test-skoda-superb-facelift-20-tdi-140-kw-4x4-dsg- (2)

Test Škoda Superb 2.0 TDI 140 kW 4×4 DSG (2019)

Autor: Pavel Srp - 7. 1. 2020


Modernizovaný Superb už se na silnicích za těch pár měsíců stihl zabydlet. I my už jsme ho v testu dvakrát měli, ale tentokrát přidáváme test liftbacku s vrcholným naftovým dvoulitrem a pohonem všech kol.

Vrchol jen s DSG

Škoda Superb je i v modernizovaném provedení nabízena v mnoha variantách. Vybírat lze z verzí s pohonem předních nebo všech kol, s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou, ale i z verzí na benzin, naftu či plug-in hybrid.

Tentokrát jsme si k testu vybrali nejvýkonnější naftový čtyřválec 2.0 TDI se 140 kW, který se dá kombinovat s pohonem předních nebo všech kol. Vždy je však spojen výhradně s DSG, manuál se k němu nenabízí. Testovaná verze byla s pohonem všech kol, který je tu řešen pomocí mezinápravové spojky Haldex.

test-skoda-superb-facelift-20-tdi-140-kw-4x4-dsg- (17)

V případě testovaného motoru nejde o novou evoluci označovanou jako Evo (její detailní popis si můžete přečíst v odkazu na test níže) jako u slabšího 110kW 2.0 TDI. Mohlo by se tedy mohlo zdát, že testovaný 140kW motor vlastně z dřívějších testů verze před modernizací už dobře známe. Jenže u modernizovaného Superbu nebyla tak dlouhá prodleva mezi sešlápnutím plynového pedálu a samotnou reakcí motoru. Odezva sice není tak krátká jako u 110kW verze, která má menší turbo, ale i tak bývala znatelnější. I přesto motoru chvíli trvá, než se nadechne a ani pak nepředvede nijak drastickou akceleraci. Na důstojné předjetí nebo rychlé (více, než je české povolené maximum) dálniční tempo to bez problémů stačí. Projev motoru je spíše tupější, zátah je lineární. A to se vlastně k takovému autu, jakým Superb je, hodí.

Spolupráce motoru se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG je velmi dobrá. Za více než tisíc kilometrů spíše klidnější jízdy jsme nezaznamenali, že by řadila nějak zmatečně nebo přeřazovala zbytečně. V normálním i v komfortním jízdním režimu se snaží udržovat nízké otáčky, občas sice až příliš, ale za to může hlavně její „ekologické“ naladění. Pokud byste přeci jen nebyli s její prací spokojeni, pak jsou tu i páčky pod volantem, kterými lze rychlosti měnit manuálně.

Test Škoda Superb 2.0 TDI Evo 110 kW DSG Laurin & Klement (2019)

A spotřeba paliva? Nejvýkonnější naftová motorizace rozhodně není tak úsporná, jako slabší nový motor 2.0 TDI Evo 110 kW, ale i tak je spotřeba na hranici 6 l/100 kilometrů docela dobrá. Auto je totiž poměrně velké, ale i těžké. Vždyť (se 75kg řidičem) váží podle výbavy od 1687 do 1890 kilogramů.

Tady jde hlavně o komfort

Při běžné jízdě je motor poměrně tichý, stejně jako podvozek, přičemž testované auto bylo vybaveno jeho adaptivní verzí DCC. Ani žádné nepříjemné pazvuky se od něj neozývají. Jiná situace byla u později testovaného modernizovaného Volkswagenu Passat 2.0 TSI ve výbavě R-Line, který byl naopak na nerovnostech hlučnější od kol. Jízda v Superbu je zaměřena hlavně na komfort, „sportovat“ se mu příliš nechce. A to ani po přepnutí na sportovní režim.

V tom auto celkově zpevní a ztuhne a sníží se intenzita posilovače řízení. Sportovní pocit ale auto nevyvolá. Komfortní pohupování mu jde mnohem lépe. Ostatně, Škodovka oproti úplně prvním kusům přeladila podvozek, takže i když je režim komfort hodně měkký, auto už nepůsobí tak rozhoupaně. Mně osobně ale nejvíce vyhovoval normální jízdní režim, který je povedeným kompromisem obou výše zmíněných. 

test-skoda-superb-facelift-20-tdi-140-kw-4x4-dsg- (5)

Závěr a cena

Škoda Superb po modernizaci se nám líbila ve všech třech svých verzích, ale s nastupující novou generací Škody Octavia to na trhu bude mít čím dál těžší. Je sice větší a stojí hierarchický výš, ale novější sourozenec přijde s bohatší výbavou, kterou Superb v současné generaci nabídnout neumí. Vlajková loď české značky se tak bude muset spolehnout na to, že nabízí opravdu spoustu místa pro posádku (hlavně na zadních sedadlech), ale i zavadla (625 litrů, resp. 1760 litrů).

S testovaným motorem jde o důstojné auto pro cestování, přesto bych si dokázal představit pod kapotou klidně i naftové biturbo, které má Škoda Kodiaq RS anebo Volkswagen Passat. Na druhé straně jsme se na prvních jízdách v červenci loňského roku jen tak mezi řečí dozvěděli, že i testovaný motor by měl dostat verzi Evo. Otázka je, kdy to bude. 

Ceník prozradí, že nejlevnější Škoda Superb startuje s cenou na 694 900 Kč. Jde o výbavu Ambition s motorem 1.5 TSI. Nejlevnější naftový motor 2.0 TDI 110 kW je dražší, v základu za něj ve výbavě Ambition zaplatíte 744 900 Kč. Za testované 140kW TDI je potřeba připlatit dalších 110 tisíc korun.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Škoda
Typ:,Superb 2.0 TDI 140 kW 4×4 DSG
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1968 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech čtyř kol
Výkon:,140 kW/190 koní při 3500 – 4000 ot./min
Točivý moment:,400 Nm při 1900 – 3300 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.0 s
Maximální rychlost:,232 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková DSG
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.7 – 5.8 / 4.3 – 4.4 / 4.8 – 4.9
Emise CO2:,127 – 129 g/km
Objem nádrže:,66 litrů
Délka:,4869 mm
Šířka:,1864 mm
Výška:,1488 mm
Rozvor:,2836 mm
Pohotovostní hmotnost:,1665 – 1831 kg
Objem zavazadlového prostoru:,625 / 1760 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru