Test Subaru Impreza 1,6i-S Lineartonic

Test Subaru Impreza 1,6i-S Lineartonic (2018)

Autor: Pavel Srp - 9. 5. 2018


Po krátké odmlce se do České republiky vrací Subaru Impreza. V minulé generaci ho totiž u nás nahradil pouze model XV. V nové generaci jsou oba modely v nabídce společně. Podívali jsme se na Imprezu se základním motorem 1,6i-S Lineartonic.

Nová podvozková platforma

Modely Impreza a XV jsou prvními modely značky, které dostaly novou globální podvozkovou platformu, která se bude používat pro všechny další modely bez ohledu na jejich kategorii. Konstruktéři ji vyvíjeli s ohledem na to, aby do ní bylo jednoduché zastavět jakékoliv pohonné ústrojí, lhostejno zda benzinové, naftové a nebo elektrifikované (hybridní nebo čistě elektrické). Subaru s elektrifikovanými modely navíc do budoucna počítá. První hybridní model by se měl objevit už v příštím roce, elektromobil přijde o další dva roky později.

Velkou výhodou nové podvozkové platformy Subaru Global Platform jsou ale také zvýšená tuhost skeletu karoserie a podvozku (o 70 – 100 % oproti jiným dnešním modelům) či o 5 mm snížené těžiště, díky čemuž se zmenšily boční náklony a to zlepšilo ovladatelnost.

Test Subaru Impreza 1,6i-S Lineartonic

Pouze s „automatem“

Subaru před pár lety představilo i pro Evropu bezpečnostní systém EyeSight a dnes hlásá, že chce být značkou s nejbezpečnějšími auty na světě. Pokud by to ale mělo Subaru nechat pouze na řidiči, nikdy by se to nepovedlo. EyeSight se nabízí pouze pro modely s automatickou, respektive bezestupňovou převodovkou Lineartronic, s manuálem si tak Imprezu (ale ani XV nebo Outback) nekoupíte. Standardem je také symetrický pohon všech kol.

Pohon mohou zajišťovat dva motory, oba jsou benzinové s atmosférickým plněním. Ten slabší, kterým bylo vybaveno i námi testované auto, nabízí objem 1,6 liru a 84 kW, ten výkonnější je dvoulitrový se 115 kW. Ten menší, 1,6litrový je oproti tomu v minulé generaci přepracovaný, je o 12 kg lehčí, má také nižší vibrace a je tišší.

Za volantem

Díky atmosférickému plnění se motor naplno projeví až ve vyšších otáčkách, vždyť maximum točivého momentu 150 Nm je k dispozici v 3600 ot./min a výkon 84 kW/114 koní až při 6200 ot./min. I z toho je jasné, že motor je potřeba vytáčet. Ani pak ale nepředvede žádný mohutný zátah. Vlažně zrychluje ale i při dálniční jízdě. Doporučit se dá tak hlavně klidnějším řidičům, kteří jezdí rozvážně a nepotřebují se nikam hnát. Pokud rádi a často předjíždíte, určitě sáhněte po větším a výkonnějším dvoulitru.

Test Subaru Impreza 1,6i-S Lineartonic

Část výkonu totiž pohltí i bezestupňová převodovka, i když oproti předchozí generaci dostala přepracovaný software důrazem na lepší dynamiku, ale zároveň na nižší spotřebu paliva. Ta se sice umí při výraznějším sešlápnutí plynového pedálu „přepnout“ na virtuální přednastavené rychlostní stupně, ale i pocitově auto díky svému projevu zpomaluje. Páčky pod volantem pro manuální řazení testované auto nemělo, ty mají jen výkonnější motorizace.

Subaru slibuje, že s 1,6litrovou Imprezou budete jezdit v kombinovaném režimu za 6,4 litru na 100 kilometrů, spotřeba paliva je ale vyšší. Výhodou je, že pokud budete jezdit klidně, pak se nebude lišit nijak výrazně. Stejně tak je možné se díky atmosférickému plnění spolehnout na to, že rozptyl spotřeby paliva mezi klidnou jízdou a jízdou s nohou na zemi – kterou si ani vy, ale ani auto užívat nebudete – nebude nijak velká. Počítat se dá se spotřebou kolem 8 l/100 km.

