Asi už jsme si zvykli na to, že jakákoliv zajímavá limitovaná edice z dílen Subaru, případně Toyoty a jejich společného dítka Toyobaru je určena především pro domácí, japonský trh. Takže v tomto případě pouze krátký postesk, ano, bohužel, nová limitovaná edice Toyoty GT86 (pro japonský trh pouze Toyota 86) je ve stovce exemplářů k dispozici pouze na asijském ostrově.
A teď detaily ohledně GRMN, abyste měli důvod vážně závidět. Pod zkratkou GRMN se skrývají slova Gazoo Racing, tedy tovární tuningová a závodní divize, MN pak odkazuje na Masters of Nürburgring. Toyota GT86 se několikrát účastnila 24h závodu a svou třídu na Severní smyčce vyhrála, takže se nejedná o žádné pozlátko. Celé promo tohoto přiostřeného a odlehčeného modelu se odehrává právě v Zeleném pekle. Na videu tak můžete vidět s jakou lehkostí vodí upravené GT86 po Ringu ostřílený pilot Masahiko Kageyama.
Limitovaná edice má k dispozici upravený motor, který nově nabízí maximální výkon 216 koní (159 kW). Konstruktéři vyměnili sání i výfuk a některé komponenty motoru mají snížené tření. Šestistupňová manuální skříň dostala kratší převody a přenáší maximálních 217 místo 205 Nm točivého momentu. Dále se myslelo také na podvozek, který má větší stabilizátory a tužší odpružení. Přední větrané kotouče mají šestipístkové třmeny, zadním, taktéž s vnitřním chlazením, stačí čtyřpístkové. Protože nová edice bude spíše o čistých průjezdech než efektně vybočené zádi, disky zadní nápravy jsou o palec širší.
Toyota 86 GRMN má také novou aerodynamiku. Přední lízátko a zadní masivní spojler tu nejsou jen na parádu, mají svou velkou roli ve větším přítlaku limitované edice. Myslelo se také na redukci hmotnosti, takže tmavá kapota s výdechy byla vytvořená z uhlíkových materiálů. Boční okna jsou z plexiskla. Dohromady se podařilo ušetřit celých 40 kilogramů. I když je to v našich končinách bezpředmětné, sluší se uvést cena. Upravená GT86 přijde v přepočtu na cca 1 300 000 Kč.