test-ford-tourneo-custom-phev-2025-4

Test Ford Tourneo Custom PHEV | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 24. 8. 2025


Ford uvedl v loňském roce na trh novou generaci svých modelů Tourneo Custom a Transit Custom, tedy druhého největšího modelu v nabídce. Ty pod kapotu dostaly také nový plug-in hybridní pohon, který kombinuje velký atmosférický benzinový čtyřválec s elektromotorem. A my jsme plug-in hybridní Ford Tourneo Custom vyzkoušeli v testu.

Nová generace je evoluční

Nová generace modelů Tourneo Custom (osobní verze) a Transit Custom (užitková verze) designově navazuje na předchozí generaci, kterou spíše moderněji rozvíjí, než aby šel úplně novou cestou. Novinka dostala výraznější masku chladiče, jiný nárazník a také úplně nové fullLED světlomety s výrazným denním svícením (za příplatek lze mít i Matrix LED světlomety). Ford se zaměřil i na vylepšení aerodynamiky, takže třeba po bocích předního nárazníku jsou průduchy, které mají za cíl usměrňovat víření vzduchu.

Zboku se nic významného nedělo, ostatně je to dodávka, která má plnit roli dodávky, respektive v dnešní době i rodinného MPV, což testovanému Tourneu Custom jde, ale o tom si povíme později. Vzadu je opět jasný evoluční vývoj, když jsou tu na výšku umístěné světlomety s novým tvarem i grafikou, ale také výraznější spoiler na dveřích zavazadlového prostoru. To je – podobně jako průduchy na předním nárazníku – odkaz na zlepšení aerodynamiky.

Test-2025-Ford-Tourneo-Custom-PHEV-zezadu

Interiér je úplně nový. Palubní desce dominuje dvojice displejů, která je propojena ve zdánlivě jednotný celek. Jde o klasický přístrojový panel před řidičem a dotekový displej infotainmentu nad středovým panelem. Displeje mají parádní grafiku i skvělou čitelnost na ostrém slunci a co je hlavní, jsou rychlé. Ten před řidičem se ovládá fyzickými tlačítky na volantu. Mimochodem, tlačítka na volantu fungují parádně a navíc je mezi nimi i samostatné tlačítko na deaktivaci aktivního hlídání jízdních pruhů (pro deaktivaci ho stačí 2x stisknout) a navíc tlačítkem na omezovač rychlosti můžete deaktivovat inteligentní asistent rychlosti, tedy to otravné pípání na překročení rychlosti (stačí jej dlouze podržet).

Praktičnost

Testovaná osobní verze Ford Tourneo Custom je určena primárně pro přepravu osob. V testovaném autě jsme měli osmimístnou konfiguraci s dvěma sedadly v přední řadě, která měla certifikaci AGR pro zdravá záda a ve druhé i ve třetí řadě sedadel pak po třech samostatných sedadlech. Všech šest zadních sedadel se dá samostatně posouvat v kolejnicích a lze je také samostatně sklápět (v jejich zadní části jsou výlisky na umístění nápojů a podobně, takže se z nich dá udělat stoleček). Uspořádat tak zadní část auta můžete nejen pro objemné předměty, ale třeba i pro dlouhé předměty a přesto v autě pořád odvezete i dost členů posádky. Sedadla se navíc dají i otočit i do protisměru, cestovat tedy můžete v tzv. konferenčním stylu. A pokud sedadla nepotřebujete, prostě je vyndáte.

Na druhou a třetí řadu sedadel (ale vlastně nakonec i na tu přední se dá dostat) posuvnými bočními dveřmi, které jsou na obou stranách. U testovaného auta se ovládají manuálně, ale elektrická varianta je také možná. Druhá řada sedadel se dá nejen posouvat, ale samozřejmě i sklápět, takže se do třetí řady sedadel dá nastoupit velmi jednoduše.

test-ford-tourneo-custom-phev-2025-26

V zadní části najdeme výdechy klimatizace, přičemž její nastavení je možné na stropě nad druhou řadou sedadel, případně samozřejmě i z pozice řidiče. Nechybí tady odkládací přihrádky na nápoje, ale ani USB zásuvky. Ve druhé řadě sedadel jsou také záclonky na dveřích a otevíratelná okýnka. Ve dveřích je navíc poměrně dost odkládacích přihrádek.

A co úplně vpředu? Protože je to dodávka, i tady najdeme opravdu spoustu odkládacích prostor. Kromě trojice přihrádek ve dveřích je to taky několik přihrádek na palubní desce i v palubní desce – například před spolujezdcem jsou hned dvě, protože airbag se z palubní desky přesunul do stropu. A velký prostor je i ve středovém panelu pod přístrojovou deskou. Není tady totiž klasický volič převodovky, ten je elektronický a přesunul se na sloupek řízení. V nabídce je ale i základní verze s manuální převodovkou, která tady ale řadicí páku bude mít.

Ford Tourneo Custom se dá objednat ve dvou délkách rozvoru L1 (kratší) a L2 (delší o 40 cm), což platí i pro testovaný plug-in hybrid nebo čistě elektrickou verzi E-Tourneo Custom. Mimochodem, zavazadlový prostor u kratší verze L1 pak může mít objem od 621 litrů pokud jsou sedadla ve třetí řadě posunutá úplně dozadu až po 5098 litrů v případě, že v autě zůstanou pouze sedadla řidiče a spolujezdce. V případě L2 je to pak 1152 litrů až 5908 litrů.

Mimochodem, s nákladem se nemusíte ani úplně omezovat. Ford Tourneo Custom PHEV dokáže uvézt ve verzi L1 podle výbavy mezi 828 – 881 kilogramy nákladu (včetně posádky), u verze L2 je to 873 – 936 kilogramů. A omezovat se nemusíte ani na to, co se vám vejde do auta. Za něj totiž můžete klidně vézt brzděný přívěs s hmotností až 1850 kg.

Plug-in hybrid

Plug-in hybrid je pro Tourneo Custom nový, protože jeho základem je nyní benzinový čtyřválec 2.5 Duratec, který doplňuje elektromotor. Ten bere energii z akumulátoru o využitelné kapacitě 11,8 kWh. Ford v technických údajích udává, že čistě elektrický dojezd je až 72 km v městském provozu, v kombinovaném provozu pak 52 km.

Na přední kola putuje přes automatickou převodovku eCVT celkový výkon 171 kW/232 koní. Pokud bychom se na jednotlivé motory podívali samostatně, zjistíme, že samotný spalovací motor s Atkinsonovým cyklem má výkon 88 kW/120 koní a točivý moment 209 Nm, a elektromotor disponuje 111 kW/152 koňmi a 320 Nm točivého momentu. Ford udává kombinovanou spotřebu jen 4,1 l/100 km a emise 93 g/km, kvůli čemuž ale na auto nedostanete „elektrické“ registrační značky, ty jsou totiž do 50 g/km.

test-ford-tourneo-custom-phev-2025-19

A dynamika není vůbec špatná, ba právě naopak. Tohle auto dokáže překvapivě zrychlovat, což platí jak pro okamžitou reakci po sešlápnutí plynového pedálu, tak i pro schopnost pružného zrychlování například při předjíždění. Jasně, převodovka motor vytočí do vyšších otáček (čím víc sešlápnete plynový pedál, tím vyšší otáčky budou) a bude ho tam držet do té doby, než plynový pedál zase uvolníte, ale zrychlování bude překvapivě dobré.

Problémem rozhodně není ani dálnice. Jet 140 km/h podle rychloměru není vůbec žádný problém po rovině, ale ani do kopce, kde se jen zlehka zvýší otáčky motoru, aby se dostal do optimálních otáček. Jen škoda, že na dálnici v autě naroste aerodynamický hluk, zejména od velkých vnějších zpětných zrcátek. Alespoň, že je v nich opravdu hezky vidět, ostatně jako z celého auta, za což může i opravdu vysoký posed.

