Test Volkswagen Multivan

Test Volkswagen Multivan T7 2.0 TSI DSG (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 25. 5. 2022


Nová generace Volkswagenu Multivan má sice známé jméno, ale jinak jde o zcela revoluční auto. Už to není ta dodávka, kterou jste si mohli koupit i jako „nákladní boudu“, ale je to osobák, který stojí na stejném základu podvozku jako třeba Volkswagen Golf. Ale je to ten „správný“ Multivan? Na to jsme se snažili najít odpověď v testu.

Základem je MQB

Když Volkswagen před více než dekádou představil novou podvozkovou platformu MQB, znamenalo to výrazné ušetření práce i peněz u dalších modelů. MQB má spoustu aplikací a i několik verzí: zkrácenou MQB-A0 (např. Volkswagen Polo a Škoda Fabia), standardní MQB (Volkswagen Golf, Škoda, Octavia, …), ale i prodlouženou MQB-A1 (Volkswagen Passat, Škoda Superb, …).

Na této podvozkové platformě tak může koncern Volkswagen postavit malé, ale i velké auto a jak dokazuje, tak i MPV, které je vlastně skoro dodávka. Při pohledu na auto byste ale ani neřekli, že tohle auto má stejný základ jako Volkswagen Polo. To, že nový Volkswagen Multivan stojí na platformě MQB, má samozřejmě své výhody i nevýhody.

Test Volkswagen Multivan

Pořád je variabilní

V prvé řadě má nový Volkswagen Multivan nahradit dvě auta – poměrně letitý Volkswagen Sharan a právě Multivan T6.1. A to je právě pro některé zaryté fanoušky multivanů problém, protože se z jejich řad ozývá, že to není „ten správný multivan“. A možná mají do jisté míry pravdu, protože tohle auto opravdu není dodávka. Volkswagen se ale snažil vnitřním uspořádáním i prostorností udělat všechno pro to, aby byl rozdíl co nejmenší.


TIP: Chtěli byste toto nebo jiné auto na operativní leasing? Podívejte se na ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky:

Chci operativní leasing!


A asi se mu to i povedlo. Nový Volkswagen Multivan T7 je bez vnějších zpětných zrcátek široký 1941 mm (+37 mm v porovnání s modelem T6.1), dlouhý je 4973 mm (+69 mm) a na výšku naměříme 1907 mm (-43 mm). Rozvor náprav se prodloužil na 3124 mm (+124 mm). I generace T7 je nabízena i v prodloužené verzi, která má s totožným rozvorem náprav délku 5173 mm, což je o 131 mm méně než v předchozí generaci.

Uvnitř ale nabídne dost místa a možnost posouvat zadní sedadla nebo lavici v kolejnicích v podlaze. Stejně tak lze sedadla vyndat a otáčet je i proti směru jízdy. Konfigurace sedadel je v ceníku také několik a chybět nemusí ani rozkládací stoleček v prostřední řadě, který se dá jednoduše posouvat v kolejnicích prakticky po celé délce auta – od předních sedadel až k zadním sedadlům.

Test Volkswagen Multivan

Mimochodem v kolejnicích se dají posouvat všechna sedadla ve druhé i třetí řadě. A pokud chcete nebo potřebujete, dají se i docela jednoduše vyjmout. Pro křehkou ženu to nebude úplně jednoduchá manipulace, sedadla přeci jen něco váží (cca 23 až 29 kg), ale běžně zdatný muž by s manipulací se sedadly problém mít neměl. Všechna sedadla jsou navíc samostatná.

Podle toho v jaké pozici budete mít zadní sedadla, se bude odvíjet i to, jak moc budete moci využít kufr. Když budou sedadla zcela vzadu, zbyde pro zavazadla 469 litrů, ale to je od podlahy až ke stropu. Místa tu bude málo, navíc bude krátké, takže sem velké tašky nebo kufry asi nedáte. Navíc je tu malé plato, které kufr rozděluje. To se ale naštěstí dá velmi jednoduše vyndat. Když zadní lavici vyndáte, dostanete prostor s délkou až 1,5 metru a pokud vyjmete i sedadla v druhé řadě, bude to už dva a čtvrt metru.

Na prostřední řadu sedadel (která mohou být za příplatek i vyhřívaná) se stále nastupuje bočními posuvnými dveřmi, které jsou u testovaného auta ovládaná elektricky – otevřít se dají klikou, tlačítkem na klíči dálkového ovladače anebo tlačítky v interiéru. Zadní páté dveře jsou také elektrické a k jejich otevření také může sloužit tlačítko na klíči, případně tlačítko v madle přímo ve dveřích, případně tlačítko v interiéru anebo kopnutí nohou pod zadní nárazník.

