test-2019-dacia-logan-mcv-bluedci-70-kw- (1)

Značce Dacia rostou prodeje. Čím to je? Je to jen cenou, za kterou nabízí své modely? Anebo je to i tím, jak se s daciemi jezdí? To jsme zjišťovali v testu kombíku Dacia Logan MCV s naftovým motorem Blue dCi se 70 kW a s výbavou Techroad. 

Už ne jen lowcost, ale i trochu stylu

Dacia platila vždy za lowcostovou značku, která vždy na zákazníky cílila nízkou cenou. Ne snad, že by se to nyní změnilo, ale nabídku svých modelů rozšiřuje o nové, vyšší výbavy. Nejnověji jde o výbavovou linii s názvem Techroad.

Techroad vychází z verze Stepway a přidává některé nové designové prvky. Jde o červené doplňky na karoserii, na krytech vnějších zpětných zrcátek, na prazích, ale i na kolech. Červené doplňky se však dostaly i do interiéru a najít je lze na vnitřních panelech dveří, okrajích výdechů ventilace, na čalounění, a dokonce i koberečcích předních i zadních cestujících.

Techroad je ale hlavní stupeň výbavy, takže lze počítat s tím, že na palubě bude moci posádka využívat vše, co potřebuje, ale i něco navíc. Pokud s Dacií zatím nemáte zkušenosti, pak budete nejspíše překvapení, co vše v základní výbavě auto má. Příjemným překvapením může být i cena některých nadstandardních prvků, protože třeba za automatickou klimatizaci zaplatíte 6 tisíc korun a za navigaci 7,5 tisíce korun. Techroad má ale navigaci v základu.

Úsporný a tichý

Velkým překvapením je to, jak auto vypadá. Vždyť LED denní svícení nemají v základu ani auta mnohem zvučnějších značek. K tomu je tu výrazné oplastování podobné tomu, jaké má Škoda Octavia Scout, ale také pěkná litá kola… Moment. To nejsou litá kola, to jsou plechové disky s plastovými kryty! To ale zjistíte až při velmi detailním pohledu.

test-2019-dacia-logan-mcv-bluedci-70-kw- (6)

Pod kapotou jsme měli jediný z naftových motorů, který je v nabídce. Jde o 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec Blue dCi s výkonem 70 kW/95 koní a točivým momentem 220 Nm. Nejde rozhodně o žádnou dynamickou bombu, vždyť zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,6 sekundy a nevyniká ani v pružném zrychlení. Naopak ale řidiče potěší svým nevelkým apetitem.

Automobilka sice v prospektech udává hodnoty pod 4 l/100 kilometrů, ale takových hodnot se nám při našem týdenním testování dosáhnout nepodařilo. I tak lze jezdit úsporně do 5 l/100 km, naprosto běžně pak těsně nad pět.

I když jde o auto levné značky, potěší tím, jak má odhlučněn motor, protože do interiéru se jeho zvuk dostává velmi decentně. Horší je to ale s aerodynamickým hlukem, ale i hlukem od pneumatik, či od podběhů kol, do nichž mlátí kamínky.

Klidná jízda

Motor není na žádné ostré ježdění, jeho projev je spíše letargický, bez jakéhokoliv vzrušení, takže vás ani nebude nutit k tomu, abyste zběsile přidávali. Totéž platí i o zbytku auta, zejména o jeho podvozku. Ten sice bez jakéhokoliv rázu nebo rány od kola přejede sebevětší nerovnost, jakmile po autě chcete ostře projet zatáčku, začne protestovat. Začne to kvílejícími pneumatikami, pokračuje poměrně velkým náklonem a končí zcela necitlivým řízením.

Pomalé tempo ale naopak odhalí to, že auto je nastaveno komfortně a tak, aby se s jistotou vypořádalo i s opravdu nekvalitními silnicemi.

Spousta místa

Tím, čím Dacia cílí na zákazníky, je i prostor. Dacia Logan MCV vypadá jako docela malé auto, ale ono je naopak docela velké. Rozměry jsou 4528 mm na délku, široké je auto 1733 mm a vysoké 1550 mm. To nejsou o tolik menší hodnoty než má například SEAT Leon ST nebo Kia Ceed SW. Více místa je v interiéru, kde se rozhodně posádka nemusí nijak uskromňovat. Důraz na nižší cenu je ale znát na použitých materiálech, ale i na designu. Palubní deska je sice přehledná, ale nejmodernější není. 

test-2019-dacia-logan-mcv-bluedci-70-kw- (25)

A dokonce i zavazadlový prostor poskytuje velmi slušný objem. V základním uspořádání je to 573 dm³, ale po sklopení opěradel zadních sedadel vzroste dokonce na 1518 dm³. Ovšem je tu malé “ale”, protože užitečná hmotnost není úplně velká. Do auta můžete naložit jen 411 kilogramů.

Závěr

Dacia Logan MCV je čistě účelové auto. Nenajdete tady žádné kudrlinky, žádné zbytečnosti, ale nakonec ani nejmodernější bezpečnostní asistenty. Je tu prostě vše, co k řízení musíte mít a k tomu také to, co vyžaduje legislativa. Nakonec zjistíte, že to vlastně stačí.

Logan MCV také potěší vnitřním prostorem a tím, jak se chová na rozbitých silnicích. Sportovní geny však nemá pražádné a přepadnou-li vás nějaké takové choutky, pak vás z nich nastavení a naladění auta rychle vyléčí.

A co prozradí pohled do ceníku? Nejnižší cena je 194 900 Kč. Jde o cenu za výbavu Access s atmosférickým motorem SCe 54 kW/73 koní, která je ovšem aktuálně nedostupná. Aktuálně nejnižší cena, kterou za Logan MCV můžete zaplatit, je tak 217 900 Kč za vyšší výbavu Open, ovšem se stejným motorem. Testovaná verze je tou zdaleka nejdražší z celé nabídky a v základu vyjde na 356 900 Kč.

Technické údaje:
Typ vozu:Nový
Značka:Dacia
Typ:Logan MCV
Motor:řadový čtyřválec
Objem válců:1461 ccm
Plnění motoru:turbodmychadlo
Palivo:nafta
Pohon:předních kol
Výkon:70 kW/95 koní při 3750 ot./min
Točivý moment:220 Nm při 1750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:12.6
Maximální rychlost:179 km/h
Převodovka:pětistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):4.2 – 4.3 / 3.7 – 3.8 / 3.9
Emise CO2:103 – 104 g/km
Objem nádrže:50 litrů
Délka:4492 mm
Šířka:1733 mm
Výška:1550 mm
Rozvor:2634 mm
Pohotovostní hmotnost:1305 kg
Objem zavazadlového prostoru:573 / 1518 dm3
Ceník:ke stažení zde