Toyota GR Supra se v současnosti prodává se dvěma motorizacemi, ale pouze jedinou volbou převodovky. Pokud ji chcete, musíte si ji koupit s automatem. To by se ale už tento rok mohlo změnit.
Šéfinženýr automobilky Tetsuya Tada před časem prozradil, že Toyota GR Supra s manuální převodovkou se už testovala, ale nakonec padlo rozhodnutí, že do nabídky ji Toyota nezařadí. Měla k tomu tři hlavní důvody. Zaprvé je to s manuálem pomalejší auto než s osmistupňovým automatem ZF. Zadruhé automatická převodovka zvládne větší točivý moment při případných dalších úpravách. A zatřetí manuál byl v plánu pro GR86.
Není to ale, zdá se, konečné rozhodnutí, protože podle informací z magazínu The Drive by se GR Supra s manuálním šestikvaltem mohla představit už letos. O tom, že by se kultovní japonský sporťák mohl s přímo řazenou převodovkou objevit, se mluvilo už před pár měsíci a teď se to opět potvrzuje (i když zatím ještě neoficiálně).
Otázkou zůstává jen to, pro jaké motorizace bude manuální převodovka dostupná. Jednou z možností je, že se dostane pouze do čtyřválcového dvoulitru (jako je to v případě sesterského BMW Z4). Jestli to bude i v šestiválci se pouze spekuluje. Ve hře je ale i to, že by se manuál mohl dostat do nové nejvýkonnější verze Supra GRMN, kterou by měl pohánět motor BMW S58 z BMW M3 a BMW M4.
Magazín The Drive přišel také s informací, že Toyota u jednoho z dealerů v Las Vegas už prototyp GR Supry s manuální převodovkou ukázala. Bylo to na stejné akci, kde ukázala i chystaný ostřejší model GR Corolla.