test-renault-clio-tce-130- (9)

Nová generace Renaultu Clio ušla docela velký krok, ovšem nikoliv z pohledu designu, jako spíš z pohledu techniky. My jsme si na něj posvítili v redakčním testu. Do té dorazil ve verzi s novým tříválcovým motorem TCe.

Design je spíše evoluční

Pohled na auto prozradí, že základní tvary karoserie zůstaly takřka nezměněny, ale design přední části se přiblížil tomu, který před lety nastolila současná generace modelu Megane.Ze světel přechází až do nárazníku “ocásek” denního svícení. To zadní část se oproti předchozí generaci zase tolik nezměnila. Světla jsou ale ostřeji tvarovaná a mají LEDky.

Mnohem větší změna je to v interiéru, tady se na rozdíl od exteriéru dá hovořit o revoluci. Interiér už na první pohled vypadá výrazně lépe a působí, jako byste seděli v mnohem větším autě. Dokonce to tu vypadá líp než u již zmíněného Meganu.

Stejně jako u ostatních modelů značky se tu kombinuje velký dotekový displej (v nejvyšší verzi s vertikálním uspořádáním) s řadou mechanických ovladačů. Podle mého Francouzi perfektně zkombinovali jejich poměr. To důležité se dá ovládat pomocí tlačítek, zbytek přes displej. Je to poměrně intuitivní, ale stejně jako prakticky u všech ostatních značek zůstávají na velkém displeji otisky.

test-renault-clio-tce-130- (24)

Když se po interiéru rozhlédnete ještě důkladněji, najdete i zcela nové startovací tlačítko nebo úplně nový dálkový ovladač rádia a multimédií. Ten se nachází na stejném místě jako ten starý, tedy na sloupku řízení, ale je menší a celkově modernější. Nové jsou i ovládací páčky blinkrů a stěračů pod volantem. Z hlediska designu i ergonomie se nové Clio opravdu povedlo.

Na palubě se posádka bude cítit ještě pohodověji i díky příplatkovému paketu Pack Bose. Ten obsahuje hlavně audiosystém Bose s devíti reproduktory včetně subwooferu Fresh Air Speaker. Dáte za něj 12 tisíc korun, respektive 20 tisíc korun ve verzi Pack Bose Plus, který byl v testovaném autě, a navíc přidává multimediální a navigační systém easy Link s 9,3″ displejem. Zvuk reproduktorů je na tak malé auto a nevelký příplatek vážně dobrý.

Pohonné jednotky jsou nové

Renault nabízí v České republice pro nové Clio čtveřici motorů, tři z nich jsou přeplňované a jeden z nich je atmosférický. Úplným základem je čtyřválcová jednotka SCe 65, což je atmosférický tříválec. Nabízí se ale jen pro základní výbavu a nepůjde o žádný prodejní trhák. Všechny další motory už jsou výhradně přeplňované turbodmychadlem a jde o verze TCe 100 (zcela nový litrový tříválec), TCe 130 eDC GPF (1,3litrový čtyřválec) a Blue dCi 115 (1,5litrový čtyřválec), což je jediný naftový motor v nabídce.

Pod kapotou našeho oranžového auta jsme měli právě nový litrový tříválec se 100 koňmi, kterým jsme se vozili i v rámci prvních českých jízd. A i to je důvod, proč jsme právě pro redakční test po tomto autě sáhli. Tehdy jsme totiž na motor měli poměrně málo času.

První jízda: za volantem nového Renaultu Clio jsme vyzkoušeli nový tříválec

Motor je po startu kultivovaný a vcelku tichý. Slušné je i řazení manuální (škoda, že jen) pětistupňové převodovky. Ta je k volantu poměrně blízko, má dráhy dlouhé tak akorát a rychlosti “na svá místa” jednoduše zapadnou. A s řadící pákou bude potřeba pracovat, pokud budete chtít jezdit svižněji.

Parametry motoru jsou 74 kW/100 koní s maximem v 5000 ot./min a točivý moment vrcholí 160 Nm při 2750 ot./min. Motor není žádná žiletka, dokonce by se dalo říci, že v nízkých otáčkách je nepružný, což se vzhledem k tomu, kde leží maximální hodnoty výkonu i točivého momentu dá očekávat. Jeho zátah sice napříč celým otáčkoměrem negraduje a je zcela lineární (a vlastně trochu nudný…), ale ve vyšších otáčkách zrychluje ochotněji.

Dobrou zprávou je, že motor dokáže udržet rychlost nejen mimo město, ale i na dálnici s dvěma osobami na palubě i s naloženým kufrem. I do prudšího kopce dokáže auto úplně bez problémů udržet na tempomatu nastavenou rychlost 150 km/h. Mimochodem při 130 km/h točí motor cca 3000 ot./min. A spotřeba? Za celý testovací týden ukázal palubní počítač průměrně šestilitrovou spotřebu.

Rčení, že “podvozek by měl být před motorem”, u nové generace Renaultu Clio platí do posledního puntíku. To, jak se tohle auto na silnici chová, bylo příjemným překvapením. Nejen, že je podvozek tichý, ale kola prakticky nikdy neodskočí a drží na zemi.

test-renault-clio-tce-130- (5)

Závěr a cena

Je pro nás velkým překvapením, jak velký skok mezigeneračně Renault Clio udělal. Auto dospělo, v mnohém dokonce připomíná Megane – přední částí s typickými světlomety – a v něčem ho i překoná – hlavně podvozkem a vzhledem interiéru. Ovšem i tak by si displej (hlavně obraz parkovací, resp. panoramatické kamery) zasloužil ještě o něco lepší, respektive jemnější rozlišení.

V interiéru je pro čtyři cestující docela dost místa, ačkoliv na těch zadních jsem to měl se svými 180 cm tak akorát. Ale potěší objem zavazadlového prostoru, který Renault udává 391 litrů, respektive 340 dm³. Pětidveřový Renault Megane má 384 litrů! Kufr v Cliu má ale o něco horší využitelnost, i díky dvojité podlaze, kterou má s příplatkovým audiosystémem Bose.

Po týdenním soužití bychom nový Renault Clio ohodnotili jako povedené auto. Ale nerozmyslíme si to po nahlédnutí do ceníku? Odpověď zní, že nikoliv, protože české zastoupení značky nastavilo ceny celkem příznivě.

Ta vůbec nejnižší cena je 259 000 Kč, za což dostanete Clio s atmosférickým motorem SCe 65. Pokud byste chtěli jiný motor, pak musíte poskočit o výbavu výše: Zen. S testovaným motorem stojí auto 319 000 Kč, respektive 299 000 Kč v rámci aktuální akční nabídky. Je to také jediná výbava, pro kterou se nabízí vznětová verze. Za tu zaplatíte minimálně 395 000 Kč, respektive 375 000 v akční nabídce.

Technické údaje:
Typ vozu:Nový
Značka:Renault
Typ:Clio TCe 100
Motor:řadový tříválec
Objem válců:999 ccm
Plnění motoru:turbodmychadlo
Palivo:benzín
Pohon:předních kol
Výkon:74 kW/100 koní při 5000 ot./min
Točivý moment:160 Nm při 2750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:11.8 s
Maximální rychlost:187 km/h
Převodovka:šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):5.6–5.7 / 3.7–4.1 / 4.4–4.7
Emise CO2:100-107 g/km
Objem nádrže:42 litrů
Délka:4050 mm
Šířka:1798 mm
Výška:1440 mm
Rozvor:2583 mm
Provozní hmotnost:1165 kg
Objem zavazadlového prostoru:391 litrů
Ceník:ke stažení zde