Mimochodem, ani samotný spalovací motor není úplně nejtišší. Když auto jede čistě na elektřinu – a že ve městě to zvládá asi na 40 kilometrů jízdy, mimo město pak na necelých 30 kilometrů – je v kabině příjemný klid a ticho. Jenže pak je potřeba trochu víc výkonu nebo dojde elektřina v baterii a nastartuje se spalovací motor. To doprovodí jeho poměrně výrazné. Tohle je věc, kterou by ve Fordu rozhodně mohli ještě vylepšit a motor mnohem lépe odhlučnit.

test-ford-tourneo-custom-phev-2025-6

A pak je tu spotřeba paliva. Ta nás opravdu překvapila. Pokud totiž auto budete nabíjet (jde to však maximálně 3,5 kW), jste schopní jezdit klidně kolem 4 l/100 km, ale i pokud ho nabíjet nebude, nebude spotřeba paliva nijak vysoká. Pokud totiž nebudete nabíjet, bude auto i tak poměrně často využívat elektromotor, takže se spotřeba může pohybovat kolem 7 l/100 km. A to je dokonce míň, než kolik by si vzal naftový dvoulitr.

Závěr a cena

Nejnovější Ford Tourneo Custom je evolucí předchozí generace. Přestože je to úplně nové auto, vzal si to nejlepší z původní generace a vylepšil to. Kabina je prostorná, promyšlená a praktická. Navíc se z „autobusu“ dokáže poměrně jednoduše proměnit v dodávku, v níž se klidně odstěhujete. Anebo ho můžete využít jako kempingové auto, protože na kobercem čalouněné podlaze se i pohodlně vyspíte. Je to pohodlné auto, za což může i nezávislé zavěšení zadní nápravy a celkově nastavení odpružení. Potěší nakonec i dynamikou a spotřebou paliva.

A co vás to bude stát? Jak už bylo řečeno, Ford Tourneo Custom PHEV se nabízí ve dvou délkách, přičemž na testovanou krátkou verzi L1 aktuálně Ford připravil akční nabídku. Její základní cena je 1 409 650 Kč s DPH (1 165 000 Kč bez DPH). Pokud byste chtěli delší L2, pak si připravte minimálně 1 518 550 Kč s DPH (1 255 000 Kč bez DPH). Ceny platí pro výbavu Titanium, testovaná verze Active je o něco přes 75 tisíc korun s daní dražší. Mimochodem, Ford poskytuje na vysokonapěťový akumulátor záruku 8 let nebo 160 000 km. Na auto je standardní záruka dva roky, ale za příplatek ji lze rozšířit také až na 8 let nebo 160 000 km nebo třeba na 7 let a 300 000 km.

 

Technické údaje:

Auto:

Ford Tourneo Custom PHEV L1

Motor:

benzinový čtyřválec + elektromotor

Objem válců:

2488 ccm

Plnění motoru:

atmosférické

Palivo:

plug-in hybrid (benzin + elektřina)

Pohon:

předních kol

Výkon:

88 kW/120 koní (spalovací motor)
+ 111 kW/152 koní (elektromotor)
= 171 kW/232 koní (celkový výkon pohonné soustavy)

Točivý moment:

209 Nm (spalovací motor)
+ 320 Nm (elektromotor)

Zrychlení 0-100 km/h:

neudává se

Maximální rychlost:

neudává se

Převodovka:

eCVT

Spotřeba paliva (kombinovaná):

4,1 – 4,2 l/100 km (s nabitým akumulátorem)
7,4 – 7,6 l/100 km (s vybitým akumulátorem)

Kapacita akumulátoru:

16,5 kWh (celková)
11,8 kWh (využitelná)

Objem nádrže:

63 litrů

Délka:

5050 mm

Šířka:

2032 mm (bez zrcátek)
2275 mm (se zrcátky)

Výška:

2005 mm

Rozvor:

3100 mm

Pohotovostní hmotnost:

2 344 – 2 387 kg

🚗 Nové autopojištění za 2 minuty

Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.

⚡ Spočítat pojištění

Bez registrace • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru