Tvary, které předchozí HR-V v podstatě jen naznačila, posouvá novinka mnohem dál. Siluetou bychom Hondu mohli označit jako SUV-kupé, takže splývavou zádí obětovala trochu z praktičnosti ve prospěch módních tvarů. A aby byl dojem kompletní, skrývá kliky u druhého páru dveří do rámu okna. Bez téhle kupé-hříčky bych se osobně klidně obešel, protože to trochu ubírá z praktičnosti, nehledě na to, že třeba dětem se dveře budou otevírat o poznání složitěji.
Jinak ale Honda HR-V působí svěže a moderně. Přední úzká LED světla plynule navazují na horizontálně žebrovanou masku, která je standardně v barvě laku. Náš kus ovšem dostal do vínku paket Obscura Black, který exteriérové doplňky oblékne do černého laku. Však mrkněte do galerie na fotky.
Jakmile nakouknete dovnitř, zjistíte, že tady Honda odvedla pořádný kus práce. Ne že by snad v minulosti interiéry zaostávaly z hlediska použitých materiálů nebo slícování, ale po stránce designu úplně ohromit nedokázaly. To se teď docela mění, horizontálně členěná palubní působí uhlazeně a čistě, zároveň se však designéři nezbavili všech ovládacích prvků, jak je dnes zvykem.
Tady se Honda držela hodně při zemi a zaslouží si za to pochvalu. Panel klimatizace má svoje ovládací prvky a tlačítka najdete i vedle infotainmentu – včetně kolečka pro regulaci hlasitosti. Nádhera! Během cesty tak neztrácíte pozornost ťukáním po displeji, HR-V ale zároveň nijak nestrádá v otázce konektivity.
Nechybí bezdrátový Apple CarPlay ani drátové Android Auto. Samotné menu má minimalistickou grafiku a funguje svižně, další, sedmipalcový displej s širokými možnostmi zobrazení se pak nachází před řidičem a nahrazuje levý budík. Příjemnou maličkost přináší HR-V v oblasti klimatizace – vedle klasického přímého foukání umožňují výdechy vzduch v kabině lépe rozptýlit aniž by vám proudil přímo do obličeje.
Stylovější, ale pořád praktická
Na nedostatek prostoru byste si na předních sedadlech stěžovat neměli a Honda slibuje, že ani na těch zadních. Mezigeneračně je tady o 35 milimetrů více místa pro kolena a pohodlí by měly zlepšit více skloněná opěradla. Je třeba ale přiznat, že střecha přináší určité kompromisy co do prostoru pro hlavu, pokud ale nemáte tělesné dispozice hráče NBA, posadíte se tady úplně v pohodě.
Fajn prvkem, který si Honda drží u řady svých modelů, jsou sedadla s výklopným sedákem. Ten jde zvednout, takže můžete na podlahu položit i předměty orientované na výšku – typicky třeba květiny.
Sedačky jdou ale samozřejmě i klasicky sklopit, takže dostanete rovnou plochu se zavazadelníkem. Ten se mezigeneračně trochu uskromnil na 335 litrů, a to hlavně kvůli zástavbě akumulátorů pod podlahou. Moc ohromující číslo to není, ale se sklopenými sedadly toho do HR-V naložíte překvapivě dost, což v řeči čísel znamená až 1305 litrů.
V oblasti pohonných jednotek proběhla pořádná čistka. Na výběr je teď jenom hybrid kombinovaný se samočinnou převodovkou. Spalovací motor zastupuje atmosférická patnáctistovka pracující v úsporném Atkinsonově cyklu, která produkuje 79 kW a 131 Nm, elektromotor je naladěný na 96 kW a 253 Nm.
Není hybrid jako hybrid
Není to ale klasický hybrid tak, jak ho znáte. HR-V je v jádru spíš elektromobil, spalovací motor tady totiž slouží primárně pro dobíjení baterie, Honda se tak pohybuje na elektřinu, zatímco spalovací motor si žije svým životem – startuje a mění otáčky podle potřeby. Navzdory poměrně malému akumulátoru o kapacitě 1,08 kWh se HR-V pohybuje na elektřinu hodně často. Při brzdění auto samozřejmě rekuperuje, intenzitu navíc můžete ovlivnit pádly pod volantem hned ve čtyřech stupních. Ve městě tak motor hodně často ani nepřijde ke slovu a Honda se pohybuje hezky tiše.
Od sedmdesáti kilometrů v hodině už ale roztáčí spalovací patnáctistovka přední kola přímo, takže je v běhu většinu doby. A to představuje to největší úskalí hybridní Hondy. Motor totiž není moc dobře utlumený a při nějaké výraznější akceleraci nebo v prudším kopci jeho jadrný zvuk rozhodně nepřeslechnete. V podlaze jsou navíc cítit i jemné vibrace od spalovací jednotky, takže zejména dálniční přesuny nepatří mezi silné stránky.
Potěšil mě ale podvozek, který se standardně montovanými osmnáctipalcovými koly přináší příjemnou tuhost podvozku a agilní jízdní vlastnosti. V zatáčkách působí lehkonoze, dobře potlačuje nedotáčivost a karoserie se moc nenaklání. Za volantem tak najdete i trochu té zábavy, na druhou stranu nečekejte zázraky od auta, které na stovku zrychluje za 10,7 sekundy. Silné stránky HR-V vězí hlavně v ekonomicky naladěném pohonném ústrojí a skvěle naladěný podvozek je jen takový bonus navíc.
Ve spotřebě totiž Honda HR-V nezklame. Ve městě se úplně běžně budete pohybovat s hodnotami okolo pěti litrů, na okreskách se klidně dostanete i pod tuhle metu. Na druhou stranu dálnice apetit vyžene klidně k sedmi litrům. Hodně tak záleží, jestli HR-V vyhovuje vašim potřebám a dokážete její hybridní jednotku náležitě využít.
Závěr a cena
Třetí generace Hondy HR-V je povedeným crossoverem, který přináší styl a zajímavou hybridní techniku. Zalíbení v ní najde hlavně řidič, který se pohybuje převážně ve městě a jeho okolí, kde pohonná jednotka přináší své ovoce. Pozitivní dojem zanechal také interiér s příjemnou ergonomií a solidními materiály, fajn bonusem jsou pak chytrá sedadla, která částečně kompenzují menší zavazadelník.
Hybridizace se ovšem na ceníku nové generace Hondy HR-V docela podepsala. Cena začíná na částce 729.900 Kč. Není to málo, dostanete ale mnohem modernější techniku s hybridním systémem, výbava Elegance je navíc už v základu docela štědrá. My jsme měli zlatý střed v podobě verze Advance s paketem Obscura Black, který přidává černé doplňky a k novému autu ho Honda prodává za 25.900 Kč.
[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Honda
Typ:,HR-V e:HEV
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1498 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,79 kW/107 koní při 6000-6400 ot./min
Točivý moment:,131 Nm při 4500-5000 ot./min
Výkon elektromotoru:,96 kW (131 k)
Točivý moment:,235 Nm
Zrychlení 0-100 km/h:,10.6 s
Maximální rychlost:,170 km/h
Převodovka:,e-CVT
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.4
Emise CO2:,122 g/km
Objem nádrže:,40 litrů
Délka:,4340 mm
Šířka:,1790 mm
Výška:,1582 mm
Rozvor:,2610 mm
Pohotovostní hmotnost:,1452 kg
Objem zavazadlového prostoru:,335/1305 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]
Stálo by za zmínku, že skoro stejnou technologii používá i Renault jako E-TECH.