Top 10: “Nejekonomičtější” sporťáky s výkonem nad 400 koní (2. díl)

Autor: Tomáš Junek - 22. 10. 2012


Minule jsme si řekli první půlku, tu horší, naší úsporné desítky supersportů, pojďme dále… Začneme jedním velkým překvapením z Ameriky, pokračovat budeme menším zklamáním z Německa a zjistíme, která značka dokázala vyrobit 3 neúspornější vozy umístěné v první pětici.

5. Ford Mustang GT Coupe: 420 koní / 528Nm, 10 l/100 km

Je to s podivem, ale opravdu slušnou spotřebu dokážou mít i americké silné auto. Mustang GT je důkazem. Pohání ho nová motorová jednotka objemem 5,0 litru s rozmístěním válců do V, který velmi mile překvapil svým výkonem, ale hlavně spotřebou. Tato pohonná jednotka má dvojí nezávislé proměnné časování vačkové hřídele, hliníkový blok motoru a vylepšené sání studeného vzduchu. Díky těmto vylepšením dokáže to, co dokáže.

4. Mercedes-Benz SL 63 AMG: 518 koní / 700Nm, 9,9 l/100 km

SL 63 je jeden z modelů AMG, který hledí do budoucnosti, u něj byl totiž použit downsizing. Inženýři v AMG zahodili starý motor 6,2l V8 a nahradili ho 5,5 litrem V8 twin-turbo se sedmistupňovou automatickou převodovkou, který zefektivnil výkon i spotřebu. Navíc SL je vyrobeno z hliníkových slitin a proto je o dost lehčí – to také významně hraje pro spotřebu. Pro jedince, kterým by výkon nestačil, Mercedes-Benz nabízí trochu víc poladěné SL 63, které nabízí přeplňovaný výkon 550 koní a točivý moment 800Nm!

3. Porsche 911 Carrera S: 400 koní / 440Nm, 9,5 l/100 km

Logické uvažování naznačuje, že šestiválec bude potřebovat míň paliva než osmiválec. To však není vždy pravda, proto se Porsche v našem žebříčku umístilo tam, kde se umístilo. Porsche Carrera S, se svým 3,8 litrovým motorem umístěným vzadu spolu se zadní poháněnou nápravou, dokáže být pekelně rychlé auto. Dokáže však být i celkem úsporné. Vděčí za to převodovkám automatické i manuální a typicky dokonalé aerodynamice.

2. Mercedes-Benz E500 Coupe: 408 koní / 600Nm,  8,9 l/100 km

Stejně jako SL 63 AMG prošlo i E500 omlazovací (rozumějte downsizingovou) kůrou. Vůz je nově vybaven motorem 4,6 V8 s dvěma turbodmychadly namísto dosud nabízeného atmosférického pětiapůllitru. Převodovka je pak sedmirychlostní automatická, díky ní a menšímu objemu motoru má výbornou spotřebu.

1. Mercedes-Benz SLK 55 AMG: 415 koní / 540Nm, 8,4 l/100 km

V našem seznamu už pár Mercedesů je a z dobrého důvodu: Mercedes-Benz je v dnešní době špička v downsizingu motorů V8, navíc dokážou perfektně odladit jejich přeplňování, které oproti větším atmosférickým motorům přidá trochu výkonu a ušetří hodně paliva. Překvapivě SLK 55 AMG není tenhle případ. Pohání ho totiž 5,5l V8 bez turbodmychadel. Přesto si dokáže spotřebu držet takhle dole – čím to je? Tenhle vůz čerpá ze své velikosti, resp., ze své malé velikosti. Malé a lehké auto s velkým motorem nepotřebuje tolik paliva při rozjezdech a při udržení konstantní rychlosti. Navíc pomáhají i nejnovější technologie start-stop a vypínání válců.

Myslíte si, že k ostrému a rychlému vozu musí být povinná výbava i vlastní ropný vrt? Snad vás tato desítka aut a náš žebříček přesvědčily o opaku. Ne vždy je pravidlem hodně koní = velká spotřeba!

-TJ-

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru