V dnešní době je zcela běžné, že koncerny sdílejí své platformy napříč všemi svými značkami. Někdy jde jen o základ podvozku a pohonných jednotek se zcela rozdílnými karoseriemi, ale jindy se změní jen detaily. Třeba jako v případě Renaultu Taliant, který je převlečnou Dacií Sandero.
Renault Taliant má na první pohled karoserie takřka shodnou s třetí generací sedanu Dacia Logan, liší se ale přední i zadní částí. Zatímco ta přední skoro jako by z oka vypadla Renaultu Clio, zadek vypadá úplně jinak než u jakéhokoliv Renaultu, ale i Dacie. Jde o model, určený pro trhy Latinské Ameriky, Turecka, kde v minulém týdnu odstartoval jeho prodej, a podobně. To, že se předek podobá Cliu, není zase tak divné, vždyť nová Dacia Logan a tedy i Renault Taliant stojí na shodné podvozkové platformě s označením CMF-B.
Dacia Logan i Renault Taliant mají tedy i prakticky shodné vnější rozměry – beze změny je délka (4396 mm), šířka (1848 mm) i rozvor náprav (2649 mm), ale jiná je výška. Renault je vyšší (1501 mm), což má jednoduché vysvětlení v tom, že pro trhy, kam je určen má vyšší světlou výšku.
Změny jsou i uvnitř. Taliant má typický volant z Renaultu, ale upravena byla i i středová konzole či výdechy ventilace. Vše ostatní ale zůstalo stejné jako u třetí generace Loganu.
Liší se i nabídka motorizací, protože zatímco u nás máme (zatím) na výběr jen jeden motor, který je TCe 100 LPG, tak pod kapotou Taliantu může být motorů více. Základem nabídky je atmosférický tříválec 1.0 SCe (48 kW), nad ním stojí přeplňovaný tříválec 1.0 TCe (67 kW) a právě i verze na LPG (74 kW). Dieselové motorizace, ale ani hybridy v nabídce nejsou.
A co cena? V Turecku lze Renault Taliant koupit s cenou startující na 179 900 tureckých lirách, což je v přepočtu podle ČNB přibližně necelých 440 tisíc korun.