Na redakční ranvej tentokrát dosedlo mladoboleslavské městské SUV. Škodu Kamiq Monte Carlo v nejsilnější variantě se 110 kW a automatickou převodovkou jsme pořádně provětrali! Obstála?
Přijíždí po faceliftu
„Všechno má svou krásu, ale ne každý ji vidí,“ pronesl kdysi americký výtvarník Andy Warhol. U modelu Škoda Kamiq Monte Carlo s kupou designových cingrlátek je však viditelná na první dobrou. Již osmihranná maska chladiče, která je v porovnání s verzí před modernizací o něco vzpřímenější, zaujme nejednoho estéta. To vše ve spolupráci s novým osvětlením: u nejatletičtější verze Kamiqu jsou navíc Matrix-LED přední světlomety součástí standardní výbavy. K tomu musíme připočítat kryty vnějších zpětných zrcátek, spoiler předního nárazníku, difuzor zadního nárazníku a nápisy na pátých dveřích v černém laku a zatmavenou panoramatickou střechu, které z Kamiqu Monte Carlo činí vážně hezouna. Ostatně, modernizaci jsme detailněji rozebírali v článku s prvními jízdními dojmy.
A nyní už klusem do interiéru, jemuž kralují černé odstíny. Tam nás dostávají velmi pohodlné sedačky s integrovanými opěrkami hlavy, jež nás za moment brilantně podrží (nejen) v šumavských zatáčkách, kde jsme auto testovali. Plusové body si vysluhuje také solidní infotainment, jemuž neabsentuje možnost zobrazení na digitálním přístrojovém štítu, třeba i s velkým otáčkoměrem uprostřed. Fešně působí též sportovní multifunkční kožený vyhřívaný volant s černým prošíváním.
Coby správní lidé 21. století po usednutí a nastartování ihned propojujeme telefon s vozem. CarPlay se chytá bez potíží a funguje spolehlivě po celou dobu. Když už jsme u těch chytrých mobilů, spoléhat se na bezdrátové nabíjení bývá všeobecně loterie a u námi testovaného sportovního Kamiqu to není výjimka. Posloucháme sice rapový playlist z youtube a zrcadlíme si navigaci, ale po dvou hodinách jízdy povyskakuje stav baterie pouze o tři (mizerná) procenta vzhůru. Alespoň, že je přihrádka na dobíjení chlazená. Abychom ovšem hráli fair-play – v našem výbavovém stupni jsou k dispozici dva konektory USB-C, které umožňují nabíjení chytrých telefonů, tabletů nebo notebooků výkonem až 45 W. A na ně už stoprocentní spoleh je.
U lifestylového derivátu modelu Kamiq si zákazníci mohou vybrat z dua motorizací: 1,0 TSI s 85 kW a 1,5 TSI se 110 kW, přičemž my dnes vyzkoušíme tu silnější se sedmistupňovou automatickou skříní. Sešlapáváme sportovní kryty pedálů z ušlechtilé oceli a vrháme se s novými 18″ černými leštěnými koly Ursa z lehké slitiny do asfaltového dobrodružství. Jízdu musíme označit za nadmíru komfortní, třebaže je odpružení lehoulince tužší. Sedmistupňové DSG si rozumí se čtyřválcem jak Genzer se Suchánkem v jejich zlaté éře. Respektive rozjezdy pokládáme za ladné, převodovka pracuje uhlazeně a svižně a dynamika Monte Carla je odpovídající. Ve vyšších otáčkách nadto motor vozu, který umí eskalovat nejvyšší tempo až na 213 kilometrů za hodinu, moc pěkně zní.
Mladoboleslavští si dále zaslouží dva palce nahoru za šikovnou instalaci inteligentního asistenta rychlosti, který dle bruselských pravidel musí mít nově vozidla homologovaná od července 2022 ve standardní výbavě. Zvukový pískot ovšem není tak obtěžující jako u přehršle konkurentů a k tomu jej lze jednoduše vypnout. Tleskáme! Báječně funguje i sledování mrtvého úhlu, asistent udržování jízdního pruhu a Easy Light Assist, jenž automaticky přepíná mezi denním svícením a potkávacími světly v závislosti na okolních podmínkách. Při zmínce o světlech rozhodně nesmíme opomenout fakt, že za standard sportovní varianty Monte Carlo platí také LED ambientní osvětlení s možností přepínání mezi bílou a červenou barvou.
