Nejmenším nejostřejším BMW M v nabídce je kupé M2, ale co když chcete emko z řady 1? Tak si ho prostě, například jako britští Rampage Racing postavíte na základech BMW M140i.
BMW M140i je tou nejostřejší verzí jedničky, jejíž ladění prováděli inženýři z BMW M Performance. Je ostřejší než běžné jedničky, ale zároveň logicky méně ostrá, než vrcholná „opravdová“ BMW M. Platí to nejen pro techniku, ale i pro design.
Jenže vzhledem k tomu, že BMW M2 vlastně do jisté míry BMW řady 1 odpovídá, přestavba není nemožná, ačkoliv rozhodně není jednoduchá. A ve Velké Británii jedno takové moderní „BMW M1 hatchback“ vzniklo. Postavil ho majitel společnosti Rampage Racing Dave Campbell a díly použil z bouraného BMW M2.
Původně tu byla třídveřová karoserie BMW M140i, které lépe odpovídá kupé karoserii M2. Na tu byly implantovány přední blatníky a přední nárazník, které pasovaly bez výraznějších úprav. Náročnější už to bylo v zadní části, která musela být rozřezána a následně opět svařena. Tvar zadních blatníků, ale i zadního nárazníku mají totiž jednička i dvojka výrazně odlišný. Do difuzoru v nárazníku nakonec putoval i originální výfuk z BMW M2 se čtveřicí koncovek. Výsledek vypadá skvěle.
Pod kapotou se nic zásadního ale neměnilo. Zůstal tam původní řadový třílitrový šestiválec s přeplňováním jedním turbodmychadlem, jehož sériový výkon je 250 kW/340 koní a točivý moment má hodnotu 500 Nm. To je na tak malé auto i tak dostatečné, vždyť zrychlení z místa na stovku zvládne sériová M140i za 4,8 sekundy a jede až 250 km/h.