Test-2021-elektromobil-Opel-Corsa-e- (3)

Test elektromobilu Opel Corsa-e (2021)

Od Matěj Skalický | Foto: Matěj Skalický - 29. 10. 2021


Šestá generace Corsy má poprvé ve své bezmála čtyřicetileté historii na podvozku akumulátory. S nimi ujede papírově přes 350 kilometrů. A na rozdíl od všech jejích kolegů byste do ní neřekli, že k tomu nepotřebuje ani deci benzinu. Corsa je nenápadná, pro někoho fádní. Pro jiného ideální kandidát proti všem jiným elektromobilům, které poutají na atypickou vizáž.

Netradiční tradice

Elektrická Corsa je snad nejobyčejnější bateriové auto na trhu. Zvenku se nepyšní zaslepenou maskou, nedává na odiv všemožné plaketky a emblémy označující ekologický pohon. Jsou tu, ale je jich minimum a málokdo je postřehne. Auto je prosté designových roztodivností i účelově aerodynamických řešení. Jasně, chybí jí výfukové ústrojí. Ale kdo si toho všimne…

Přečtěte si také:  První jízda s novým Audi RS 3: Je to jedno z nejzábavnějších Audi současnosti a může za to jedna jediná věc

Byť by se tedy mohlo na první pohled zdát, že Corsa zamrzla někdy v půlce minulé desetiletky (ve vší úctě k těm, kterým je to po chuti), tvrdit to, křivdili bychom mu. Může mít například adaptivní Matrixy propojené s čelní kamerou, LEDkové mlhovky, parkovacího asistenta, samozřejmě kameru, hlídač mrtvého úhlu s tak dále. Jen tuhle technologickou pokročilost na sobě nedává znát. Přitom oplývá pěkným, svěžím vzhledem konvenujícím moderním trendům. Nijak ale nevybočuje.

Test-2021-elektromobil-Opel-Corsa-e- (6)

Je tak tradiční, až na poli nastupující soudobé vlny elektromobilů působí netradičně. Opel obecně sází na nenápadnost i u modelů s čistě spalovacími jednotkami, jako je třeba Crossland. Jestli je nějaké auto vyloženě na pokoukání, tak je to elektrická Mokka. A tím to končí. Jak byl Opel konzervativní před vstupem do PSA (a nově po spojení s FCA jmenovitě do koncernu Stellantis), tak si svou klasičnost udržuje i nyní, v bratrském spojení s Francouzi a Italy.

Rozdíl nepoznáte

Uvnitř je to podobné. Ano, je tu až desetipalcová obrazovka multimediálního systému, jenž má logicky totožné prostředí jako vozy Peugeotu, ale kromě nejvyšší výbavy Ultimate si za ni vždy musíte 30 tisíc připlatit. A je tu i digitální přístrojový štít. Všechno ostatní kolem vás nicméně působí závanem něčeho už v automobilové branži překonaného. Spousta tlačítek na ovládání, tvrdších plastů v obložení, lesklých dekorů. Provedení je to opět tradiční, bez výraznější inovace.

Přečtěte si také:  Test: Mercedes-Benz Marco Polo 300 d RWD Airmatic nás odvezl k italským jezerům

Je ale dobře, že Corsa drží stejný styl vně i uvnitř vozu, je předvídatelně konformní, a to může být pro spoustu řidičů velká výhoda. Že máte baterky pod nohama, vůbec nepoznáte, interiér nedoznal žádných větších změn oproti spalovací variantě ani co do prostornosti. Nebo přesněji – kufr menší je, ale ne o tolik, jako jsme při implementaci bateriových technologií do podvozku zvyklí. Elektrická Corsa v tomto ohledu strádá jen o pár desítek litrů.

Test-2021-elektromobil-Opel-Corsa-e- (12)

Normální, úplně normální

Elektrická Corsa disponuje elektromotorem o výkonu 100 kW a točivým momentem 260 Nm. I s baterkou je poměrně lehká, má asi půldruhé tuny. Nekope při prudší akceleraci, leč přední kola tu a tam proklouznou stejně. Nemá charakteristicky mdlý nástup brzdění, umožňuje jen jeden stupeň rekuperace. Měnit jen mezi D a B je málo. To je celkem škoda.

Ale opět – je to úlitba lidem, kteří s elektromobily váhají a tohle dilema by právě Corsa-e mohla rozčísnout. Auto je to každopádně pochopitelně o něco těžší než v případě benzinové varianty, což se konstruktérům při vší snaze zamaskovat už nepodařilo. Ve výsledku to je benefit. Je stabilní, dobře ovladatelné. Přesto ne možná ne tak pohodlné, jak byste čekali. O to lépe se s ním kormidluje v zatáčkách, není tak odtažité.

Přečtěte si také:  Elektrický MINI Cooper SE Cabrio se ukazuje. Zatím jen jako studie

Dojezd je malý, papírových 352 kilometrů podle WLTP dosáhne jen taxikář ve velkoměstě za příjemného letního večera. 45kWh baterka (využitelná kapacita) reálně postačí na zhruba o třetinu nižší cestovní porci. Na dálnici jedete za 25 kWh, ve městě za 18. Rychlonabíjení je možné výkonem až 100 kW je pak u menší baterky naopak výhoda, za půl hodiny u vhodného stojanu můžete frčet dál.

Na dálnici ale elektrickou Corsu stejně často pouštět nebudete. Časté dobíjení je otrava. Budete si s ní užívat městského štrádování přesně tak, jak jste teď zvyklí se svým letitým benzinem. V Corse kupujete progres, ne revoluci. Nabízí normální design, normální svezení, normální řízení. K tomu všemu „známému“ má dál cena, jež se za plnou výbavu vyšplhá k 870 tisícům.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Opel
Typ:,Corsa-e
Motor:,synchronní motor
Pohon:,předních kol
Výkon:,100 kW/136 koní
Točivý moment:,260 Nm
Zrychlení 0–100 km/h:,8.1
Maximální rychlost:,150 km/h
Převodovka:,stálý redukční převod
Spotřeba paliva (kWh/km):,16.8
Emise CO2:,0 g/km
Kapacita akumulátorů:,50 kWh
Maximální dojezd:,330 km
Délka:,4060 mm
Šířka:,1765 mm
Výška:,1435 mm
Rozvor:,2538 mm
Pohotovostní hmotnost:,1455 kg
Objem zavazadlového prostoru:,267 / 1042 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]