Honda CR-V přišla letos s decentním faceliftem modelu CR-V. Decentně pozměněný je design přední části, ale novinkou jsou hlavně nové motory i převodovky. S novou devítistupňovou převodovkou jsme se sice ještě nesvezli, ale nový naftový motor 1,6 i-DTEC s dvěma turbodmychadly a výkonem 160 koní už jsme vyzkoušeli.

test-honda-cr-v-16-i-dtec-160k-4x4-p1

Silnější z motorů 1,6 i-DTEC 160k nahrazuje starší a větší 2,2 i-DTEC, který by dále nesplňoval přísné limity EU. Nabízí přeplňování dvěma nestejně velkými turbodmychadly a výkon 118 kW/160 koní s točivým momentem 350 Nm (to je o 10 koní více, Nm je stejně). Technické údaje slibují spotřebu pouhých 4,9 litru nafty na 100 kilometrů. Ale co je na tom pravdy?

Hodnota spotřeby paliva pod úrovní 5 litrů na 100 kilometrů byla v testovaném autě z říše snů. Nedokázali jsme se dostat pod 6 litrů, a skončili jsme těsně pod sedmilitrovou hranicí. To je ale na auto s pohonem všech kol pohotovostní hmotností 1,7 tuny hodně pěkná hodnota, navíc je to přibližně o tři litry méně než u staršího 2,2 i-DTEC.

Motor je příjemný, vždyť už „jednoturbová“ jedna šestka i-DTEC se nám líbila. Oproti ní přidává 30 kW a 50 Nm, ale příkladná kultivovanost zůstává. Jízda ukázala, že ačkoliv je výkon vyšší, podvozek je tak dobře naladěn, že by auto sneslo výkon ještě vyšší. Dynamicky tedy auto nenadchne, ale na druhou stranu ani nezklame. Příjemný je fakt, že maximum točivého momentu je dostupné od 1 500 ot./min, takže motor nabídne nepolevující zátah od nízkých otáček až k červenému poli začínajícímu u 4 500 ot./min.

test-honda-cr-v-16-i-dtec-160k-4x4-p2

Naladění podvozku je sice měkčí než v o týden později testované benzínové verzi, ale náklony v zatáčkách jsou i tak minimální. Může za to určitě i na SUV poměrně nízká světlá výška pouhých 165 mm. Do terénu to tedy příliš není, ačkoliv k silnějšímu z naftových motorů dostanete vždy pohon všech kol. Na nějaké výlety do terénu bych se přesto raději nepouštěl a zůstal maximálně u polní cesty. Pohon všech kol je v autě navíc při běžné prakticky neznatelný.

Na to, že jde o SUV, je CR-V při jízdě docela zábavné. Vcelku přesné řazení řadicí pákou umístěnou v blízkosti volantu (vykukuje z palubní desky), komunikativní (v rámci dnešní doby…) řízení i jisté brzdy a podvozek dokáží zajistit poměrně zábavné cestování.

Přečtěte si také:  Stanice technických kontrol zveřejnily desítku nejspolehlivějších ojetin do 130 tisíc korun

Po designové stránce není rozdíl mezi verzemi před modernizaci a po ní příliš zásadní. Nová je zejména grafika předních světlometů, které dostaly LED denní svícení v proužku, nová je maska a decentně přepracovány byly oba nárazníky. Z boku vynikne také nový design kol. Zadní část je kromě nárazníku prakticky beze změn.Revoluce se neodehrála ani v interiéru, kde se objevil nový multimediální systém Honda Connect s velkým displejem a systémem Android 4.0.4 s dvou jádrovým procesorem NVIDIA Tegra 3. Reakce na dotyk jsou rychlé, ale navigace je podobně jako u Civicu Tourer jedním velkým průšvihem… Když už se vám podaří zadat cíl cesty, věřte mi, že do cíle nedojedete aniž by se navigace nezasekla nebo nevypnula. Na pár kilometrové cestě jsme tak cestu museli zadávat několikrát. U Civica jsem to bral jako závadu konkrétního kusu, ale když to dělalo i toto naftové CR-V, ale i o týden později benzínové CR-V, chyba bude asi v přímo v samotném systému…

test-honda-cr-v-16-i-dtec-160k-4x4-p3

Posez za volantem i na všech ostatních sedadlech nabídne dostatek místa. Přední sedadla by však snesla lepší boční vedení a delší sedák. Slušný prostor nabízí i zavazadelník, který má ve standardním uspořádání objem 589 litrů. Jednoduchým pohybem se dá zvětšit až na 1 669 litrů. Stačí zatáhnout za poutko z boku sedáku nebo za páčku v zavazadelníku a rozehraje se poutavé představení. Nejdříve se sklopí opěrky hlavy, pak se začne pokládat opěradlo a současně s ním se odklápí sedák. Vznikne tak rovná ložná plocha.

Testované CR-V bylo vybaveno bezpečnostním balíčkem ADAS 1. Ten obsahuje hned osm věcí: proti kolizní systém fungující do rychlosti 30 km/h, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém rozpoznávání dopravních značek, detekci objektů v mrtvém úhlu, asistent při couvání z mrtvého úhlu, automatické přepínání dálkových světel a vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou. Velkou pochvalu zaslouží detekce objektů v mrtvém úhlu při couvání. Spolu s couvací kamerou je to u obchodních středisek opravdu výborná záležitost.

Honda CR-V je i po faceliftu příjemným autem s příjemnými motorizacemi, u kterých nešlápnete vedle prakticky s žádnou. Nový, testovaný motor 1,6 i-DTEC se dvěma turbodmychadly je příjemně naladěn, dobře odhlučněn a vyniká kultivovaností chodu. CR-V je celkově autem pro řidiče, ačkoliv jde o SUV s naftovým motorem, a zaujímá pozice jednoho z nejlépe jezdících SUV, ale nechá si za to zaplatit, testovaná verze stojí akčních 939 900 Kč.

Přečtěte si také:  Test elektromobilu Fiat 500e La Prima (2021)

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Honda
Typ: CR-V
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 597 ccm
Plnění motoru: 2x turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: 4×4
Výkon: 118 kW/160 koní při 4 000 ot./min
Točivý moment: 350 Nm při 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9.7 s
Maximální rychlost: 202 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.3 / 4.7 / 4.9
Objem nádrže: 58 litrů
Délka: 4 605 mm
Šířka: 1 820 mm
Výška: 1 685 mm
Rozvor: 2 630 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 700 kg
Objem zavazadlového prostoru: 589 / 1 669 litrů
Ceník: k nahlédnutí tady
Akční ceník: k nahlédnutí tady