Test Volkswagen Multivan

Spousta nové výbavy

Díky kompletní změně základu dostala nová generace Multivanu zcela novou výbavu, o které si v generaci T6.1 mohla nechat jen zdát. Teď tu najdete třeba i všechny jízdní asistenty, které mají i osobní vozy Volkswagen. Pro zařazení na převodovce DSG je tu i ten malý joystick, který je umístěn nalevo od volantu.

Vedle něj je pak současný infotainment Volkswagenu a přes něj se ovládá prakticky vše, včetně teploty klimatizace. K tomu alespoň slouží i plocha před displejem, kde se dají měnit stupně, na které mát být kabina vychlazena anebo naopak vytopena.

Zajímavé je, že Multivan nedostal nový volant s dotekovými ploškami, nýbrž ten starší s fyzickými tlačítky. Ale je to špatně? Pro mě osobně nikoliv, protože dotekový volant, který má například Volkswagen Tiguan, nefunguje tak dobře jako tento a často jsem si svou nešikovností při zatáčení něco přepínal anebo naopak nepřepínal, i když jsem chtěl a myslel jsem si, že jsem plošku „otřel“ správně.

Test Volkswagen Multivan

Dvoulitr a pohon předních kol. Čtyřkolka (zatím) není

Volkswagen Multivan T7 nabízí v tuto chvíli pohonné jednotky na benzin, naftu i plug-in hybrid. Standardně jsou (zatím) všechny motory spojeny pouze s pohonem předních kol, ale čtyřkolka se na trh chystá. Pro všechny motorizace bez výjimky je v nabídce jen dvouspojková převodovka DSG, manuál budete v ceníku hledat marně.

Testovaný kus poháněl benzinový dvoulitr se 150 kW. Jde o prověřený motor, který se dá najít pod kapotami modelů napříč koncernu Volkswagen. Je tichý a i na tak velké auto, kterým Multivan T7 je, nabízí dostatek síly. Přesvědčivě akcelerovat dokáže nejen v městských rychlostech, ale i na dálnici. Převodovka DSG s motorem spolupracuje dobře a snaží se řadit tak, aby to řidiče ani posádku nijak neobtěžovala. V klidném režimu drží nízké otáčky, ale motor zbytečně nepodtáčí, ale při výraznějším přidání plynu se nebojí podřadit.

Možná se obáváte spotřeby paliva, protože Multivan je velké a těžké auto. V rámci týdenního testování se spotřeba pohybovala od cca 8,5 do 12,5 l/100 km, přičemž nejnižší hodnoty se objevily při cestě po okresních silnicích, ty největší v ucpaném městě. Na konci testu jsme si na displeji palubního počítače přečetli číslovku devět a půl litru.

Test Volkswagen Multivan

Podvozková platforma přinesla i další rozšíření výbavy v podobě adaptivního podvozku DCC, který předtím modelová řada T6.1 mít nemohla. Výsledkem je to, že jízda je pohodlná a auto velmi dobře tlumí nerovnosti. Od kol a náprav se neozývaly žádné rány, což se u některých jiných koncernových autech na MQB říci zdaleka nedá. Překvapivé je chování auta v zatáčkách, protože se příliš nenaklání a spolehlivě vede stopu.

Závěr a cena

Nový Volkswagen Multivan T7 je jiný než předchozí Multivany. Je trochu menší, má jinou siluetu, ale pořád jde o velmi praktické auto, v jehož interiéru můžete kombinovat polohy i pozice sedadel anebo je zcela vyjmout. Kolejnicový systém v podlaze ani některé další prvky, pro který mají lidé podobná auta rádi, tady nechybí.

Aktuálně cena Volkswagenu Multivan T7 začíná na 1 202 104 s DPH, ale to se může brzy změnit, protože automobilky upravují ceny každým dnem. Cena testovaného dvoulitru TSI ve výbavě Style začíná na 1 641 533 Kč s DPH, ale náš konkrétní kus dostal příplatkovou výbavu za dalších více než 472 tisíc korun s DPH.

Technické údaje:

Značka: Volkswagen
Typ: Multivan T7
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1984 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: předních kol
Výkon: 150 kW/211 koní při 5000 ot./min
Točivý moment: 320 Nm při 1600 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9.4 s
Maximální rychlost: 200 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km): 9.0
Emise CO2: 204 g/km
Objem nádrže: 60 litrů
Délka: 4973 mm
Šířka: 1941 mm
Výška: 1907 mm
Rozvor: 3124 mm
Pohotovostní hmotnost: 2002 kg
Ceník: ke stažení zde


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru