test-2020-ford-mondeo-kombi-st-line-20-ecotec-140-kw-awd-8at- (2)

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 EcoBlue AWD ST-line (2020)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 13. 4. 2020


Ford Mondeo dostal v loňském roce facelift. Designově byl spíše decentní, ale přinesl třeba nový dvoulitrový naftový motor, který mělo i námi testované auto. Na týden se do redakční garáže nastěhoval Ford Mondeo Kombi s motorem 2.0 EcoBlue AWD a výbavou ST-line.

Decentní facelift

Ford Mondeo už je s námi pěkných pár let. V Americe se jako Ford Fusion prodává od roku 2012, do Evropy přišel o dva roky později. Automobilka jej v loňském roce podrobila decentní modernizaci, která ho ale opět osvěžila. I tak je na něm ale jeho věk už znát, tím spíše, když jsme z Mondea přesedli do úplně nové octavie.

Facelift decentně upravil exteriér, který má jinou masku chladiče, jejíž design se navíc liší v závislostí na zvolené výbavě (detaily v našem starším článku). Testovaný ST-line ji má černou s designem včelích pláství. Drobně přepracován byl také nárazník, jehož vzhled se také odvíjí od výbavy. Zadní část dostala nové světlomety s jinou grafikou. Navíc šedá barva karoserie s černými koly a výbavou ST-line vypadala naživo parádně.

Interiér je ale v zásadě beze změny, nepočítáme-li některé nové materiály anebo prošívání červenou nití v rámci výbavy ST-line. Tlačítka na středovém panelu, jakkoliv vypadají obyčejně, jsou lepším řešením, než ovládání veškerých funkcí přes displej, což je bohužel dnešní běžnou praxí.

test-2020-ford-mondeo-kombi-st-line-20-ecotec-140-kw-awd-8at- (22)

Nový naftový dvoulitr

Modernizace přinesla také nový naftový motor 2.0 EcoBlue, který byl i pod kapotou testovaného kombíku. Ford vlastně žádný jiný motor do Mondea nenabízí, jedinou výjimkou je hybrid pro karoserie kombi. Motor 2.0 EcoBlue je nabízen ve třech variantách s výkony 88 kW/120 koní, 110 kW/150 koní a 140 kW/190 koní. Pro obě výkonnější verze je k dispozici v rámci příplatku možnost kombinace s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou s novým (digitálním) otočným ovladačem, ale i s pohonem všech kol. A oba tyto příplatky testovaný kus dostal.

Auto jsme testovali v brzkém jaru, kdy už na silnicích neležel žádný sníh, ale ani nezapršelo. Schopnosti pohonu všech kol AWD jsme tak neotestovali. Automobilka ale slibuje, že elektronika průběžně sleduje trakci jednotlivých kol a podle toho upravuje rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu. Dokáže to dokonce až do poměru 50:50.

Co jsme ale naopak vyzkoušet mohli, to je motor a převodovka. Motor má točivý moment 400 Nm, ale jeho maximum je k dispozici až od 2000 otáček za minutu. I díky tomu působí v nízkých otáčkách poněkud ospale. Je to i tím, že převodovka standardně drží ve jménu ekologie a co nejnižší spotřeby paliva co nejnižší otáčky. Teprve po překonání dvoutisícové hranice otáčkoměru motor výrazněji zatáhne. Stále to ale není nic, co by nějak překvapilo. Motor potěšil nejvíce tím, jak je odhlučněný. Ostatně tiché je celé auto, takže se do interiéru dostává minimum nepříjemných zvuků. 

Převodovka řadí hladce a rychle. Pokud byste chtěli držet otáčky motoru výše, nabízí i sportovní režim. A kdyby vám přeci jen její logika řazení nevyhovovala, k dispozici jsou páčky pod volantem.

test-2020-ford-mondeo-kombi-st-line-20-ecotec-140-kw-awd-8at- (5)

Mondeo ve čtyřkolce a v automatu není úplně lehké auto, vždyť jeho pohotovostní hmotnost překonává 1,8 tuny. To se projevuje na dynamice, která je sice dostatečná, ale rozhodně neoslní (0 – 100 km/h: 9.2 sekundy a maximální rychlost je 216 km/h), protože stejně výkonná Škoda Superb je na tom lépe, ale i na spotřebě paliva. Není to ale nijak zásadně vysoká hodnota, spotřeba se nejčastěji pohybuje mezi 7 a 8 l/100 km. My jsme po týdenním testu jezdili za 7,3 l/100 km.

Pochvalu zaslouží podvozek, protože je skvělým vyvážením komfortních jízdních vlastností na jedné straně a jistotou při svižně projížděných zatáčkách na straně druhé. Testovaný ST-line má navíc sportovní podvozek.

Závěr a cena

Ford Mondeo je i po 8 letech na světových trzích autem, které si zaslouží chválu hlavně za to, jak jezdí. Věk ovšem prozrazuje v interiéru a na možnostech příplatkové výbavy – zejména co do aktivních jízdních asistentů, kterých má méně, než novější generace konkurenčních značek. Testovaný dvoulitr navíc vyniká tichým a kultivovaným chodem, ačkoliv jeho projev je v nízkých otáčkách spíše letargický. Celkově jde ale o příjemné auto s velmi povedeným podvozkem.

Ceník prozradí, že nejlevnější verze 2.0 EcoBlue 88 kW vyjde na 750 900 Kč s pětidveřovou karoserií, respektive 780 900 Kč v kombi. Testovaný Ford Mondeo Kombi 2.0 EcoBlue AWD ST-line je ale o poznání dražší, když jeho cena startuje na 1 164 900 Kč. Nejdražší je provedení Vignale, k němu musíte přihodit dalších 69 tisíc korun.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Ford
Typ:,Mondeo Kombi 2.0 EcoBlue AWD ST-line
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1997 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech čtyř kol (AWD)
Výkon motoru:,140 kW/190 koní při 3500 ot./min
Točivý moment:,400 Nm při 2000 – 3000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.2 s
Maximální rychlost:,216 km/h
Převodovka:,8° automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.1 – 5.3
Emise CO2:,134 – 137 g/km
Objem nádrže:,49 litrů
Délka:,4867 mm
Šířka:,1852 mm
Výška:,1501 mm
Rozvor:,2850 mm
Provozní hmotnost:,1826 kg
Objem zavazadlového prostoru:,500 / 1605 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru