Kia a stylové auto? Ještě před pár lety spojení takřka nemyslitelné… Jenže dnes už to problém není. Na trhu je již druhá generace stylovky z korejské stáje. Přivítejte, prosím, Kii Soul.
Při pohledu na karoserii nové a předchozí verze by se mohlo zdát, že se toho vlastně moc nezměnilo, ale při bližším zkoumání jich najdete více než dost. Tvary jsou sice podobné, ale Soul mezigeneračně narostl a vlastně tak trochu designově dospěl, což vyniká právě hlavně u testované dvoubarevně (za příplatek 17 tisíc Kč) lakované verze.

Škoda, že po nakouknutí do interiéru přijde drobné zklamání. Ne, interiér není špatný, jen je ve srovnání s exteriérem vlastně trochu obyčejný. Ze šedi vystupují snad jen nápadité reproduktory v rozích palubní desky. Interiér by si zasloužil nějaké oživení – co třeba alespoň barvičky? Kvalita zpracování i materiálů je však dobrá a pocit v interiéru je příjemný.
Nový Soul stojí na platformě modelu Cee’d, a tak nabídne v interiéru hodně místa. Sedí se sice o poznání výš, ale na přední i zadní sedadla se pohodlně usadí i nadprůměrně vzrostlí cestující, kteří tu bez problémů zvládnou i delší cesty. Slušný objem nabízí i zavazadlový prostor, v základním uspořádání pojme 354 litrů a má takřka zcela pravidelný tvar.
Pod kapotou Kii Soul je na výběr (pouze) ze dvou motorizací. Obě mají shodný objem 1,6 litru, ale každá z nich spaluje jiné palivo – jedna benzín, druhá naftu. A právě naftovou verzi jsme vyzkoušeli v testu. Objem má sice stejný jako benzín, nabídne však nižší výkon, ale větší točivý moment a je úspornější. V praxi se dá běžně jezdit kolem 6,0 litrů na 100 km.

Po startu se motor ozve poměrně nahlas, s klepavým zvukem, se stoupající teplotou oleje se jeho chod zklidňuje a ztišuje. Po zahřátí je již motor krásně tichý. Zátah vůbec není špatný, nicméně závodník z vás za volantem Soulu určitě nebude. Vlastně i proto, že řízení je tupé a zcela bez odezvy. Ani nastavitelné režimy účinku posilovače s tím nijak nepomohou, naopak…
Samotná jízda v Soulu je nečekaně hladká a příjemná. Ačkoliv obouváme velká stylová 18″ kola, jízda nedrncá. Všechno spolu ladí, v autě funguje tak nějak dohromady, nic necuká, nic nemlátí, je těžké najít nejslabší článek. To je velmi příjemné překvapení, protože pocitem z jízdy dokáže Soul do kapsy strčit i mnohé jiné automobily s prémiovými znáčky na kapotě…
A přitom oproti nim nestojí majlant. Musím zcela nepokrytě uznat, že Soul se automobilce opravdu povedl. Na řidiče působí klidným dojmem, hýčká si ho. Za cenu, kterou za něj v autosalonu budete muset zaplatit, jde o opravdu výhodnou koupi. Základní cena startuje na 314 tisísích Kč, nejdražší testovaná verze v nejvyšší výbavě Exclusive stojí akčních 475 tisíc Kč.

Druhý pohled (Martin):
Dovolte mi se na Soul podívat z druhého pohledu.
Když jsem Kii vyzvedl, příjemně mě překvapil její neotřelý vzhled. Čekal jsem po jejím předchůdci nějaké „šílené“ barevné variace včetně polepů. To se nestalo a jak psal již Pavel, auto po vzhledové stránce dospělo. Už po pár kilometrech bylo jasné, že po designové stránce se změna povedla. Nejeden kolemjdoucí se otáčel a se zájmem sledoval projíždějícího rudočerného Soula.
My jsme Kii otestovali na delší trase. Vzali jsme ji na výlet do moravských vinic. Po více jak 500 km jak na okresních cestách, tak i dálnicích, mohu souhlasit, že koupí tohoto vozu neuděláte chybný krok. Kufr dostatečný, výhled z vozu a pohodlí jak řidiče, tak spolujezdců vzadu bez problémů, parkovací kamera je skvělým pomocníkem při manévrování, komunikace auta s telefonem na výbornou.
Mě osobně trochu zklamal audio systém – od auta, které hraje na emoce, a které má jako nejpodstatnější prvky v interiéru právě reproduktory, tak se vlastně nic neděje, ať už z rádia, či z USB. Ani štelováním výšek, středů, basů a všeho co šlo, se nám nepovedlo dostat z něho něco, co by naše uši bavilo.
Nakonec ale příjemné svezení s rozumnou spotřebou a opravdovým pocitem pohodlí a bezpečí. Takže Kia Soul? Proč ne.
| Typ vozu: | Nový |
| Značka: | Kia |
| Typ: | Soul |
| Motor: | řadový čtyřválec |
| Objem válců: | 1 582 ccm |
| Plnění motoru: | turbodmychadlo |
| Palivo: | nafta |
| Pohon: | přední kola |
| Výkon: | 94 kW/128 koní při 4 000 ot./min |
| Točivý moment: | 260 Nm při 1 900 – 2 750 ot./min |
| Zrychlení 0-100 km/h: | 11.2 s |
| Maximální rychlost: | 180 km/h |
| Převodovka: | šestistupňová manuální |
| Spotřeba paliva (l/100 km): | 4.1/ 4.4 / 5.0. |
| Délka: | 4 140 mm |
| Šířka: | 1 800 mm |
| Výška: | 1 593 mm |
| Rozvor: | 2 570 mm |
| Pohotovostní hmotnost: | 1 308 kg |
| Objem zavazadlového prostoru: | 354 / 1 367 l |
| Ceník: | k nahlédnutí zde |
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