Podvozek si tu podobně jako u kombi Levorg zaslouží jen slova chvály. Je sice spíše tužší, za což může hlavně tužší uložení do karoserie, ale na druhé straně velmi dobře pohlcuje nerovnosti. Agilita při průjezdech zatáčkami je působivá, může za to i konstrukce motoru a jeho nízké uložení v karoserii, což snižuje těžiště. Podvozek by v Impreze zvládl bez sebemenších náznaků problému i mnohem vyšší výkon.

Test Subaru Impreza 1,6i-S Lineartonic

Bezpečnost je základní stavební kámen Subaru

Subaru chce být nejbezpečnější značkou a jde tomu naproti nejen co do aktivní, ale i co do pasivní bezpečnosti. Z pohledu té pasivní lze zmínit opět využíti nové podvozkové platformy, která díky svým tvarům a materiálům dokáže lépe pohltit energii a „nasměruje“ ji tím správný směrem tak, aby se co nejvíce vyhnula prostoru pro posádku. Absorpce energie je mezigeneračně lepší až o 40 %.

Ještě důležitější je ale nehodám předcházet, k čemuž slouží hlavně již několikrát zmiňovaný systém EyeSight. To je dvojice stereokamer umístěných za čelním sklem, které neustále snímají prostor před autem a řidiče upozorňují na nebezpečí. Systém ale umí být i aktivním pomocníkem, protože na základě těchto kamer funguje například i adaptivní tempomat, aktivní asistent hlídání jízdních pruhů, ale i systém nouzového brzdění.

Interiér je moderní

I když nejde o nijak velký hatchback, prostoru pro čtyři, ale i 5 cestujících nabízí dostatek. Posez na předních sedadlech neomezuje pro průměrně vzrostlé cestující prakticky nic, a to ani střešní okno (tím sice testované auto vybaveno nebylo, ale měl ho později testovaný model XV). Poměrně příjemně se sedí i na zadních sedadlech, ačkoliv ta by klidně mohla mít o něco delší sedák.

Test Subaru Impreza 1,6i-S Lineartonic

Ve středu přístrojové desky je zcela nový multimediální systém, který vypadá opravdu moderně. Působí tak nejen jeho velikost (displej má úhlopříčku 8“), grafika, ale i funkce, které nabízí. Kromě rádia a navigace umí také komunikovat s mobilními telefony prostřednictvím aplikací Apple CarPlay, ale i Android Auto.

Závěr a cena

Subaru Impreza s testovaným menším motorem se hodí spíše pro klidnější řidiče a také pro ty, kteří nevyužívají příliš často dálnice. Jde o verzi, kterou ocení spíše řidiči pohybující se více ve městě. Ke klidnému stylu jízdy navíc perfektně sedne také bezestupňová převodovka Lineartronic. Pokud na plynový pedál nebudete šlapat nijak výrazně, bude motor držet v nízkých otáčkách a na palubě bude klid.

Základní cena Subaru Impreza je vyšší, může za to nejen standardně dodávaný pohon všech kol, ale také právě automatická převodovka. V neposlední řadě obsahuje i základní výbava ve standardu spoustu u jiných značek příplatkových prvků. Nejnižší částka, kterou najdete v ceníku, je 560 tisíc Kč. Za to dostanete Imprezu s motorem 1.6 ve výbavě Trend. Pokud byste chtěli výkonnější 2.0, pak si budete muset připravit dalších 120 tisíc Kč. Větší motor je totiž k dispozici až s vyšší výbavou Comfort. Rozdíl obou motorizací ve stejné výbavě je pak jen 50 tisíc Kč.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Skvělý podvozek,Vyšší spotřeba paliva
Pohon všech kol pro všechny verze,Převodovka ubírá na dynamice
Bohatá základní výbava,Na první pohled zdánlivě vyšší cena
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Subaru
Typ:,Impreza 1.6i-S Lineartonic (2018)
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1600 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzín
Pohon:,4×4
Výkon:,84 kW/114 koní v 6200 ot./min
Točivý moment:,150 Nm v 3600 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,12.4 s
Maximální rychlost:,180 km/h
Převodovka:,bezestupňová (CVT)
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.0 / 5.5 / 6.4
Emise CO2:,145 g/km
Objem nádrže:,50 litrů
Délka:,4460 mm
Šířka:,1775 mm
Výška:,1480 mm
Rozvor:,2670 mm
Pohotovostní hmotnost:,1451 – 1496 kg
Objem zavazadlového prostoru:,385 / 1290 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru