test-2018-peugeot-308-sw-gt-20-bluehdi-at-p1

Test Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI

Autor: Matěj Skalický - 19. 7. 2018


Verze GT aktuální generace Peugeotu 308 SW má zhruba tříletou historii. Teď nově přišel francouzský model v perleťově bílé metalíze na trh s osmistupňovým automatem. Má silný naftový dvoulitr, 177 koní a dost velký kufr na cestu do Dalmácie nebo přespání u Berounky. Stojí za to?

Tu perleť beru

Nápis GT na blatníku pod zpětnými zrcátky, totéž na pátých dveřích. Jinak taky vlastní osmnáctipalcové pneumatiky s horizontálními výbrusy a vzadu imitace sportovních koncovek výfuku. Zepředu upoutají vykouslé diodové lampy, vzadu protáhlý převis nizoučké aerodynamické karoserie. Zdánlivě sportovní 308 se od konvenčního provedení (klidně s benzínovým tříválcem) nijak zásadně neliší.

Po faceliftu vypadá 308 živěji, šarmantněji. Krásně perleťové GT (mimochodem barva za 18 tisíc) má nadto lehce snížený podvozek a vkusnou kapkovitou karoserii. K cestovnímu dobru mu lze připočíst pěkně prostorný zavazadelník. Zatímco do hatchbacku naložíte 420 litrů, dozadu se vejde při složení zadní lavice (bez předělu!) rovných 1660 litrů. Takže když bude třeba, uvnitř se i celkem pohodlně vyspíte.

GT jako Great Treatment

Hned zkraje vypálím dva základní minusy interiéru, které jsem kritizoval už při nedávném testu hatchbacku: klimatizace se ovládá pouze dotykově, široký digitální přístrojový štít je strašně fajn, ale přes tlustý věnec volantu na něj není vůbec vidět. Verze GT ale leccos zachraňuje. Možná si Francouzi přeložili „Gran Tourismo“ spíš jako „Great Treatment“, alespoň co se interiéru týče…

Uvnitř totiž u sportovněji pojatého Francouze najdete pěkné hliníkové pedály nebo červeně prošívané sedačky s Alcantarou. Třebaže jednoduše ztvárněná palubní deska a vůbec celý prostor u předních sedadel je stejně jako u krátkého provedení poměrně fádní, má u GT přívětivější a komfortnější výraz. Je to z velké části velmi působivým joystickem, kterým se ovládá automatická převodovka a který tak trochu připomíná letecký knipl.

Osmistupňový automat v Peugeotu nově přidal také pádla pod volantem. A tady se dostáváme už zase k té proklaté ergonomii. Protože je jinak šikovný motokárový volant hodně malý a má dost tlustý věnec, těžko se po hmatu zorientujete, jestli zrovna volíte převodový stupeň, zapínáte dálková světla nebo ladíte tempomat. Tři páčky vlevo jsou až moc, zvlášť tak blízko u sebe.

test-2018-peugeot-308-sw-gt-20-bluehdi-at-p3

Pohodlí především

Zatímco u běžných modelů i varianty GT Line pořídíte maximálně patnáctistovku o výkonu 130 koní, GT má v nabídce dvě vlastní jednotky: jednak benzin 1.6 PureTech s 225 koňmi a jednak naftový dvoulitr BlueHDI s výkonem 177 koní. Diesel má i testované perleťové kombi. Pojí se s novým osmistupňovým automatem, o kterém už částečně byla řeč, a má „krouťák“ 400 Nm.

Automatická převodovka je poměrně schopná, neřadí úpěnlivě často, někdy může působit skoro až lenivě. Má ale velmi plynulý chod. Pocitově ji zrychlí režim Sport, při němž zrudnou budíky a z reproduktorů se ozve nepřirozený umělý zvuk, který by zastavěný čtyřválec jakživ nevydal. Valnou většinu času pojedete na Eco, který tu před modernizací nebyl, nebo Normal. Podvozek je oproti jiným kombíkovým rychlíkům stále dost komfortní, pořádné rány uslyšíte jen na drsných příčných nerovnostech, jinak se budete kolébat.

Naftový dvoulitr sice není nejvýkonnějším motorem, který Peugeot v dlouhé 308 nabízí, má ale vskutku hutný tah, který oceníte při zrychlování v jakýchkoli rychlostech. Spíš než lámané okresky tak 308 SW GT využijete na dlouhých dálničních přesunech, kde vynikne naladění podvozku, dobrý a tichý motor i prostorný interiér.

test-2018-peugeot-308-sw-gt-20-bluehdi-at-p4

A spotřeba paliva? Kombinovaně se dá jet za nějakých šest až šest a půl litru. Německé dálnice prosvištíte za sedm a půl až osm litrů, přičemž maximální rychlost leží u 223 km/h.

Peugeot 308 SW GT je spíš než kombíkovým sporťákem příjemným rodinným dlouhánem za tři čtvrtě milionu. Jezdit s ním dálavy je opravdová radost, navíc skvěle vypadá. Malý tip: komu stačí slabší diesel a nepotřebuje tužší tlumiče, může mít výbavu Allure s motorem 1.5 BlueHDI o více než sto tisíc levněji. A kdo naopak touží po ještě sportovnějším svezení, sáhne po Octavii RS.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Silný motor,Stále nedodělky v interiéru
Prostornost,Umělý zvuk ve Sportu
Ticho na palubě,Většinu řidičů uspokojí levnější verze
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,308 SW GT
Motor:,2.0 BlueHDI
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1997 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,130 kW/177 koní při 3750 ot./min
Točivý moment:,400 Nm při 2000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.4 s
Maximální rychlost:,223 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.1 / 4.2 / 4.6
Emise CO2:,135 g/km
Objem nádrže:,53 litrů
Délka:,4585 mm
Šířka:,1804 mm
Výška:,1472 mm
Rozvor:,2730 mm
Provozní hmotnost:,1500 kg
Objem zavazadlového prostoru:,610 / 1660 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru