elektromobil-ZAS_Electric_G20-alza-nahled

Tohle není klasický Fiat. Je to nový elektromobil, který si můžete koupit i v České republice

Autor: Pavel Srp - Zdroj a foto: Alza - 15. 5. 2021


Elektrobily mívají zpravidla design, kterým se od běžných spalovacích aut odlišují. Existují ale i výjimky. Jednou z nich je i elektromobil ZAS Electric G20, který použil klasický model a nainstaloval do něj moderní elektromotory a baterie. Koupit si ho můžete i v České republice.

ZAS Electric G20 vychází z modelu Zastava 750, což byla jugoslávská varianta modernizovaného Fiatu 600. Vzhled je téměř původní, prakticky se od původního auta neliší.

Jde o čistý elektromobil, přičemž pohonné ústrojí se ukrývá na místě, kde měl veterán spalovací motor, tedy pod zadní kapotou. V interiéru stále najdete klasickou páku mechanické převodovky. O pohon se stará vodou chlazený elektromotor s maximálním výkonem 20 kW a točivým momentem 75 Nm. Díky tomu se tento „retro-elektromobil“ dokáže rozjet na 115 km/h.

Kapacita LiNMC baterií je jen 10 kWh, ale udávaný dojezd je až 120 kilometrů. Pomáhá tomu i relativně nízká hmotnost kolem 660 kg. Spotřeba energie má být totiž jen 8,5 kWh na 100 km. Český prodejce (auto si můžete objednat zde) udává, že vybitá baterie se na 80 % dobije za 120 minut, při klasickém dobíjení jsou to tři hodiny.

Pokud byste nechtěli jen na pohled „obyčejný“ veterán Zastava, pak máte na výběr i z dalších verzí. Makedonský výrobce ZAS Electric, který za těmito elektromobily stojí, totiž nabízí i verze: ZAS Electric TC20, která vypadá jako Fiat 600 (objednávat můžete zde), i ZAS Electric TCR20, vypadající jako ostrý FIAT Abarth 1000 TC/TCR (objednávat můžete zde).

 ZAS Electric TC20
ZAS Electric TC20 | foto: Alza
elektromobil-ZAS_Electric_TCR20-alza-scaled
ZAS Electric TCR20 | foto: Alza

Ceny nejsou z nejnižších, vždyť základní G20 vyjde na 639 900 Kč, za TC20 zaplatíte 699 900 Kč a za TCR20 dokonce 759 990 Kč s DPH. Výrobce ovšem plánuje vyrábět jen 15 aut ročně, přičemž každé z nich bude vyrobeno přímo na míru svému novému majiteli. Všechny modely jsou homologované a smíte s nimi bez problémů jezdit po silnicích.

Zajímavé jsou ale záruky, protože prodejce na auto poskytuje jen půlroční záruku na baterie a jen roční záruku na celé auto.

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru