test-ojetiny-2015-mini-cooper-s-cabrio-tn

Tento týden sice co do počasí nevyšel úplně ideálně, ale ty předchozí přály slunečním paprskům a vysokým teplotám. Počasí bylo opravdu letní. A k tomu se hodí kabriolet! Půjčili jsme si tedy vůz, který není v našich končinách úplně běžný, sáhli jsme po ojetém MINI Cooper S Cabrio z roku 2015.

Jeden z posledních kusů

MINI druhé generace je spíše evoluce první znovuzrozené generace MINI z roku 2001. Druhá generace přišla na trh v roce 2007 a facelift všech vozů byl představen už o tři roky později, tedy v roce 2010. Výroba druhé generace se zastavila v roce 2013 pro verze hatchback, respektive 2015 právě pro testovaný kabriolet.

Verzi MINI Cabrio jste si mohli objednat ve čtyřech specifikacích. Nejslabší MINI One, výkonnější MINI Cooper, pak námi testovaný MINI Cooper S a také nejvýkonnější MINI Cooper JCW, který kromě zvýšeného výkonu dostal i několik dalších vylepšení jako například samosvorný diferenciál. Výkon těchto (výhradně zážehových) motorů byl v rozmezí 72 až 155 kW.

V roce 2010 prošlo MINI modernizací, která upravila nejen vzhled, ale i všechny motorizace a velkou měrou tím i zvýšila jejich spolehlivost, ačkoliv přeplňované motory verzí Cooper S a JCW jsou citlivější na častější výměny olejových náplní.

test-ojetiny-2015-mini-cooper-s-cabrio- (11)

Vypadá parádně

Naše konkrétní testované auto bylo MINI Cooper S Cabrio z roku 2015 s pouhými 23 tisíci najetými kilometry. Auto bylo vybavené automatickou převodovkou. O pohon eSka se stará už turbodmychadlem (dříve MINI používalo kompresory) přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec.

Jeho karoserie byla lakována podle osvědčení o registraci do černé metalízy, ale karoserie na sluníčku házela všechny možné odstíny – od opravdu černé, přes šedivou až po tmavě zelenou. Tenhle lak se opravdu povedl, navíc karoserie nese jen minimální, respektive takřka žádné známky poškození. Navíc má vnější plasty i kola ve vzhledu vrcholné verze JCW.

Interiéru dominují sedadla čalouněná černou kůží se specifickým prošíváním. Ta byla tu a tam otlačená od klíčů nebo peněženky v kapse, ale nejednalo se o nic závratného nebo o nějaké nevratné poškození. MINI není v žádném případě tuctové auto a podle toho jeho interiér designově vypadá. Je to přesně ten případ, kdy se vám buď líbí anebo ne. Já jsem ten první případ. Mám rád určitou extravaganci a odlišnost a to interiér MINI splňuje.

Je v něm citít sportovní nádech, např. použitím Alcantary na palubní desce atd. Některé ovládací prvky jsou poměrně divoké, celkově je kabina plná zajímavě řešených a tvarovaných ovladačů, které mohou připomínat ty z letadel a jsou to věci, které si MINI ponechalo i do novějších generací.

test-ojetiny-2015-mini-cooper-s-cabrio- (19)

Při jízdě pak můžete poslouchat buď příplatkový audiosystém Harmann/Kardon nebo laděný výfuk Supersprint.

To, co je však u kabrioletu nejdůležitější, je stahovací střecha. V tomto případě je elektrická a ovládá se na rámu čelního skla. Stažení i natažení zvládá podle výrobce za pouhých 18 sekund. Lze to nejen na místě, ale i při jízdě – maximálně však do 30 km/h.

A jedeme!

Když přejdeme k samotné jízdě, tak musím říct, že na správné silnici je to veliká zábava. Auto se díky posazení kol v rozích karoserie a tím pádem minimálních převisů a ideálně umístěného těžiště chová jako motokára. Navíc motokára, která disponuje velmi slušným výkonem motoru. A když k tomu přidáte pocit ze stažené střechy, dostaví se kýžený “faktor X”…

Na nekvalitních cestách je to ale bohužel horší. Podvozek je hodně tuhý a přenáší rázy do tuhé karoserie. Auto v oblouku občas i odskakuje.

test-ojetiny-2015-mini-cooper-s-cabrio- (18)

Za ten týden, co jsem s autem jezdil, se spotřeba paliva ustálila na 10 l/100 km. Jasně, asi by se to dalo i za méně, ale myslím, že kombinace klikatých (a kvalitních) okresek, parádně znějícího výfuku, výkonu motoru i slunečného počasí láká k pořádnému svezení.

Závěr

Mini Cooper S Cabrio je hodně specifické auto a najdete k němu opravdu jen málo konkurentů, kteří by byli tak signifikantní. Jestliže hledáte malé hbité a hodně charismatický kabriolet, už nehledejte. Navíc toto konkrétní auto, které nám zapůjčil pražský autobazar MAMA Car, je v takřka perfektním stavu s minimem najetých kilometrů a bohatou výbavou zahrnující automatickou klimatizaci, tempomat, navigaci s Bluetooth handsfree či vstupem pro USB, kompletní elektrické ovládání oken i zrcátek či vyhřívanými sedadly.

Jeho cena je 419 999 Kč v hotovosti, případně 394 999 Kč při využití vybraného finančního produktu, navíc na auto lze využít možnosti odpočtu DPH.