testovaci-bugatti-1

Když se řekne Bugatti Chiron, málokdo si s ním spojí tisíce ujetých kilometrů, hodiny za volantem a hrubiánské zacházení. Přesto existuje jeden kus, který to všechno zažil. A zvládl na výbornou, protože právě díky jeho obětavosti se pak ostatní Chirony vůbec mohly prodávat.

Jde o jeden z testovacích modelů označením 4-005. Prakticky jde o jeden z vůbec prvních vyrobených Chironů, který má k dnešnímu dni najeto 74 000 kilometrů. Ovšem ne jen po hladkých silnicích, ale především v náročných podmínkách, v zimě, v horku nebo v drsném terénu. Inženýři Bugatti jej vzali do těch nejextrémnějších míst, jaké kdy může auto zažít. A ne, nedělo se tak v laboratořích.

Přečtěte si také:  Mrkneš a neuvidíš ho. Jak to vypadá, když kolem v 373 km/h projede Bugatti Chirón?

Tento konkrétní kus byl v rámci testování v provozu asi deset hodin denně po dobu několika měsíců. Aby jej tehdy neodhalili novináři a jiní zvědavci, dostal maskovací fólii a vydal se doslova do celého světa. Testovací kilometry najížděl v Americe, v Kanadě, ale i v Jižní Africe a samozřejmě také v Evropě. Automobilka s ním zkoušela venkovské cesty, dálnice, ale i ucpaná města, zledovatělé silnice u skandinávských jezer či pouštní pískem zasypané cesty.

Například v USA zvládl slavné Údolí smrti, kde teploty šplhají k opravdu děsivě vysokým hodnotám. A to proto, aby inženýři značky zjistili, jestli klimatizace zvládne i tak náročné podmínky. No, co kdyby některý z majitelů pak jel na podobný výlet a klimatizace mu přestala fungovat? U Bugatti nemyslitelné. V Grand Canyonu zase testovali navigaci a funkčnost rádiového signálu. Mimochodem, to je věc, která byla testována na každém kontinentu, protože zákazníci Bugatti pocházejí z celého světa.

Přečtěte si také:  Vypadá skoro jako Bugatti Vision GT, ale je to replika vymodelovaná z oceli

Obdivuhodné testování Chiron 4-005 zvládl a teď se blíží doba jeho zaslouženého důchodu. Zatímco ale většina automobilek své testovací prototypy sešrotuje, Bugatti na to půjde jinak. Po osmi letech jej čeká ještě pár posledních testů a pak zamíří do firemního muzea, kde bude odpočívat v ideálních podmínkách klimatizované moderní budovy. Po té náročné práci si to rozhodně zaslouží.

Přidat komentář