cestě k uhlíkové neutralitě, protože jezdí na dlouhé vzdálenosti a po delší dobu v porovnání s osobními vozy.

Přečtěte si také:  Další (ne)řidič věřil autopilotu Tesly. Sestřelil jiné auto tak, že pod ním zůstal zaklíněn

Výrobci chtějí kombinovat technologie Toyoty pod označením CASE, které zahrnují připojená vozidla, autonomní vozy, elektromobily nebo sdílená auta, s platformami pro užitkové vozy Isuzu a Hino.

Od technologií CASE se očekává, že přinesou zlepšení v řešení neefektivnosti dopravy, nedostatku řidičů, dlouhé pracovní doby, a dalších problémů, kterým průmysl čelí. Součástí partnerství je i budování a využití vodíkové infrastruktury a nákladních vozidel na palivové články v japonské prefektuře Fukushima.

Přečtěte si také:  Volkswagen spouští aktualizace „Over the Air“ pro rodinu ID.

Toyota a Isuzu se zároveň dohodly na větším kapitálovém propojení. Toyota má získat 39 milionů kmenových akcií Isuzu v celkové hodnotě 42,8 miliard jenů, což představuje podíl 4,6 procenta a Isuzu plánuje nákup akcií Toyoty ve stejné hodnotě prostřednictvím nákupu na trhu.

Přidat komentář