test-2020-bmw-x6-30d-xdrive- (2)

Test BMW X6 30d xDrive (2020)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 10. 11. 2020


Po benzinovém osmiválci 50i se nám do redakce dostala také o poznání plebejštější verze BMW X6, tentokrát se základním naftovým motorem 30d xDrive. Stačí takový motor na podobné auto? Na to jsme se podívali v testu.

Design zaujme

Design BMW X6 je už od první generace hodně kontroverzní. Každá další generace (teď už tu máme třetí generaci) ho posunuje ještě dál a ani tentokrát nenechá BMW X6 nikoho v klidu. Zvenku jde o pořádný kus, který v případě toho testovaného zaujal zejména metalickým lakem Riverside Blue. Není to sice taková paráda jako matný modrý lak Frozen Marina Bay z nabídky BMW Individual, který mělo nedávno testované BMW 840d Gran Coupé, ale zaplatíte za něj „jen“ přibližně pětinu. Zatímco lak na X6 vyjde na necelých 29 tisíc korun, tak ten z osmičky je za více než 162 tisíc.

Exteriér auta navíc vylepšoval příplatkový M sportovní paket Plus za 162 tisíc. V rámci něho dostane X6 (nejen) vzhledová vylepšení v podobě karbonových krytů vnějších zpětných zrcátek, karbonového spoileru na víku kufru, ale také třeba M aerodynamický paket. Na pohled tak auto vypadá nazlobeně, i když nijak agresivně a vlastně nakonec i líp, než prvně testované BMW X6 M50i xDrive.

test-2020-bmw-x6-30d-xdrive- (27)

V interiéru je to pak typické „nové BMW“ s novým pojetím architektury ovládacích prvků. Jakkoliv jsme si na to nemohli s příchodem nové generace BMW X5, která s tím přišla jako první, zvyknout, dnes se tam cítíme jako doma. U testovaného auta chyběl příplatek za prvky „CraftedClarity“ a bylo to vlastně takové… smutně obyčejné.

30d je důstojná motorizace

Jakkoliv je benzinový osmiválec lahodnou motorizací pro fajnšmekry, jeho spotřeba není z nejnižších, ačkoliv 13 l/100 km není nic strašného. Lidé, kteří se přeci jen dívají na čísla spotřeby paliva, sáhnou jistě po naftové verzi, ty jsou v nabídce už jen dvě: 30d a 40d. Mimochodem u X5 je na výběr i plug-in hybridní motorizace. Platí, že všechny motorizace (benzinové i naftové) jsou u X6 bez výjimky vybaveny pohonem všech kol xDrive a automatickou převodovkou. 

Testovanou X6 poháněl nejslabší, jedním turbodmychadlem přeplňovaný motor. I tak nabízí hodně slušné hodnoty: 183 kW/249 koní, 620 Nm, 0-100 km/h: 6,5 sekundy a maximální rychlost 230 km/h. A to i přesto, že pohotovostní hmotnost je 2185 kg.

test-2020-bmw-x6-30d-xdrive- (9)

Zrychlování samozřejmě není nijak dechberoucí, ale má to na svědomí několik faktů. Za prvé je to právě velikost a hmotnost auta. Na té se výrazně podepisuje i fakt, že jde o luxusní SUV, kde se hodně dbalo třeba i na odhlučnění. V kabině tak budete poměrně značně odizolováni od dění venku, včetně vnímání reálné rychlosti. Sešlápnutí plynového pedálu vyvolává překvapivě rychlou reakci (to je u BMW pravidlo, o kterém by si někteří jiní výrobci mohli nechat jen zdát) nejen u motoru, ale i převodovky. Osmistupňový automat rychlosti nehledá, ale zvolí vždy tu ideální. Nestane se tak to, že byste šlápli na plyn, převodovka podřadila a auto začalo zrychlovat, aby si následně uvědomilo, že potřebuje podřadit ještě jednou. Změna rychlostí (nahoru, dolů, ale i při zmiňovaném „kickdownu“) probíhá opravdu bleskově.

Z pohledu dynamiky tak 30d xDrive zcela dostačuje. Zrychlovat dokáže velmi slušně, předjet na okresce není problém a nakonec potěší právě i v úvodu kapitoly zmiňovaná spotřeba paliva. Při běžném ježdění se bez problémů budete držet kolem osmi litrů. A k tomu je tady 80litrová palivová nádrž, díky čemuž může být dojezd až kolem tisícovky kilometrů.

