Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4×4

Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 200 kW DSG 4×4 (2019)

Autor: Ondřej Lilling - 23. 11. 2019


Na dobrodružnou verzi Scout jsme si s třetí generací vrcholného modelu Superb museli počkat až na facelift. Historicky je to vůbec poprvé, byť nějaké náznaky přinesla už předchozí generace s verzí Outdoor. Tehdy šlo hlavně o ty nelakované plasty, takže až teď je proměna v neohroženého drsňáka skutečně kompletní.

Nelakované plasty chrání karoserii kolem dokola, včetně spodní části dveří. Na přídi se kromě toho objevuje také stříbrná lišta, která je ale hodně předsunutá dopředu, takže v nějakém lehčím terénu může být spíš na obtíž. Zezadu také poznáte Superb Scout na první dobrou, spodní část nárazníku je vyvedena v matně stříbrné. Do stejného odstínu v lakovně oblékli také zrcátka, což je z hlediska zevnějšku vše.

Co už na první pohled patrné není, je ochrana podvozku, která je ke klasickým verzím dodávaná za příplatek. Podvozek je oproti standardu o 15 milimetrů zvýšený, celkově tak Škoda Superb Scout disponuje světlou výškou 151 milimetrů. Na žádné drsnější zacházení to asi nebude, ale nějaký ten výlet mimo asfalt určitě bez problémů zvládne. K tomu tady může posloužit nový režim Offroad, který aktivuje asistent pro sjíždění kopců a upraví chování stabilizace.

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4×4

Modernizace jako taková se podepsala hlavně na světlech, která jsou plně diodová. Přední disponují technologií MatrixLED, takže standardně mohou pracovat v dálkovém režimu a zhasínáním jednotlivých segmentů vykrývají okolní provoz. Ani zadní světla nejsou beze změn, kromě nové grafiky disponují dynamickými blinkry. Na zádi se na místě kulatého loga objevuje nápis Škoda, dnes již běžná součást většiny aktuálních škodovek.

Uvnitř žádná revoluce. Naštěstí

Ani uvnitř k žádným radikálním zásahům nedošlo, řekněme si ale narovinu, nebylo to moc potřeba. Interiér byl útulný a to mu zůstalo. Superb Scout se oproti klasickým verzím liší „dřevěným“ dekorem, pokud ale upřednostňujete dekor imitující broušený hliník, můžete ho mít bez příplatku. Pak vypadá interiér skoro jako u běžného Superbu, s výjimkou nápisu Scout před spolujezdcem a na sedadlech.

V oblasti technologií srovnává po faceliftu krok s aktuálními trendy, ale nesnaží se být moderní za každou cenu. Klimatizace má klasické ovladače, dnes již stará verze infotainmentu má jednoduché ovládání a i ten virtuální kokpit si můžete klidně nastavit tak, že vypadá jako úplně normální budíky. Zkrátka normální auto, ve kterém si snadno a rychle nastavíte to nejdůležitější, a můžete se dál věnovat řízení.

Test Škoda Superb 2.0 TDI Evo 110 kW DSG Laurin & Klement (2019)

Ale nebojte, i Superb má celou armádu asistenčních systému, po faceliftu navíc mnohem chytřejších. O světlech již byla řeč, samozřejmé aktivní vedení v jízdním pruhu vás dnes už asi taky nepřekvapí. Za zmínku ale rozhodně stojí chytrý tempomat, který nejen, že disponuje adaptivní funkcí, ale on přizpůsobuje rychlost i podle blížících se zatáček, křižovatek nebo omezení rychlosti. Ve výsledku se tak prakticky nemusíte ani dotknout pedálů. Funguje to výborně a je to jeden z těch asistentů, na které si snadno zvyknete a v jiných autech vám budou chybět.

Řada majitelů nedá na Superb dopustit hlavně kvůli tomu, jak je prostorný. A zvyká se na to opravdu snadno. Místa na zadních sedadlech je jako v luxusní limuzíně a kufr je tak velký, že je lepší ho oddělit přepážkou na dva menší. V základu má 660 litrů, po sklopení druhé řady sedadel pak se svými 1950 litry klidně poslouží jako menší dodávka.

Nejsilnější motor, nejlepší dojem

Přifouklý Superb Scout si můžete poručit jen se dvěma motory, od každého druhu paliva jde vždy o to nejlepší, co je vůbec pro Superb k dispozici. Nám dělal společnost zážehový dvoulitr, který má 200 kW a na stovku se dostane za 5,7 sekundy. Ve srovnání s dieselem tuhle disciplínu sfoukne o víc než dvě sekundy rychleji.

A je opravdu radost s ním jezdit, byť charakteru dřívějšího šestiválce ani náznakem nedosahuje. Dostatek síly nabídne už od nízkých otáček a výkon pak krásně graduje za libozvučných tónů z výfukového potrubí. Sedmistupňové DSG s mokrými spojkami je s motorem výborně sladěné, řadí sametově a chytře.

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4×4

Je to naprosto výborná motorizace. Ale jen v případě, že příliš neřešíte ekonomiku provozu. Ne že by byl dvoulitr nenasytný, ale ve srovnání s novým, super-úsporným dieselem 2.0 TDI EVO si TSI řekne klidně i o dvojnásobek. Při běžném cestování počítejte se spotřebou okolo 7 až 8 litrů, ve městě si motor řekne o 10, dlouhodobě pak na palubním počítači svítilo něco málo přes 9 litrů na sto.

Pokud se chcete jen vozit, berte diesel, tady můžete jen ušetřit. Pokud ale rádi řídíte a chcete se tu a tam i pěkně svézt, má benzínový dvoulitr rozhodně co nabídnout. Motor je točivý, s autem pěkně hýbe a jinak nudný kombík dokáže proměnit v překvapivě zajímavý stroj.

Na kategorii auta s téměř pětimetrovou délkou jezdí Superb velmi obstojně. Jestli se vyšší podvozek nějak negativně projevil na náklonech karoserie, tak jen minimálně. Na nerovnostech neodskakuje a dokáže udržet příjemnou cestovní rychlost v kombinaci s velmi příjemným komfortem. Na nerovnostech už se v komfortním naladění zdaleka nehoupe tak jako původní první verze, přesto zůstává velmi pohodlný i na velkých kolech.

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4×4

Závěr a cena

Modernizace probíhala u vrcholného modelu nanejvýš citlivě, žádná revoluce jako v případě Octavie se tentokrát nekoná. Jen pozorným okem odhalíte přepracované nárazníky a chytré přední světlomety. Přestože Superb zůstal v jádru stejný, v detailech zjistíte, že je v mnohém lepší než býval.

Musíte ale počítat s tím, že za Scout utratíte přinejmenším milion a dvacet tisíc v kombinaci se vznětovým dvoulitrem. Zážehový motor naladěný na 200 kW si automobilka cení na 1.078.900 Kč, ani to ale nemusí být finální suma. Třeba za Matrix světlomety dáte 36 tisíc, komplexní asistenční systémy na 25 tisíc a adaptivní podvozek na 22.500 Kč.

Dobrodružná verze Scout ze Superbu sice neudělala offroad, ale to asi nikdo nečekal. Jde o velmi zajímavou alternativu ve chvíli, kdy potřebujete velké auto, které zvládne polňačku stejně dobře jako rychlou a komfortní jízdu po dálnici.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Škoda
Typ:,Superb Scout
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1984 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,všech kol
Výkon:,200 kW/272 koní při 5500-6500 ot./min
Točivý moment:,350 Nm při 2000-5400 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,5.7 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.9-9.0 / 5.8-5.9 / 7.0-7.1
Emise CO2:,159-160 g/km
Objem nádrže:,66 litrů
Délka:,4863 mm
Šířka:,1864 mm
Výška:,1496 mm
Rozvor:,2841 mm
Provozní hmotnost:,1667 kg
Objem zavazadlového prostoru:,660 / 1950 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru