test-2019-volkswagen-caddy-alltrack-20-tdi-110-kw-dsg-4motion- (17)

MPV pomalu vymírají a nahrazují je všudypřítomná SUV, která často nedokáží naplnit potřeby rodin. Ty tak musejí hodně přemýšlet, jaké auto si koupí, aby se do něj pohodlně vešly. Jednou z variant mohou být dodávky. A v případě Volkswagenu Caddy to nemusí být vůbec špatná volba, jak jsme zjistili v testu.

Dodávka už není nepohodlná krabice

V dřívějších dobách nebylo jezdit dodávkou úplně komfortní. Podvozek nebyl příliš pohodlný, výbavy bylo pomálu a celkově šlo opravdu o pracovní nástroj. To už dnes neplatí a prakticky napříč kompletní nabídkou na trhu jde o auta, která si v mnohém nezadají s běžnými osobáky. Automatické vícezónové klimatizace, elektrické otevírání dveří, navigace, parkovací asistenty, adaptivní tempomat a tak bychom mohli pokračovat ještě hodně dlouho.

Velký pokrok se ale udál i na poli samotné jízdy, o čemž svědčí například i Volkswagen Caddy. Tem má vpředu samozřejmě klasické tlumiče s vinutými pružinami, ale na zadní nápravě má odpružení listovými pery. Přesto jsem neměl pocit nekomfortu, jakkoliv Touran nebo Sharan jezdí samozřejmě lépe.

test-2019-volkswagen-caddy-alltrack-20-tdi-110-kw-dsg-4motion- (7)

A co trochu stylu navíc? Není problém

Když se na testované auto podíváte, můžete si všimnout, že vypadá lépe než obyčejná dodávka. Je to zejména tím, že jde o verzi Alltrack, která má nejen lakované nárazníky do barvy karoserie, ale do jejich spodní části přidává i ochranné (a ozdobné) černé oplastování. Kromě toho dostanete v této verzi i podélné střešní nosiče a kryty vnějších zpětných zrcátek ve stříbrné barvě, prosklení “Privacy” a zatmavená zadní světla. Pouze pro Caddy Alltrack jsou i 17″ kola z lehké slitiny “Quito”.

Testovaná Caddy přidala ještě paket “Světla & výhled”, díky němuž jsou hlavní světlomety vybaveny LED denním svícením a bi-xenonovými světlomety, které prozrazují věk modelu.

Ten je viditelný i v interiéru, ale vadí to? Vlastně asi ani ne, protože ani tvrdé plasty nijak nedrnčí. Největším negativem tak je displej multimédií, který je umístěn hodně nízko, takže pokud řidič sleduje navigaci, musí svůj pohled směřovat daleko od silnice před sebou. V tom jsou dnes moderní stojící displeje na vrchu palubní desky mnohem bezpečnější. Nad displejem jsou ovladače klimatizace, ale třeba i vyhřívání sedadel.

test-2019-volkswagen-caddy-alltrack-20-tdi-110-kw-dsg-4motion- (30)

Může mít i pohon všech kol

Dnešní nabídka SUV je velká, ale některá z nich nemohou mít pohon všech kol. To u Caddy Alltrack si pro testovaný naftový dvoulitr pohon všech kol 4Motion můžete vybrat. Dostupný je nejen s manuální, ale i s dvouspojkovou převodovkou DSG. V obou případech s šesti rychlostmi.

O pohon testovaného auta se tedy staral motor 2.0 TDI 110 kW, který dobře známe z osobních modelů koncernu Volkswagen. V Caddy má sice trochu hrubější chod, ale z pohledu dynamiky ani spotřeby to je velmi dobrá volba. Vždyť se s autem dá jezdit mezi 6 a 7 l/100 km.

A co při jízdě? Komfort je na dodávku opravdu dobrý, přesto poznáte vyšší těžiště a celkově měkčí nastavení podvozku. Na rozbité silnici se ale Caddy Alltrack nenchá rozhodit nerovnostmi a velmi dobře je filtruje.

test-2019-volkswagen-caddy-alltrack-20-tdi-110-kw-dsg-4motion- (26)

Spousta místa

To, kde tohle auto bude sbírat nejvíce bodů, je prostornost a praktičnost. Naše auto bylo v pětimístné konfiguraci, ale během několika minut z něj můžete mít dvoumístnou dodávku, v níž odvezete klidně i novou sedačku z obchodu. Jenže čistě na práci se Alltrack nehodí, protože celý zavazadlový prostor je čalouněný kobercem.

Příprava k vyjmutí sedadel je jednoduchá. Stačí zatáhnout za poutka, odjistit je vzadu, vyklopit vpřed a pak jen vytáhnout směrem nahoru. Manipulace se sedadly ovšem není pro křehké ženy. I to jedno samostatné je hodně těžké, o lavici nemluvě.

Na předních i zadních sedadlech je opravdu spousta místa do všech směrů. Žehrat na prostor nad hlavou nebudou ani ti největší basketbalisti. Naskládat do auta pětičlennou rodinu se zavazadly na týdenní dovolenou tak není ani nejmenší problém.

test-2019-volkswagen-caddy-alltrack-20-tdi-110-kw-dsg-4motion- (48)

Závěr a cena

S postupným koncem výroby MPV u stále většího množství automobilek mohou mít početné rodiny problém s tím, jaké auto by si měly koupit. Řešením by, jak dokazuje testovaný Volkswagen Caddy Alltrack, mohlo být dodávky. Jejich dnešní jízdní komfort je na velmi dobré úrovní a prostornost je perfektní. Navíc právě Caddy může mít i docela výkonné motory, které se dají kombinovat s pohonem všech kol i převodovkami DSG. Anebo si Caddy naopak můžete pořídit i s motorem 1,4 TGI spalujícím CNG.

A cena? Bude hodně záležet, kterou verzi si vyberete. Ceník pro Caddy – řešíme pouze osobní verzi, nikoliv pracovní dodávky – startuje na akčních 359 900 Kč bez DPH (435 479 Kč s DPH) za verzi 1,0 TSI. Za verzi s 2.0 TDI zaplatíte v akční nabídce 409 900 Kč bez DPH (495 979 Kč s DPH).

Alltrack je ale o poznání dražší, když nejlevnější verze s 1,0 TSI vyjde minimálně na 578 473 Kč bez DPH (699 952 Kč s DPH). Testované provedení je vůbec to nejdražší z nabídky a v ceníku je za 746 772 Kč bez DPH (903 594 Kč s DPH).

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Volkswagen
Typ: Caddy Alltrack
Motor: 2.0 TDI 4Motion
Typ: řadový čtyřválec
Palivo: nafta
Objem válců: 1968 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Pohon: 4×4
Výkon: 110 kW/150 koní při 3500 – 4000 ot./min
Točivý moment: 340 Nm při 1750 – 3000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9.9 s
Maximální rychlost: 194 km/h
Převodovka: šestistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.5
Objem nádrže: 55 litrů
Délka: 4506 mm
Šířka: 1793 mm
Výška: 1887 mm
Rozvor: 2682 mm
Pohotovostní hmotnost: 1591 kg
Objem zavazadlového prostoru: 750 / 3 030 litrů
Ceník: ke stažení zde