Závěr a cena
Z osvěžené Škody Kamiq Monte Carlo, která se dostane z 0 na 100 km/h za 8,3 sekund, vyzařuje prostě elán, šmrnc, styl. Ať už hovoříme o designové části přístrojové desky potažené umělou kůží s karbonovým vzhledem, červené ozdobné liště na dveřích nebo třeba vydařeném lesklém rámečku mřížky chladiče. Vedle vyvedeného vzhledu však lifestylový Kamiq s maximálním výkonem 110 kilowatt skýtá i velice uspokojivé jízdní vlastnosti. Co se týče žíznivosti, vůz jsme během našich společných dnů nešetřili. Ba naopak. Nakonec jsme mu dávali aloha s přijatelnou spotřebou 8,2 litrů na sto kilometrů.
Celkově jde o atraktivní vůz, který nás ničím nerozčiloval a ještě nás potěšil fůrou asistentů a designových vychytávek, jež nenechají jednoho chladným. Jasnou devizu představují taktéž vynikající Matrix-LED přední světlomety, které nám umožnily mít permanentně v akci dálková světla, aniž bychom oslňovali protijedoucí auta.
Cenová startovací čára Škody Kamiq Monte Carlo se odpichuje od částky 619 900 korun. Námi testovaný krasavec se „svalnatější“ motorizací a sedmistupňovou automatickou převodovkou, volitelnými osmnáctipalcovými koly a řadou dalších radostí nad rámec elementární výbavy se zastavil na 800 tisících korunách.
Technické údaje:
Auto: | Škoda Kamiq Monte Carlo 1,5 TSI 110 kW DSG |
Motor: | řadový čtyřválec |
Objem válců: | 1498 ccm |
Plnění motoru: | turbodmychadlo |
Palivo: | benzin |
Pohon: | předních kol |
Výkon: | 110 kW/150 koní při 5000 – 6000 ot./min |
Točivý moment: | 250 Nm |
Zrychlení 0-100 km/h: | 8,3 s |
Maximální rychlost: | 213 km/h |
Převodovka: | 7° dvouspojková (DSG) |
Spotřeba paliva (kombinovaná): | 5,7 – 6,1 l/100 km |
Emise CO2: | 130 – 137 g/km |
Objem nádrže: | 50 litrů |
Délka: | 4241 mm |
Šířka: | 1793 mm |
Výška: | 1531 mm |
Rozvor: | 2651 mm |
Pohotovostní hmotnost: | 1288 – 1443 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 400 / 1395 litrů |
Za ty prachy mám rok starý Mercedes !!!!
A máš rok starý mercedes?
Vážení zájemci jen nekupujte motorizaci 1,5 s vypínáním dvou válců.
Já jsem se nechal napálit – nebyl jsem v autosalonu informován – a takové auto koupil.
Při vypnutí dvou válců autem rezonují vibrace a pro citlivého motoristu je jízda peklo.
Kdyby jsem chtěl dvouválec, tak si koupím polského Malucha.
Spotřeba nic moc.
No nevím, já mám nový Kamig 1,5 TSI 7DSG v březnu koupený, sice najeto jen asi 700 km (jezdím i jiným vozem), ale žádné vibrace nemám, 2V režim poznám jenom podle informace na displeji, jinak absolutně ne. Jízda v 2V režimu je však velmi citlivá na zacházení s plynem, jemné přidání a už to je v 4V. Naskakuje mi 2V režim při citlivé jízdě po rovině nebo z mírného kopce, prostě při malém zatížení motoru. Po rovině na asi 5O km spotřeba 5,1 l/100 km, s lehkou nohou, po zajetí myslím, že se dostanu i pod 5 l/100 km.