Tolman Edition Peugeot 205 GTI

Tolman Engineering upravil Peugeot 205 GTi. Láká na 200 koní, samosvor a další vylepšení

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Tolman Edition - 22. 11. 2022


Peugeot 205 GTi dnes platí za legendu. Jde o malé a lehké auto, které překvapuje svou hbitostí. V Tolman Engineering ve Velké Británii se rozhodli, že z jednoho takového francouzského GTíčka udělají stylový restomod. Auto perfektně zrenovovali a zmodernizovali. Pokud se vám tahle „věc“ líbí, není problém, udělají ji i pro vás.

V Tolman Engineering chtěli, aby Peugeot 205 GTi, který upraví, vypadal jen jako decentně upravený kus z původní doby. Pod kapotou má původní, leč poměrně výrazně upravený 1,9litrový čtyřválec. Ten ale dostal nové vačkové hřídele, 16ventilovou hlavu válců, jiné zapalovací moduly a vstřikovače paliva, ale také řídící jednotku motoru Motec či kompletně přepracovaný výfuk. Přepracována byla také pětistupňová manuální převodovka, ta dostala nové řadicí tyče a pouzdra, což se pozitivně projevilo na přesnosti chodu řadicí páky.

Přečtěte si také:  Peugeot 205 GTi na Nürburgringu předjíždí jedno auto za druhým, nestačí mu Mégane R.S. ani Porsche

Výsledkem je výkon to, že malý hot-hatch pohání vpřed 149 kW/200 koňmi, přičemž v sériovém provedení to bylo „pouze“ 96 kW/130 koní. Sprint na 100 km/h teď tenhle malý Francouz zvládne za pouhých 6,5 sekundy, tedy o 1,3 sekundy rychleji. Aby aut dokázalo na silnici svůj výkon přenést bez problémů, budou si moci zájemci v rámci příplatku pořídit i samosvorný diferenciál Quaife Automatic Torque Biasing.

Vyměněn byl také podvozek, protože na auto putovaly kompletně nastavitelné tlumiče Bilstein, nová jsou nastavitelná spodní ramena a zakázkový zadní stabilizátor. Za příplatek mohou na auto putovat také brzdy AP Racing.

Jakkoliv auto na pohled vlastně opravdu vypadá docela obyčejně, není a mate tělem. Auto dostalo LED přední světlomety, budíky, ačkoliv vypadají jako ty původní, jsou digitální LCD panel od Motecu a rádio může mát dotekový displej.

Renovace a úprava každého auta probíhá rozebráním až na kost, pečlivým odstraněním rzi, ošetřením a pak opětovným následovným skládáním původních, renovovaných, nových a upravených dílů. Celá stavba auta zabere více než 700 hodin.

Přečtěte si také:  Milltek nabízí sportovní výfuk pro Peugeot 205 GTi

A cena? Kvůli tomu všemu je docela vysoká. Ve Velké Británii startuje na 55 tisících librách, což je v přepočtu podle aktuálního kurzu asi 1,54 milionu korun. Jde však o cenu bez daně.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek