test-skoda-kodiaq-rs-2-0-tsi-4x4-dsg-2025-4

Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI 4×4 DSG | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 16. 10. 2025


Škoda Kodiaq se nabízí s poměrně rozsáhlou paletou motorů. Koupit se dá jako plug-in hybrid, s naftovými motory nebo s benzinovými motory. Nechybí ani vrcholná verze s označením RS, která má 265koňový dvoulitr. A právě tu jsme otestovali v nové generaci.

Evoluční technika

Druhá generace Škody Kodiaq RS navazuje na tu první. Platí to jak pro vylepšení verze RS oproti standardním výbavovým liniím, tak také pro pohonné ústrojí. Pojďme se ale podívat nejprve na vzhled.

Škoda Kodiaq RS se od běžné Škody Kodiaq liší vlastně jen drobnostmi, které přesto stačí k tomu, aby bylo poznat, že je to přeci jen „lepší Kodiaq“. V prvé řadě tu je několik černě lakovaných designových prvků na karoserii, ale také aerodynamicky optimalizované prvky, jako jsou spoiler na přepracovaném předním nárazníku, difuzor na upraveném zadním nárazníku a viditelné koncovky výfuku v obou rozích zadního nárazníku. Standardem jsou 20“ kola s aerodynamickými kryty. Mimochodem, nechybí samozřejmě ani znaky RS nebo červená odrazka v celé šíři zadního nárazníku.

test-skoda-kodiaq-rs-2-0-tsi-4x4-dsg-2025-8

Uvnitř jde v zásadě jen o drobnosti jako například speciální sportovně tvarovaná sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a s černým čalouněním. Jiné jsou i výplně dveří s kontrastním červeným prošíváním a čalounění stropu v černé barvě. Upravenou grafiku mají i infotainment a virtuální kokpit.

Novinky jsou i z pohledu naladění auta. Úplně jinak naladěné je adaptivní odpružení DCC+ (to je u RS ve standardu), ale hardware (tlumiče i pružiny) je stejný jako u běžných verzí. Upravené je i progresivní řízení s proměnným převodem.

A novinky jsou nakonec i z pohledu hardwaru. Tou nejvýraznější jsou jiné a větší brzdy. Přední i zadní kotouče jsou s vnitřním chlazením a jejich třmeny jsou lakovány červenou barvou. Brzdy se liší podle toho, jestli bude Kodiaq RS pětimístný nebo sedmimístný. V případě verze s pěti sedadly budou na přední nápravě kotouče s rozměry 340 × 30 mm s jednopístkovými brzdovými třmeny, sedmimístná verze má ale vpředu kotouče o rozměru 335 × 30 mm s dvoupístkovými brzdovými třmeny. Na zadní nápravě se to nemění, tady jsou vždy kotouče s rozměry 310 × 22 mm a jednopístkové brzdové třmeny.

Pohonné ústrojí

O pohon druhé generace Škody Kodiaq RS se stará dvoulitrový benzinový motor s přeplňováním turbodmychadlem. Motor je naladěn na výkon 195 kW/265 koní a točivý moment vrcholí 400 Nm. Přestože je Kodiaq velké auto, nemá vůbec špatnou dynamiku. Podle technických údajů zvládne absolutní zrychlení z místa na stovku za 6,3 sekundy a maximální rychlost je až 231 km/h.

Je to jediná volba, stejně jako můžete mít výhradně automatickou (dvouspojkovou) převodovku DSG a pohon všech čtyř kol. Ten je řešen elektrohydraulicky řízenou mezinápravovou vícelamelovou spojkou. Škoda udává, že díky pokročilé řídicí elektronice lze na zadní nápravu přesměrovat až 100 % točivého momentu, přičemž až 85 % točivého momentu může být přesměrováno na jediné kolo (ve spolupráci s elektronickou uzávěrkou diferenciálu). Škoda jen, že Kodiaq RS ale nedostal Torque Splitter, který používají některé modely Audi, Volkswagen nebo CUPRA.

Přestože tohle auto po nastartování a při jízdě poměrně zajímavě zní, nevychází to přímo z výfuků, i když zvuk od nich jde. Tady je totiž zvenku u výfuku reproduktor, škodovka tomu říká Dynamic sound boost. Ten vydává zvuk a napodobuje sportovní výfuk, takže přesně reaguje na otáčky, na přeřazení i na podřazení. Standardně funguje ve všech jízdních režimech kromě toho ekologického, případně individuálního, pokud si ho v nastavení vypnete. Musím se přiznat, že byly situace, kdy mě to opravdu štvalo a jezdil jsem v subjektivně nastaveném individuálním jízdním režimu. Výhodou je, že to, jestli vaši jízdu bude tento „zvuk výfuku“ doprovázet, či nikoliv, je jen a pouze na vás.

test-skoda-kodiaq-rs-2-0-tsi-4x4-dsg-2025-20

Za volantem

V autě se sedí výš a sedadla jsou jedním slovem skvělá. Mají výraznější boční vedení, ale i tak jsou vhodná i pro výraznější postavy. Mají integrovanou opěrkou hlavy s logem RS a mohou být vyhřívaná i odvětrávaná a mohou mít i masážní funkci. Mimochodem, to, že nesedíte v běžném Kodiaqu, prozradí také prošívání červenou nití na čalounění, volantu i některých dalších částech kabiny.

