Test Renault Alaskan dCi 190 4x4 AT

Test Renault Alaskan dCi 190 4×4 AT

Autor: Pavel Srp - 4. 3. 2018


Čím dál tím více značek zařazuje do své nabídky vozy typu pick-up. Některé značky to ale mají o něco jednodušší, protože jsou schopny využít základ jiných koncernových modelů. Přesně tak je to v případě Renaultu Alaskan, který jsme vyzkoušeli v redakčním testu.

Základ zůstal, nové jsou jen detaily

Renault totiž využil toho, že jiná koncernová značka, tedy Nissan už svůj pick-up má. Jeho Navara má navíc několik generací zkušeností, a tak jde vskutku o velmi dobrý základ. Nissan Navara byl použit ale kromě Alaskanu i pro další pick-up, kterým je nedávno představený Mercedes-Benz třídy X. I to svědčí o jeho kvalitách. Navaru jsme nedávno testovali (dokonce ve dvou verzích: Navara dCi 160 Double Cab a Navara Trek-1°), tak máme srovnání prakticky čerstvé.

Test Renault Alaskan dCi 190 4x4 AT

Z hlediska techniky ani designu na autě Renault mnoho neměnil. První pohled prozradí jen zcela přepracovanou přední část s novými světlomety, nárazníkem či maskou chladiče s rozměrným logem, v němž se ukrývá kamera parkovacího 360° kamerového systému. Ze zadního pohledu si lze všimnout jen nového fontu označení modelu a jiného loga značky. Interiér pak dostal nový střed volantu s typickým kosočtvercem Renault, nové logo je i na „klíči“. Vše ostatní je převzaté beze zbytku z Nissanu. Pro člověka, který je zvyklý na ovládání renaultů, to bude zpočátku možná chvíli složitější, ale Nissan na to šel i tak poměrně intuitivně.

Z hlediska nabízených motorů se situace neliší, stejně jako pro navaru je i pro alaskan v nabídce dvojice vznětových motorů s 2,3litrovým objemem. Zatímco slabší verze je přeplňovaná jedním turbodmychadlem a nabídne 120 kW a 403 Nm, ta výkonnější, kterou jsme otestovali, nabízí dvojici turbodmychadel se 140 kW a 450 Nm. Slabší motor se dá kombinovat výhradně s manuální převodovkou, ten výkonnější dá zákazníkům vybrat mezi manuální i automatickou převodovkou.

Renault nedá na výběr ani v provedení karoserie, protože alaskan nabízí jen ve verzi Double Cab se dvěma páry bočních dveří a dvěma řadami sedadel. Celková délka je 5 399 mm, což je nakonec o pár centimetrů více než v případě navary.

Test Renault Alaskan dCi 190 4x4 AT

Jízda

Pohled do ceníku prozradí, že všechny verze se prodávají výhradně s pohonem čtyř kol. Testovaný hnědý pick-up byl vybaven výkonnějším vznětovým motorem s automatickou převodovkou. Díky výkonu 140 kW/190 koní a točivému momentu 450 Nm tak jde o auto, které vlastně nemá výraznější problém ani s dynamikou. U prázdného vozu vás to může i překvapit, ale je potřeba myslet na to, že užitečná hmotnost je až 949 kg, navíc lze za auto zapřáhnout až 3,5tunový brzděný vlek. Pak se rázem 450 Nm bude projevovat v docela jiném světle. Maximální hmotnost jízdní soustavy může být dokonce až 6 tun.

Pohon pod kapotou je určen užitkovým modelům koncernu Renault-Nissan, čemuž odpovídá i jeho projev. Ten je o poznání hrubější a hlučnější než u motorů určených do SUV. Čtyřválec je hlučnější, ale tah a síla mu nechybějí. Není to ale taková ta akcelerace, která by vás zatlačila do sedaček, spíše vytrvalý tah, jenž je konec konců pro pracovní auto potřeba. Udržet ale na dálnici rychlosti i nad povoleným českým rychlostním limitem není vůbec žádný problém.

A to nejen z hlediska výkonu motoru, ale i z hlediska podvozku. Ten je také kompletně převzatý z Nissanu, což znamená mimo jiné víceprvkové zavěšení na zadní nápravě. Díky tomu tak není auto jako některé jiné pick-upy uskákané ani prázdné. O jízdě by se dalo vlastně bez problémů mluvit jako o docela pohodlné, která se s mírou naložení dále uklidňuje. Přibližně půltunový náklad, který jsme na korbě vezli, záď uklidnil výrazně.

Test Renault Alaskan dCi 190 4x4 AT

Spolupráce motoru a převodovky je velmi dobrá, motor se zbytečně nevytáčí ani nepodtáčí a pokud je potřeba, převodovka poměrně ochotně podřadí. Jde o skříň s hydrodynamickým měničem točivého momentu, jehož prokluzu převodovka poměrně hojně využívá k plynulosti jízdy. Takové chování se nakonec hodí i do terénu. Spotřeba paliva se pohybuje při běžné jízdě do 9 l/100 km.

V terénu jako doma

Pick-upy jsou pracovní auta, s nimiž je často třeba sjet ze silnice a bývají pro to také náležitě vybaveny. V případě Renaultu Alaskan tomu není jinak. Standardním prvkem je přiřaditelný pohon všech kol. Běžně je poháněna zadní náprava, k níž se prostřednictvím otočného ovladače před voličem automatické převodovky přiřazuje pohon přední nápravy. Pokud by to ke zdolání překážky nestačilo, je k dispozici také redukční převodovka a nebo uzávěrka zadního diferenciálu, jež je jako jediná z vyjmenovaného za příplatek (17 000 Kč). Pohon všech kol se dá přiřadit i za jízdy, a to až do 100km/h rychlosti. Redukční převodovka a uzávěrka zadního diferenciálu se aktivuje jen při stání.

Oproti nissanu se trochu liší přední nájezdový úhel, je totiž o stupeň menší a činí 29°. Zadní nájezdový uhel je však prakticky stejných 25° a přejezdový je zcela totožných 22,2°. Hodnota světlé výšky je oběma autům také společná, činí 223 mm.

Test Renault Alaskan dCi 190 4x4 AT

Moderní doba si žádá také moderní prvky výbavy, ty samozřejmě nechybějí ani alaskanu. V terénu tak pomůže aktivní asistent sjíždění z kopců, který pomocí čidel a elektroniky brzdí kola tak, aby auto stále jelo a neklouzalo se nekontrolovatelně se zablokovanými koly z kopce dolů. Zdaleka nejlepší je ale použít v prudkých klesáních stejně raději redukční převod, pomocí voliče převodovky lze vybrat, na kterou rychlost budete sjíždět a věřte, že na „jedničku“ auto pojede menší rychlostí než je rychlost smutečního průvodu.

Závěr a cena

Výběr mezi pick-upy je i na českém trhu už poměrně bohatý a může být těžké vybrat. Jedním z těch nejnovějších je právě Renault Alaskan, který ale čerpá ze zkušeností koncernového sourozence v podobě Nissanu Navara. Vzhledem k tomu, že jde o jeden z nejlepších pick-upů v segmentu, bylo předem jasné, že Renault Alaskan nebude špatný. A není, protože si z navary všechno to dobré vzal. Dokáže kultivovaně jezdit po silnici – a to jak prázdný, tak i naložený – ale schopný je i v terénu.

Základní cena v nejnižší výbavě LIFE se slabším motorem dci 160 startuje na 737 900 Kč, která už sama o sobě nabízí dostatečnou výbavu včetně klimatizace, bluetooth handsfree a nebo tempomatu. Výkonnější, testovaný motor se nabízí až od prostřední výbavy ZEN a s manuální převodovkou za něj zaplatíte minimálně 787 900 Kč, s automatickou převodovkou je dražší o 42 tisíc Kč. Všechny ceny jsou s DPH.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Kvalitní technika Nissanu,Kultivovanosti SUV ještě nedosahuje
Solidní jízdní projev nenaloženého auta,Jsou mu malá běžná parkovací místa
Průchodnost terénem,V nabídce jen jediná karoserie
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Renault
Typ:,Alaskan
Verze:, dCi 190 4×4 AT
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,2 298 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4
Výkon:,140 kW/190 koní v 3 750 ot./min
Točivý moment:,450 Nm v 1 500 – 2 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.8 s
Maximální rychlost:,180 km/h
Převodovka:,sedmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.9 / 5.9 / 8.7
Emise CO2:,183 g/km
Objem nádrže:,73 litrů
Délka:,5 399 mm
Šířka:,1 850 mm
Výška:,1 810 – 1 841 mm
Rozvor:,3 150 mm
Pohotovostní hmotnost:,2 011 kg
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru