SEAT Mii je městským autem, které je trojčetem Volkswagenu up! a Škody Citigo. Nabízí se ale čas od času ve stylových edicích. Tou aktuální je verze Mii by COSMPOLITAN.
Pánové, než se pustíte do čtení, měla bych vás upozornit, že následující řádky jsou určeny spíše ženám. Tedy, ne, že byste se tu nedozvěděli, jak SEAT Mii by Cosmopolitan jezdí, za kolik, jak řadí a co se do něj vejde, ale předpokládám, že vás to vlastně tak úplně nebude zajímat. Pro vás by mohly být zajímavé spíše první jízdní dojmy se SEATem Leon Cupra 300.
Design
Nejprve vám, milé dámy, tohle malé městské vozítko v rychlosti představí. Jde o jedno z trojčat, ke kterým patří ještě VW Up! a Škoda Citigo. Ale troufám si říct, že právě Mii, obzvláště pak ve verzi COSMOPOLITAN, má z této trojice šmrncu a sexappealu nejvíc. A co, že to jméno, které připomíná slavný koktejl, znamená? Nejde o drink, ale o spolupráci značky SEAT s magazínem COSMOPOLITAN, jehož čtenáři se notnou měrou na autě podíleli. Sami popsali, jak by mělo malé, stylové, moderní městské auto vypadat. No, a podle mého se jim to opravdu povedlo.
Na první pohled zaujme tohle Mii fialovým lakováním, které doplňuje černá střecha a do zlatova laděné kryty zpětných zrcátek. Zní to jako hodně zvláštní barevná kombinace, ale upřímně přiznávám, že to ve výsledku vypadá prostě dobře. Stejnou barevnou kombinaci najdete i v interiéru auta. Pohodlná sedadla jsou černo fialová a navíc prošívaná zlatou nití. Stejné lakování, které nese karoserie, se promítlo i na palubní desku a na výplně dveří. Pokud si přednosti této fialové barvy chcete vychutnat naplno, zaparkujte s autem na sluníčku. Lak začne házet odlesky a nejednou se mi stalo, že za mnou přišla náhodná kolemjdoucí a o auto se zajímala.
Tahle stylovka na kolech je ale překvapivě i vcelku prostorná, tedy, upřímně, v Mii neodvezete najedonu dvě děti, psa a nákup. Odvezete ale v pohodě tři kamarádky a pár malých tašek z nákupů. A ještě u toho budete skvěle vypadat. Díky tomu, že Mii může mít pět dveří, bude se všem nastupovat velmi pohodlně třeba i v krátké sukni. Jen s tím zavazadlovým prostorem to není žádná hitparáda. 257 litrů, které kufr nabízí, není mnoho a navíc má vcelku vysokou nakládací hranu. Na druhou stranu se vám tam ale nic nerozhází.
Jízda
Byla jsem zvědavá, jak si malý litrový tříválec poradí s autem a jestli nabídne alespoň nějakou agilitu. Mii by COSMOPOLITAN pohání litrový tříválecový benzínový motor s výkonem 75 koní, které na přední kola posílá pětistupňová robotizovaná „automatická“ převodovka. U té se na chvilku zastavím. Ve své podstatě jde o dobrou věc na městské popojíždění, ale..
Robotizovaná převodovka je pohodlnější, příjemnější a nemusíte si tak moc hlídat, jestli máte zařazenou tu správnou rychlost. Na dálnici nebo při svižnější jízdě ji ale budete proklínat. Převodovka řadí zvláštně, cuká a dlouho přemýšlí. Nelíbilo se mi její podřazování při akceleraci. Přeci jen, ve 130 km/h bych trojku asi neřadila. Automat to bohužel udělal a v tu chvíli znělo Mii jako rozzuřený mixér. Je potřeba také přemýšlet nad předjížděním. Mii je prostě doma ve městě (a je jedno jestli s „automatem“ nebo s manuálem) a tak udržení dálničních rychlostí není příliš jednoduché. Nesmí přijít kopec a musíte počítat s tím, že dosažení nějaké vyšší rychlosti chvilku trvá. Ale co si budeme povídat, na nějaké velké výletování si přece můžeme půjčit auta našich drahých poloviček.
Na každodenní popojíždění po městě, tedy na cesty do práce, na nákupy, za kamarádkou na kafe nebo do fitka je Mii jako stvořené. Vypadá skvěle, ve městě umí být příjemně mrštné a zaparkujete i tam, kam byste si s jiným autem netroufla. K tomu za sebe doporučuji připlatit si za parkovací senzory, které vám tuhle práci ještě usnadní. Bonusem je i to, že Mii není úplně rozežrané. Spotřeboa paliva se dá úplně bez problémů udržet kolem 5,5 litru, což mimochodem deklaruje i výrobce.
Závěr
A co za tohoto stylového parťáka azplatíte? Nebude to zase až tak moc. Konkrétní testovaný kousek vyjde na 302 100 Kč. Za to dostanete Mii by COSMOPOLITAN ve výbavě Style s parkovacími senzory, vyhřívané sedačky nebo klimatizaci.
Tohoto prcka můžu jen doporučit. Auto mě bavilo, poutalo pozornost dívek a dam a v té nudné šedi, která na našich silnicích panuje, se rozhodně neztratí.
[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]
[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,–
Malé rozměry se skvěle hodí do města,Vysoká nakládací hrana kufru
Automat v nabídce,Chování robotické převodovky
Na velikost auta překvapivě prostorný interiér,Dynamika ve srovnání s manuálem
[/table]
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5749″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]
[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,SEAT
Typ:,Mii by COSMOPOLITAN
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,999 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,55 kW/75 koní při 6 200 ot./min
Točivý moment:,95 Nm při 3 000 – 4 300 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,13.9 s
Maximální rychlost:,171 km/h
Převodovka:,pětistupňová robotizovaná „automatická“
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.5
Emise CO2:,105 g/km
Objem nádrže:,35 litrů
Délka:,3 557 mm
Šířka:,1 645 mm
Výška:,1 489 mm
Rozvor:,2 420 mm
Pohotovostní hmotnost:,932 kg
Objem zavazadlového prostoru:,257 litrů
Ceník:,ke stažení ZDE
[/table]