test-2021-bmw_m340d_xdrive_touring- (2)

Takový docela nenápadný rodinný kombík, řeknete si možná při pohledu na nejnovější generaci trojkového kombíku od BMW. Jenže tohle auto je na stovce do pěti sekund a při akceleraci vám praští hlavou o hlavovou opěrku. Otestovali jsme BMW M340d xDrive Touring.

Decentně ostřejší

Nabídka BMW s písmenkem M se za poslední roky významně rozšířila a i proto za minulý rok BMW M hlásilo prodejní úspěchy. Z plnotučných benzinových emek se totiž počítají i auta z dílny M Performance. A to jsou auta, která sice mají opravdu hodně výkonu, ale zároveň jsou stále vcelku bez jakéhokoliv omezení vhodná pro každodenní používání.

Naprosto typickým příkladem je právě testované BMW M340d xDrive Touring. Je to na první pohled docela obyčejný kombík, který se liší ostřeji tvarovanými nárazníky, většími koly a brzdami a dvojicí koncovek výfuku (po jedné v obou rozích nárazníku). V našem případě pak nechybí ani znáčky M na předních blatnících a na víku kufru. Všímavé oko uvidí i stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek nebo rámeček masky chladiče ve stejném odstínu.

Přečtěte si také:  Timo Glock ukáže, jak to funguje v BMW Individual Manufaktur

Zajímavější je to ale pod kapotou. BMW vám dá na výběr mezi verze M340i, kterou pohání šestiválcový benzinový motor, anebo právě M340d s šestiválcovým naftovým motorem. Chybu neuděláte ani s jedním, ale tentokrát nás bude zajímat právě naftový motor.

test-2021-bmw_m340d_xdrive_touring- (7)

Otřepaná klišé platí beze zbytku

Znáte to, když někdo o nějaké autě řekne, že „táhne jako lokomotiva“? Tak to přesně se hodí i pro tohle auto. Zajímavě to totiž vypadá už jen na papíře. Řadový šestiválcový třílitr s přeplňováním dvěma turbodmychadly má totiž 250 kW/340 koní a dechberoucí točivý moment 700 Nm. Ten je navíc dostupný už od 1750 otáček za minutu! Mimochodem je to mild-hybrid, takže motoru pomáhá 48V startér-generátor, který přidává dalších 8 kW/11 koní. I kvůli tomu ale nejde deaktivovat start/stop (ve sportovním režimu se však deaktivuje sám).

Samotná čísla na papíře ale neukáží, jak moc je tohle auto rychlé. Díky standardně dodávanému pohonu všech kol neztratí nic na rozjezdu a díky perfektní osmistupňové automatické převodovce pak ani při dalším zrychlování. Z místa na stovce je tak za pouhých 4,8 sekundy a s téměř neúnavným tempem jede až k 250 km/h, kde leží elektronický omezovač rychlosti.

Přečtěte si také:  Ministryně financí jela nepřipoutaná a natočila o tom video. V pokusu o omluvu pak lhala

Mimochodem mezi zadními koly je samosvorný M sportovní diferenciál a stabilizace se stále dá zcela (ano, opravdu zcela a jen se tak netváří) vypnout. A pokud si chcete hrát a rádi házíte zadkem, rozhodně to oceníte. Díky vysokému krouťáku nemusíte auto ani nijak výrazně přemlouvat, aby pohodilo zadkem. I když BMW M340d xDrive Touring vypadá jako docela obyčejný rodinný kombík, radost z jízdy je u něj na prvním místě. Tedy pokud chcete…

Parametry motoru dovolí hodně rychlé tempo, občas aniž byste sami chtěli. Kromě vysokého výkonu má totiž tahle trojka skvěle odhlučněný interiér, takže se zamyslíte a snadno jedete rychlostmi, které nejsou dobré pro váš řidičák. V autě si řidič, ale ani posádka tak vysoké rychlosti nevšimnou. Podvozek perfektně pracuje, vítr auto obchází a pneumatiky nejsou skoro slyšet.

test-2021-bmw_m340d_xdrive_touring- (22)

To platí pro ekologický nebo komfortní režim, pokud totiž přepnete na sportovní, pak nejen celé auto přiostří a ztvrdne, ale hlavně se začne z reproduktorů ozývat „sportovnější“ soundtrack. Ačkoliv to obecně nemám rád, nutno uznat, že v případě BMW se to povedlo naladit tak, že to jízdu decentně doplňuje.

Jak tohle udělali?

Tuhle otázku jsem si pokládal celý týden, kdy jsem s tímhle autem jezdil. Ono totiž skvěle funguje v případě, že na něj trochu zatlačíte, ale i ve chvílích, kdy se chcete jen pohodlně a v klidu přesunout z místa A do místa B. Tohle auto umí mít dvě tváře a přitom to není rozdvojená osobnost.

A pak jsem se podíval na údaje v palubním počítači. Jo, digitální kaplička přístrojů, respektive samotné přístroje se mi nelíbí, šablona je jen jedna, měnit se nic nedá. V levé části je rychloměr, v pravé otáčkoměr, ale jde odspoda nahoru a doleva, proti směru hodinových ručiček. Detail, dá se na něj zvyknout, ale nelíbí se mi to. Důležitější je ale údaj spotřeby paliva, který ukazuje hodnoty kolem 7 l/100 km! A znovu připomínám, že tohle auto má 700 Nm a rozhodně jsem nejezdil na spotřebu.

Přečtěte si také:  Test hybridu Hyundai Tucson 1,6 T-GDI HEV 4x4 (2021)

A co vás tento skvěle namíchaný koktejl bude stát? Úplně levné to nebude, základní cena BMW M340d xDrive Touring je bez příplatků 1,7 milionu korun, navíc je to na chlup stejně jako M340i xDrive Touring. Testované auto vyšlo dokonce na více než 2,3 milionu korun. Vždyť jen lak BMW Individual lak Mahagoni II stál více než 130 tisíc korun a čalounění interiéru BMW Individual kůže Merino „Tartufo/Black“ vyšlo na 70 tisíc. Ale jezdí vážně skvěle!

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: BMW
Typ: M340d xDrive Touring
Motor: řadový šestiválec
Objem válců: 2993 ccm
Plnění motoru: 2x turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: všech kol (xDrive)
Výkon: 250 kW/340 koní při 4400 ot./min.
Točivý moment: 700 Nm při 1750 – 2250 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 4.8 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Převodovka: osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.5 / 4.7 / 5.7
Emise CO2: 150 g/km
Objem nádrže: 59 litrů
Délka: 4713 mm
Šířka: 1827 mm
Výška: 1440 mm
Rozvor: 2851 mm
Pohotovostní hmotnost: 1955 kg
Objem zavazadlového prostoru: 500 / 1510 litrů
Ceník: ke stažení zde