Test-2018-Mazda2-15-Skyactiv-G75

Mazda je v dnešním automobilovém světě poměrně výjimečným úkazem, protože se stále drží konceptu atmosféricky plněných motorů s (na dnešní dobu) poměrně velkými objemy. Vždyť i nejmenší model z nabídky Mazda2 má 1,5litrový čtyřválec. A my jsme právě tento model v nejslabším provedení otestovali.

Prostě malé auto

Mazda2 útočí na Škodu Fabia, Hyundai i20 a další malé modely. Stejně jako ony už dnes ale nabízí výhradně pětidveřovou karoserii. Jakkoliv auto na pohled vypadá malé, podle vnějších rozměrů je větší než oba výše zmínění soupeři. Naopak uvnitř je menší, a to nejen pocitově, ale i fakticky. Nebudete se tu cítit stísněně, ale na delší výlet ve čtyřech to není.

Z pohledu designu jde o jednoduše tvarované auto, které nenabídne žádné kudrlinky, ale naopak má hladké linie a jednoduché tvary. I díky tomu jeho design nezestárne tak rychle. To je ovšem věcí čistě subjektivní, pojďme na věci objektivní.

Test-2018-Mazda2-15-Skyactiv-G75- (8)

75 koní, ale dloooouhé převody

Pod kapotou byl nejslabší z nabízených motorů. I tak jde o čtyřválcový 1,5litrový motor. Jeho výkon je 55 kW/75 koní a točivý moment vrcholí (na atmosféricky plněný motor) docela slušnými 135 Nm. Celkově to není na tak malé auto s pohotovostní hmotností 970 kg vůbec málo, ale dynamiku nakonec trochu brzdí velmi dlouhé převody pětistupňové manuální převodovky. Vždyť na trojku můžete jet až 150 km/h, teprve tehdy auto v rozletu zastaví omezovač rychlosti.

Je třeba počítat s tím, že na předjížděcí manévr pomalu jedoucího kamionu na okresce je třeba se připravit a nechat si více času, ale dálniční tempo tahle Mazda2 udrží i s dvoučlennou posádkou s nákladem na palubě docela bez problémů. Spotřeba paliva se pak pohybuje kolem 6litrové hodnoty na 100 kilometrů.

Při klidné jízdě oceníte hlavně ticho v kabině. Motor je perfektně odhlučněn a ani aerodynamický hluk se sem nedostává. O to více bych ale ocenil jiný otáčkoměr, protože ten digitální, který je v levé části kapličky přístrojů je miniaturní a občas hůře čitelný. Práce s řadící pákou přitom odměnila řidiče svou přesností.

Test-2018-Mazda2-15-Skyactiv-G75- (21)

Naprostou jistotu můžete čekat od podvozku, který je bezpečně před motorem. Jeho naladění je povedenou kombinací pohodlí, které převažuje, a jistoty, díky čemuž lze zatáčky projíždět překvapivě svižně. Na tom má svůj nemalý podíl právě i vcelku nízká pohotovostní hmotnost. Auto působí v zatáčkách příjemně “lehkonoze”.

Základ v nabídce není vůbec špatnou volbou

Mazda2 nakonec nejvíce potěšila tím, že jde o obyčejné auto, se kterým se velmi příjemně jezdí. Není tu armáda (občas velmi zbytečných) asistentů, kteří by zasahovali do řízení a nejsou tu ani tupé reakce na sešlápnutí plynu. Atmosférický motor je sice potřeba vytáčet, ale pokud vás alespoň trochu baví řízení, budete si to užívat.

Testované auto je navíc vůbec tím nejlevnějším modelem, který Mazda nabízí. Nejslabší motor a akční výbava (v ceníku druhá nejnižší) ale v tomto případně neznamenají, že by autu něco důležitého chybělo. I s cenou do 300 tisíc korun tu můžete počítat s manuální klimatizací, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, bezklíčovým startováním, rádiem s bluetooth, ale i se všemi čtyřmi elektrickými elektrickými okny. Jediné, co by snad mohlo chybět, jsou parkovací senzory.

+
Čtyřválcový motor je tichý Dloooouhé převody
Bohatá výbava u nejnižší verze Nemožnost dokoupit jednotlivé prvky výbavy
Velmi jistý a pohodlný podvozek Nemůže být rodinným autem
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Mazda
Typ: Mazda2
Uspořádání: řadový čtyřválec
Objem válců: 1496 ccm
Plnění motoru: atmosférické
Palivo: benzin
Pohon: předních kol
Výkon: 55 kW/75 koní při 6000 ot./min
Točivý moment: 135 Nm při 3800 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 11.3 s
Maximální rychlost: 171 km/h
Převodovka: sedmistupňová DCT
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.7 / 4.3 / 4.9
Emise CO2: 111 g/km
Objem nádrže: 44 litrů
Délka: 4060 mm
Šířka: 1695 mm
Výška: 1495 mm
Rozvor: 2570 mm
Pohotovostní hmotnost: 970 kg
Objem zavazadlového prostoru: 280 /887 litrů
Ceník: ke stažení zde