Zastaví na červené, na zelenou projede

BMW X6 vychází z BMW X5 a nabízí i tytéž možnosti výbavy. A věřte tomu, že si na své přijdou i opravdoví techničtí hračičkové. Samozřejmostí jsou dnes (už nejen u BMW nebo prémiových značek) aktivní jízdní asistenty, kombinující adaptivní tempomat, aktivní vedení v jízdních pruzích a podobně. Adaptivní tempomat navíc umí zastavit a opět se rozjet.

test-2020-bmw-x6-30d-xdrive- (30)

A BMW X6 může být jedním z modelů, jenž dostane novou funkci ‚Urban Cruise Control‘. Ta bude součástí výbavy Driving Assistant Professional a posune aktivní jízdní asistenty na novou úroveň. Systém kamer, registrující například vozidla či dopravní značky, bude umět rozpoznat také světelnou signalizaci semaforů.

Půjde o komplexní systém, který bude umět nejen zastavit na červenou, ale i projet na zelenou. Samo BMW popisuje systém v tiskové zprávě takto: „V situacích, kdy je jasně dáno, že semafor patří k danému jízdnímu pruhu, a systém rozpozná červené světlo, automobil zpomalí až do zastavení. Zelené světlo znamená pokračování v jízdě. Na složitějších křižovatkách, například když má každý jízdní pruh vlastní semafor, vůz v přístrojovém panelu symbol semaforu zobrazí a je na řidiči, aby daný signál potvrdil. Poté automobil pokračuje automaticky v jízdě. Komfort při jízdě ve městě zvyšuje také funkce, která při stání na semaforu a následném rozsvícení zeleného světla řidiče upozorní, že může vyrazit.“

Další užitečnou funkcí je i automatický couvací asistent. Ten je ve standardní výbavě pro všechny verze v rámci příplatkového paketu Parking assistant. Auto si pak umí zapamatovat cestu, kudy přijelo popředu a následně dokáže tyto informace využít pro couvání ve stejné dráze. Dokáže samo vycouvat až 50 metrů daleko.

test-2020-bmw-x6-30d-xdrive- (36)

Závěr a cena

BMW X6 je velké auto zvenku, ale oproti první generaci i uvnitř. Jakkoliv se jeho exteriér nemusí líbit všem, tak interiér hraje na podstatně decentnější notu. Tohle auto navíc potěší tím, jak jede, i se základním naftovým motorem. Dynamika mu rozhodně neschází, přitom umí být vcelku úsporný. A navíc na příplatkových 22″ kolech stále poměrně komfortní, za což do jisté míry může i adaptivní M podvozek Professional.

Za volantem se budete cítit příjemně, rozhodně vás X6 nebude nutit k tomu, abyste dělali nějaké vylomeniny. Stačí se jen usadit do pohodlného sedadla, které může být vyhřívané, ale i odvětrávané či masážní, a vyrazit. Kilometry ubíhají velmi rychle, tím spíše, když si k cestování pustíte hudbu z prvotřídního a opravdu skvěle hrajícího audiosystému Harman Kardon Surround Sound System.

A na výběr je i z mnoha verzí. Kromě benzinových šestiválců a osmiválců – včetně vrcholného BMW X6 M Competition, na jehož test se můžete těšit už brzy – jsou to také naftové šestiválce. Nejlevnější verzí v nabídce je X6 40i xDrive za 2 008 500 Kč, ale testovaná motorizace X6 30d xDrive je dražší jen o pět tisíc. Cena startuje na 2 013 700 Kč. Ceny jsou s DPH.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,X6 30d xDrive
Motor:,řadový šestiválec (R6)
Objem válců:,2993 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech čtyř kol (xDrive)
Výkon:,183 kW/249 koní při 4000 ot./min
Točivý moment:,620 Nm při 2000 – 2500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,6.5 s
Maximální rychlost:,230 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.4-6.7 / 6.1-5.7 / 6.6-6.1
Emise CO2:,172-159 g/km
Objem nádrže:,80 litrů
Délka:,4935 mm
Šířka:,2004 mm
Výška:,1696 mm
Rozvor:,2975 mm
Pohotovostní hmotnost:,2185kg
Objem zavazadlového prostoru:,580 / 1530 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru