Po benzinovém osmiválci 50i se nám do redakce dostala také o poznání plebejštější verze BMW X6, tentokrát se základním naftovým motorem 30d xDrive. Stačí takový motor na podobné auto? Na to jsme se podívali v testu.
Design zaujme
Design BMW X6 je už od první generace hodně kontroverzní. Každá další generace (teď už tu máme třetí generaci) ho posunuje ještě dál a ani tentokrát nenechá BMW X6 nikoho v klidu. Zvenku jde o pořádný kus, který v případě toho testovaného zaujal zejména metalickým lakem Riverside Blue. Není to sice taková paráda jako matný modrý lak Frozen Marina Bay z nabídky BMW Individual, který mělo nedávno testované BMW 840d Gran Coupé, ale zaplatíte za něj „jen“ přibližně pětinu. Zatímco lak na X6 vyjde na necelých 29 tisíc korun, tak ten z osmičky je za více než 162 tisíc.
Exteriér auta navíc vylepšoval příplatkový M sportovní paket Plus za 162 tisíc. V rámci něho dostane X6 (nejen) vzhledová vylepšení v podobě karbonových krytů vnějších zpětných zrcátek, karbonového spoileru na víku kufru, ale také třeba M aerodynamický paket. Na pohled tak auto vypadá nazlobeně, i když nijak agresivně a vlastně nakonec i líp, než prvně testované BMW X6 M50i xDrive.

V interiéru je to pak typické „nové BMW“ s novým pojetím architektury ovládacích prvků. Jakkoliv jsme si na to nemohli s příchodem nové generace BMW X5, která s tím přišla jako první, zvyknout, dnes se tam cítíme jako doma. U testovaného auta chyběl příplatek za prvky „CraftedClarity“ a bylo to vlastně takové… smutně obyčejné.
30d je důstojná motorizace
Jakkoliv je benzinový osmiválec lahodnou motorizací pro fajnšmekry, jeho spotřeba není z nejnižších, ačkoliv 13 l/100 km není nic strašného. Lidé, kteří se přeci jen dívají na čísla spotřeby paliva, sáhnou jistě po naftové verzi, ty jsou v nabídce už jen dvě: 30d a 40d. Mimochodem u X5 je na výběr i plug-in hybridní motorizace. Platí, že všechny motorizace (benzinové i naftové) jsou u X6 bez výjimky vybaveny pohonem všech kol xDrive a automatickou převodovkou.
Testovanou X6 poháněl nejslabší, jedním turbodmychadlem přeplňovaný motor. I tak nabízí hodně slušné hodnoty: 183 kW/249 koní, 620 Nm, 0-100 km/h: 6,5 sekundy a maximální rychlost 230 km/h. A to i přesto, že pohotovostní hmotnost je 2185 kg.

Zrychlování samozřejmě není nijak dechberoucí, ale má to na svědomí několik faktů. Za prvé je to právě velikost a hmotnost auta. Na té se výrazně podepisuje i fakt, že jde o luxusní SUV, kde se hodně dbalo třeba i na odhlučnění. V kabině tak budete poměrně značně odizolováni od dění venku, včetně vnímání reálné rychlosti. Sešlápnutí plynového pedálu vyvolává překvapivě rychlou reakci (to je u BMW pravidlo, o kterém by si někteří jiní výrobci mohli nechat jen zdát) nejen u motoru, ale i převodovky. Osmistupňový automat rychlosti nehledá, ale zvolí vždy tu ideální. Nestane se tak to, že byste šlápli na plyn, převodovka podřadila a auto začalo zrychlovat, aby si následně uvědomilo, že potřebuje podřadit ještě jednou. Změna rychlostí (nahoru, dolů, ale i při zmiňovaném „kickdownu“) probíhá opravdu bleskově.
Z pohledu dynamiky tak 30d xDrive zcela dostačuje. Zrychlovat dokáže velmi slušně, předjet na okresce není problém a nakonec potěší právě i v úvodu kapitoly zmiňovaná spotřeba paliva. Při běžném ježdění se bez problémů budete držet kolem osmi litrů. A k tomu je tady 80litrová palivová nádrž, díky čemuž může být dojezd až kolem tisícovky kilometrů.
Zastaví na červené, na zelenou projede
BMW X6 vychází z BMW X5 a nabízí i tytéž možnosti výbavy. A věřte tomu, že si na své přijdou i opravdoví techničtí hračičkové. Samozřejmostí jsou dnes (už nejen u BMW nebo prémiových značek) aktivní jízdní asistenty, kombinující adaptivní tempomat, aktivní vedení v jízdních pruzích a podobně. Adaptivní tempomat navíc umí zastavit a opět se rozjet.

A BMW X6 může být jedním z modelů, jenž dostane novou funkci ‚Urban Cruise Control‘. Ta bude součástí výbavy Driving Assistant Professional a posune aktivní jízdní asistenty na novou úroveň. Systém kamer, registrující například vozidla či dopravní značky, bude umět rozpoznat také světelnou signalizaci semaforů.
Půjde o komplexní systém, který bude umět nejen zastavit na červenou, ale i projet na zelenou. Samo BMW popisuje systém v tiskové zprávě takto: „V situacích, kdy je jasně dáno, že semafor patří k danému jízdnímu pruhu, a systém rozpozná červené světlo, automobil zpomalí až do zastavení. Zelené světlo znamená pokračování v jízdě. Na složitějších křižovatkách, například když má každý jízdní pruh vlastní semafor, vůz v přístrojovém panelu symbol semaforu zobrazí a je na řidiči, aby daný signál potvrdil. Poté automobil pokračuje automaticky v jízdě. Komfort při jízdě ve městě zvyšuje také funkce, která při stání na semaforu a následném rozsvícení zeleného světla řidiče upozorní, že může vyrazit.“

Další užitečnou funkcí je i automatický couvací asistent. Ten je ve standardní výbavě pro všechny verze v rámci příplatkového paketu Parking assistant. Auto si pak umí zapamatovat cestu, kudy přijelo popředu a následně dokáže tyto informace využít pro couvání ve stejné dráze. Dokáže samo vycouvat až 50 metrů daleko.

Závěr a cena
BMW X6 je velké auto zvenku, ale oproti první generaci i uvnitř. Jakkoliv se jeho exteriér nemusí líbit všem, tak interiér hraje na podstatně decentnější notu. Tohle auto navíc potěší tím, jak jede, i se základním naftovým motorem. Dynamika mu rozhodně neschází, přitom umí být vcelku úsporný. A navíc na příplatkových 22″ kolech stále poměrně komfortní, za což do jisté míry může i adaptivní M podvozek Professional.
Za volantem se budete cítit příjemně, rozhodně vás X6 nebude nutit k tomu, abyste dělali nějaké vylomeniny. Stačí se jen usadit do pohodlného sedadla, které může být vyhřívané, ale i odvětrávané či masážní, a vyrazit. Kilometry ubíhají velmi rychle, tím spíše, když si k cestování pustíte hudbu z prvotřídního a opravdu skvěle hrajícího audiosystému Harman Kardon Surround Sound System.
A na výběr je i z mnoha verzí. Kromě benzinových šestiválců a osmiválců – včetně vrcholného BMW X6 M Competition, na jehož test se můžete těšit už brzy – jsou to také naftové šestiválce. Nejlevnější verzí v nabídce je X6 40i xDrive za 2 008 500 Kč, ale testovaná motorizace X6 30d xDrive je dražší jen o pět tisíc. Cena startuje na 2 013 700 Kč. Ceny jsou s DPH.
| Typ vozu: | Nový |
| Značka: | BMW |
| Typ: | X6 30d xDrive |
| Motor: | řadový šestiválec (R6) |
| Objem válců: | 2993 ccm |
| Plnění motoru: | turbodmychadlo |
| Palivo: | nafta |
| Pohon: | všech čtyř kol (xDrive) |
| Výkon: | 183 kW/249 koní při 4000 ot./min |
| Točivý moment: | 620 Nm při 2000 – 2500 ot./min |
| Zrychlení 0-100 km/h: | 6.5 s |
| Maximální rychlost: | 230 km/h |
| Převodovka: | osmistupňová automatická |
| Spotřeba paliva (l/100 km): | 7.4-6.7 / 6.1-5.7 / 6.6-6.1 |
| Emise CO2: | 172-159 g/km |
| Objem nádrže: | 80 litrů |
| Délka: | 4935 mm |
| Šířka: | 2004 mm |
| Výška: | 1696 mm |
| Rozvor: | 2975 mm |
| Pohotovostní hmotnost: | 2185kg |
| Objem zavazadlového prostoru: | 580 / 1530 litrů |
| Ceník: | ke stažení zde |
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

















