Škoda Kodiaq RS není žádné sportovní auto, ale rychlé auto to bezpochyby je. Překvapením je, že pokud na něj zatlačíte v zatáčkách, zjistíte, že to vlastně není úplně špatné, zatáčky dokáže totiž projíždět opravdu rychle. Pomáhá mu v tom nejen zmiňovaná čtyřkolka, ale také povedené naladění podvozku. Auto se sice v oblouku nakloní, ale asfaltu se drží opravdu dobře. Silnici v nejsportovnějším nastavení (celkem lze tlumení upravovat v 15 krocích) kopíruje, přesto se kola asfaltu prakticky neustále drží a neodskočí. Od podvozku se ale na větších nerovnostech ozve po přejetí velkých nerovností sem tam nějaká malá rána.

Škoda Kodiaq RS není lehké auto, vždyť jeho pohotovostní hmotnost je přes 1,8 tuny. V zatáčkách se s tím dokáže vlastně překvapivě slušně poprat, ale kde to je opravdu cítit, to jsou ostré brzdy při nějaké sportovnější jízdě. Myslet je potřeba i na to, že při ostřejší jízdě se na brzdy a jejich korekce spoléhá i stabilizační systém, protože na přední nápravě není elektronický diferenciál VAQ, ale jen XDS+ s fyzickým přibrzďováním brzdami, které jsou tak mnohem víc namáhány. A ty se tak kvůli tomu mohou při opravdu ostré jízdě více zahřívat. Bude to ale tempo, na které se na běžné silnici zpravidla nedostanete.

test-skoda-kodiaq-rs-2-0-tsi-4x4-dsg-2025-11

Parádně však Škoda Kodiaq RS funguje při klidnější jízdě. V běžném jízdním režimu jde o překvapivě komfortní auto, které se vlastně svým projevem (až na výraznější falešný zvuk výfuku) nijak výrazně neliší od běžného Kodiaqu. Ono totiž tohle „eReSo“ dokáže být hodně pohodlným autem, přičemž komfortní nastavení auta (a tedy i podvozku) ani není potřeba, v tom se dokonce subjektivně pohupuje až moc. A to stále není nejměkčí nastavení, protože v individuálním režimu si jej můžete změkčit ještě víc.

Výtku si zaslouží převodovka DSG za své váhavější rozjezdy, protože i s vypnutým systémem Auto hold (ten drží auto „samo“ zabrzděné, i když má řidič zařazeno „D“ a nestojí na brzdě) nebyl rozjezd vždy úplně hladký a často s sebou auto drobně škublo.

Trochu nižší by mohla být spotřeba paliva, protože jsme se nejčastěji pohybovali kolem 10 l/100 km v kombinovaném provozu a bylo poměrně těžké dostat se níž. Jasně, je to velké a těžké auto, ale třeba nejnovější Audi A6 Avant s třílitrovým šestiválcem dokáže jezdit se spotřebou o půl litru nižší.

test-skoda-kodiaq-rs-2-0-tsi-4x4-dsg-2025-27

Mimochodem, je to nové auto, které má po nastartování aktivní povinné asistenty. V nejnovějších elektrických modelech přidala škodovka možnost ty „nejotravnější“ uložit do lišty oblíbených v horním řádku infotainmentu, ale to Kodiaq ještě nemá. I tak je lze vypnout docela rychle – buď pomocí tlačítka na volantu s vyvoláním Menu asistenčních systémů, případně si lze stejné tlačítko uložit do zmiňované lišty. Pak stačí jednoduše nechtěné asistenty na jeden klik vypínat.

Závěr a cena

Nová Škoda Kodiaq RS tak působí jako poctivě vyladěné SUV, které kombinuje rodinnou praktičnost s nádechem sportovního charakteru. Nenabízí sice vyloženě adrenalinové zážitky, ale jistota v zatáčkách, solidní výkon a kvalitní zpracování z ní dělají univerzální auto pro každý den. Potěší kultivovaností, pohodlím i širokými možnostmi nastavení jízdních režimů. Pokud tedy hledáte velké SUV, které zvládne dlouhé trasy, svižné svezení i běžné rodinné povinnosti, Kodiaq RS rozhodně stojí za pozornost. A navíc utáhne i 2,5tunový přívěs.

A jak to vypadá při pohledu do konfigurátoru? Základní cena Škody Kodiaq RS s pětimístným interiérem je rovných 1 500 000 Kč s DPH, což je 1 239 669,42 Kč bez DPH.

Technické údaje

Auto: Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI 4×4 DSG
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1984 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: 4×4
Výkon: 180 kW / 245 koní při 5000–6500 ot./min
Točivý moment: 400 Nm při 1650–4350 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 6,3 s
Maximální rychlost: 231 km/h
Převodovka: 7st. dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km): 8,2 – 8,5
Objem nádrže: 58 litrů
Délka: 4761 mm
Šířka: 1864 mm
Výška: 1663 mm
Rozvor: 2791 mm
Pohotovostní hmotnost: 1828 kg
Objem zavazadlového prostoru: 845 / 2035 litrů

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru