test-jaecoo-j7-16-tgdi-awd-exclusive-2025-2

Test Jaecoo J7 1,6 TGDI AWD Exclusive | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 30. 5. 2025


Čínské automobilky se na Evropu vrhly ve velkém, letos jich i k nám vstoupilo hned několik. Jednou z nich je i Jaecoo s modelem J7. A právě ten jsme otestovali v lepší ze dvou z nabízených výbav. V testu jsme měli auto s benzinovým motorem, automatickou převodovkou a pohonem všech čtyř kol.

Ideální velikost?

Jaecoo J7 je prvním modelem, který tu čínská značka založená v roce 2023 a spadající do koncernu Cherry, začala prodávat. Jde o klasické SUV, které se svými rozměry staví mezi na českých silnicích často vídané škodovky Karoq a Kodiaq, jak dokazuje tato tabulka srovnávající rozměry:

RozměrŠkoda KaroqŠkoda KodiaqJaecoo J7
Délka4390 mm4758 mm4500 mm
Šířka1841 mm1864 mm1865 mm
Výška1603 mm1659 mm1680 mm
Rozvor2638 mm2791 mm2672 mm

Auto na pohled nevypadá vůbec špatně zvenku, ani zevnitř. Je jen škoda, že k testu jsme dostali kousek s černým lakem karoserie, ve kterém se schovají tvary, ale i některé detaily vzhledu, kterými jsou například zajímavé boční prolisy ve spodní části dveří. Co se ovšem neschová, to je třeba rozměrná maska chladiče s velkým nápisem JAECOO nebo svítící lišta mezi zadními světlomety a opět nápis JAECOO, ale tentokrát schovaný pod průhledným krycím plexi.

Zajímavé jsou i některé detaily, které si pro nás Jaecoo J7 připravilo. Jde například o nápaditou grafiku předních i zadních světlometů. U nich si totiž designéři hráli s geometrií, takže se zobrazují „napřeskáčku“ – vidět to je nejvíc vzadu na světlometech a blinkrech (je to i ve videu výše v čase 10:56). Přední světlomety jsou rozdělené, zvlášť jsou světla pro denní svícení a blinkry (jsou v jednom celku a své funkce střídají), pod nimi najdeme hlavní světlomety a úplně dole jsou pak mlhové světlomety, které slouží i jako odbočovací světlo (v malých rychlostech se rozsvěcují do zatáček).

A pak je tu taky třeba zadní stěrač. Přestože to vypadá, že tu není, je tady. Jen není uchycený ve spodní části skla, ale v té horní a je schovaný pod střešním spojlerem, přes jehož celou šířku se táhne třetí brzdové světlo. Je to tedy podobné řešení, jaké mají například Hyundai Tucson nebo dokonce mnohem větší a dražší Range Rovery. O Range Roverech mimochodem nemluvíme jen tak náhodou. Jaecoo je totiž připomíná i tím, jak vyřešil kliky dveří. Ty jsou totiž elektricky výsuvné, tedy opět stejně jako to mají modely Range Rover. Tady fungují tak, že když se k autu blížíte, automaticky se vysunou, když se naopak vzdálíte, automaticky se zasunou. To si můžete (de)aktivovat v infotainmentu, stejně jako to, jestli chcete, aby se i auto samo odemklo/zamklo.

Uvnitř je to minimalismus. V kabině totiž skoro nenajdeme fyzická tlačítka a pokud ano, jsou na funkce, které vlastně zase tak často nepoužíváme. Trochu to na nás působilo tak, že Číňan chtěl, aby se auto co nejjednodušeji ovládalo, ale nakonec se mu to z evropského pohledu moc nepovedlo. Proč je třeba na středovém tunelu ovladač klimatizace? Proč je tam ofuk čelního skla? A proč je tam tlačítko na vypnutí/zapnutí infotainmentu?

test-jaecoo-j7-16-tgdi-awd-exclusive-2025-27

A složitě se ovládá auto také z volantu. I tady jsou bohužel dotekové plošky. Napravo jsou určené hlavně pro ovládání multimediálního systému, nalevo pak pro displej před řidičem a tempomat. Mezi těmito dvěma funkcemi se přepíná středovým tlačítkem, ale vlastně nikdy pořádně nevíte, co se aktuálně stane – jestli přepnete palubní počítač nebo nastavíte tempomat…

Auto se ovšem ovládá hlavně z centrálního displeje infotainmentu. Ten je orientovaný na výšku, má velmi vysoké rozlišení i parádní grafiku. Na domovské obrazovce není moc ikonek, můžete si ji navíc přizpůsobit podle sebe – podobně jako plochu na svém telefonu. Podobně to funguje i se stahovacími záložkami – zatímco pokud sjedete po displeji zleva nahoře, ukážou se upozornění, zprava nahoře to bude nastavení. Na spodní části displeje je lišta (ale můžete ji schovat) s rychlými volbami a rychlým nastavením teploty klimatizace/topení.

Auto je kompletně v češtině, což je skvělá zpráva, tím spíše, že je to opravdu čeština a ne jako v modelech MG s nesmyslnými slovy nebo výrazy… I tak tu ale někdo neřešil překlad jízdních módů v displeji před řidičem. Zatímco na displeji infotainmentu jsou všechny jízdní režimy v češtině, na displeji před řidičem se zobrazují v angličtině. Po každé změně jízdního režimu (provádí se kolečkem na středovém tunelu) to navíc auto řekne ženským hlasem v angličtině. Proč?!

test-jaecoo-j7-16-tgdi-awd-exclusive-2025-4

Dvě pevně dané výbavy

Jaecoo chce zákazníkům ušetřit rozhodování o tom, jaký chtějí motor, kolik chtějí hnaných náprav, ale i to, jakou chtějí převodovku. Nabízí totiž jen dvě výbavy, u kterých je jejich složení pevně dané: Luxury a Exclusive. Pojí se s nimi i pohonné ústrojí. V každém případě je (v České republice) pod kapotou benzinový motor 1,6 TGDI s automatickou (dvouspojkovou) převodovkou. U výbavy Luxury je spojena s pohonem předních kol, u testované Exclusive s pohonem všech čtyř kol.

Už u nižší z výbav je nabídka opravdu hodně bohatá a nepostrádá nic z toho, co by si mohl objednat i hodně „rozmazlený“ majitel auta. Ve standardu je tak armáda aktivních i pasivních jízdních asistentů, 19″ kola, LED světlomety, Apple Carplay/Android Auto, bezklíčové ovládání auta, dvouzónová automatická klimatizace, všechna elektrická okna i zrcátka, panoramatická střecha, vyhřívaná přední sedadla a podobně.

Ta vyšší pak přidává i takové prvky jako například vyhřívaná zadní sedadla, odvětrávaná přední sedadla, vyhřívání volantu, prémiový audiosystém SONY, elektricky vyhřívané čelní sklo, ale také třeba prvky jako jsou AQS Systém kvality vzduchu nebo systém čištění vzduchu (N95).

test-jaecoo-j7-16-tgdi-awd-exclusive-2025-28

Za volantem

Pod kapotou je v tomto případě turbodmychadlem přeplňovaný motor 1,6 TGDI s výkonem 108 kW/147 koní a točivým momentem 275 Nm. Auto má hmotnost bezmála 1,8 tuny, což není úplně málo. A je to znát i na dynamice, která by se dala jednoduše popsat jako „rozvážná“. Jak je to ale konkrétně, se nedozvíme, protože Jaecoo v technických údajích čas zrychlení z 0 na 100 km/h neudává.

Zastavit se musíte u automatické převodovky. Jde o klasickou dvouspojkovou skříň, která při jízdě řadí překvapivě rychle a vlastně i tak, jak bychom čekali. Nelíbilo se nám ale to, jak se chovala při rozjezdu. Tady totiž poměrně dlouho trvalo, než se auto rozjelo. Převodovka nechává dlouho prokluzovat spojku a teprve pak se auto rozjede. Dá se na to zvyknout, ale všechny evropské značky, ale i ty korejské jako Hyundai, Kia, ale i KGM (dříve SsangYong), to zvládají lépe. Volič převodovky má ale poměrně zajímavý tvar.

Auto je docela hezky odhlučněné od vnějšího okolí (ve standardní výbavě má Jaecoo J7 totiž okna s tlumením hluku), ale největší hluk v kabině si nakonec stejně vytváří samo. On je tady totiž hodně slyšet motor – nejen pod plným plynem, ale pořád. Na jeho odhlučnění by se rozhodně dalo ještě zapracovat.

Podobné je to také u podvozku. I ten totiž dokáže fungovat bez výhrad, ale i s drobnými výhradami. Pochválíme jej za chování na hladké silnici, kde auto funguje parádně, nebojí se zatáček a příliš se nenaklání. Pak ale přijde nekvalitní silnice a na té se auto začne tak divně otřásat, vibrovat, trochu mi to připomíná chování aut se vzduchovým podvozkem, pokud je nafoukáte až úplně nahoru na co nejvyšší výšku. Přesto se ale kola pořád drží povrchu a auto ani v zatáčce neodskočí. Někteří ze spolujezdců toto chování necítili, ale já jako řidič ano.

Závěr a cena

Jaecoo J7 ukazuje, že čínská auta mají rozhodně co říct. Vypadá hezky na pohled i zvenku a vlastně i docela dobře jezdí, přestože s výhradami, přičemž v úvodu zmiňované škodovky pořád jezdí o poznání líp. A také úsporněji, protože podle palubního počítači si auto vezme kolem 9 l/100 km. Jízdní asistenty jsou tu hodně aktivní, naštěstí se u většiny z nich dá nastavit intenzita anebo si je můžete v infotainmentu i úplně vypnout. Nejde to žádnou zrychlenou volbou, musíte se k nim v Menu proklikat. Jako celek to ale vlastně není úplně špatné auto, pokud se prostě a jednoduše chcete dostat z místa A do místa B a nepotřebujete k tomu úplně velký kufr. Jeho objem ovšem automobilka v technických údajích také neuvádí.

A co cena? Jak již bylo napsáno, v nabídce jsou pouze dvě pevně dané výbavy. Ta nižší, přesto dostatečně vybavená s názvem Luxury je za 759 000 Kč, přičemž dostanete auto pouze s pohonem předních kol, ta vyšší s názvem Exclusive nabídne pohon všech čtyř kol a vyjde na 839 000 Kč.

Technické údaje

AutoJaecoo J7 1,6 TGDI AWD
Motorzážehový čtyřválec
Objem válců1 598 ccm
Plnění motoruturbodmychadlo
Palivobenzin
Pohon1.6TGDI
Maximální výkon108 kW / 147 koní při 5000 ot/min
Maximální točivý moment275 Nm
Zrychlení 0-100 km/hneudává se
Maximální rychlost180 km/h
Převodovka7DCT
Spotřeba paliva (kombinovaná)neudává se
Emise CO2182 g/km
Objem nádrže57 litrů
Délka4500 mm
Šířka1865 mm
Výška1680 mm
Rozvor2672 mm
Provozní hmotnostneudává se
Objem zavazadlového prostoruneudává se

TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru