Kuga je autem, které je v nabídce Fordu stálicí. Současná generace přišla na trh v roce 2019 a nekoupíte si ji s naftovým motorem. Oproti tomu je v nabídce s čistě benzinovým, hybridním a plug-in hybridním pohonným ústrojím. My jsme hned po sobě vyzkoušeli čistě benzinovou předokolku s manuální převodovkou a plug-in hybrid.
Navigace:
- Strana 1: Představení Fordu Kuga, technické údaje
- Strana 2: Jak auta jezdí? + fotogalerie
Máte na výběr
Ford Kuga se nabízí s pohonem předních kol nebo jako čtyřkolka, stejně tak s manuální anebo automatickou převodovkou a i s třemi typy motorizací. Není to ale tak, že by se všechny tyto možnosti daly nezávisle na sobě kombinovat. V ceníku jsou čtyři řádky, které nabízejí klasický benzinový motor s manuální převodovkou a pohonem předních kol, full hybrid s pohonem předních kol a automatem, plug-in hybrid s pohonem předních kol a automatem a pokud byste chtěli čtyřkolku, tak je poměrně čerstvě v nabídce k full hybridu s automatem.
My se v rámci testu podíváme na nejlevnější a „nejobyčejnější“ verzi z nabídky, kterou je Ford Kuga 1.5 EcoBoost (červený), a naopak tu nejdražší s nejsložitější, kterou je Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (PHEV), tedy právě plug-in hybrid (modrý).
Výbava, prostor a praktičnost
Ford Kuga je středně velké SUV, které by mělo umět převézt pětici cestujících, ovšem komfortně se tu budou cítit spíše čtyři cestující. Ti však budou mít dostatek prostoru do všech směrů a pokud jste průměrně vzrostlí Evropani, vzadu vám zbyde dost místa i pro kolena. Zadní sedadla jsou posuvná vpřed i vzad, čímž se dá upravovat velikost kufru, a zároveň se opěradla dají různě naklápět.
Ford je jednou z automobilek, která myslí na ostatní auta při vystupování, protože, co si budeme povídat, ne všichni lidé jsou úplně ohleduplní. Co to znamená? Všechny čtyři boční dveře jsou totiž opatřeny mechanickými chrániči, které se po otevření dveří vysunou a ochrání hranu dveří tak, abyste neodřeli cizí auto anebo to svoje třeba v úzké garáži.
Palubní deska je přehledná, nabízí stále ještě pro drtivou většinu funkcí fyzická tlačítka a neovládá se vše pouze dotekově, ale i na to určitě v rámci faceliftu dojde, což ostatně dokazuje například nedávná modernizace Focusu, která právě zvětšila displej infotainmentu a naopak takřka zrušila všechna fyzická tlačítka. Tady má svoje tlačítka kompletně klimatizace i topení, ale i další používané funkce. Speciální tlačítka tu jsou i na vypnutí displeje multimédií, například pokud by vás rušilo jeho světlo ve tmě, nebo na (de)aktivaci head-up displeje, který je tvořen průhlednou výklopnou destičkou.
Displej infotainmentu (Sync 3) ale jako takový dotekový samozřejmě je,ale pokud se jej dotýkat nechcete, lze k jeho ovládání použít i klasické kolečko. Nevýhodou jsou občas pomalejší reakce, kdy na displeji ťuknete na nějakou ikonku, ale třeba i jednu nebo dvě sekundy trvá, než se něco stane. Nestává se to vždy, naštěstí jen sporadicky.
A co kufr? Ten se liší podle toho, jakou verzi si pořídíte. Pokud vezmete čistě benzinový EcoBoost, pak počítejte se sadou na opravu pneumatik s maximálně 645 litry, pokud hybrid nebo plug-in hybrid, pak bude jeho objem o přibližně šedesát litrů menší (581 litrů). Opěradla zadních sedadel se samozřejmě dají sklopit, čímž lze docílit délky až 1739 mm (resp. 1729 mm u elektrifikovaných verzí).
Obě verze byly ve výbavě ST Line, respektive ještě vyšší ST Line X v případě plug-in hybridu. To znamená několik designových i funkčních vylepšení. Výbava ST-Line má upravený podvozek, který je o něco tužší. Upravené jsou i oba nárazníky, specifická jsou kola a na předních blatnících jsou plaketky ST Line. Upravené je také čalounění v interiéru, které dostalo červené prošívání, a v autě je také černá stropnice. Zatímco ST Line vychází z verze Titanium a přidává některé další prvky výbavy, ST Line X rozšiřuje ST line a dále do výbavy přidává nějaké komfortní prvky.
Za všechny verze bez výjimky lze zapřáhnout i přívěs, protože všechny jsou nabízeny i s tažným zařízením. Nejvíce uveze čistě benzinová verze, je to až 1800 kg, za hybrid s pohonem předních kol můžete zapřáhnout brzděný přívěs s hmotností až 1600 kg a za hybrid se čtyřkolkou a plug-in hybrid jen 1,5 tunové brzděné přívěsy.
A jak tahle auta jezdí? To se dočtete v pokračování článku.
Technické údaje:
Auto: | Ford Kuga 1.5 EcoBoost | Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (PHEV) |
Motor: | řadový tříválec | řadový čtyřválec |
Objem válců: | 1497 ccm | 2490 ccm |
Plnění motoru: | turbodmychadlo | atmosférické |
Palivo: | benzin | benzin + elektřina |
Pohon: | předních kol | předních kol |
Výkon: | 110 kW/150 koní při 6000 ot./min | 165 kW/225 koní |
Točivý moment: | 240 Nm při 1600 – 4000 ot./min | 200 Nm (spalovací motor) |
Zrychlení 0-100 km/h: | 9,7 s | 9.2 s |
Maximální rychlost: | 195 km/h | 200 km/h |
Převodovka: | šestistupňová manuální | eCVT automatická |
Spotřeba paliva (kombinovaná): | 6,6 – 6,7 l/100 km | 1,0 l/100 km |
Emise CO2: | 149 – 152 g/km | 22 – 23 g/km |
Objem nádrže: | 54 litrů | 45 litrů |
Délka: | 4629 mm | 4629 mm |
Šířka: | 1883 mm | 1883 mm |
Výška: | 1678 mm | 1680 mm |
Rozvor: | 2710 mm | 2710 mm |
Provozní hmotnost: | 1597 kg | 1843 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 645 litrů | 581 litrů |
Dobrý den, jak hraje/je slyšet ten základní model infotainmentu Sync3 případ s Sync4? Má smysl jít do B&O ? Díky
Rozhodně je to velký rozdíl a pokud je pro vás poslech hudby v autě důležitý, rozhodně se připlatit vyplatí. Jestli hudbu v autě chcete mít pouze jako kulisu, pak asi obyčejná verze stačí.