test-2021-plug-in_hybrid-bmw_320e- (3)

Zatímco čistých elektromobilů mnichovské BMW dosud mnoho nenabízí, nabídku plug-in hybridů se snaží pravidelně a poctivě rozšiřovat. Do oběhu se tak dostává model 320e, slabší sestra velmi povedené 330e, které může mít krátkodobý výkon skoro 300 koní. To „dvacítka“ vsází spíš na pokoj a noblesu – a jde jí to s chutí.

Letitý, ale povedený

„Trojka“ má jednu nespornou výhodu, kterou konkurenci převálcuje vždy a za všech okolností: ve všech generacích jí to strašně sekne. Je v tu chvíli úplně jedno, co má, nebo nemá pod kapotou – a nejde přitom nutně o nějaké obdivné pohledy kolemjdoucích, jako skutečně povedený, nestárnoucí a mimořádně zdařilý (a hodnotný) design.

Přečtěte si také:  BMW slaví 30 let na českém trhu. Podívejte se na průřez historií i s dobovými fotografiemi

Už letitá podoba BMW řady 3, která se viditelně měnila možná jen s vykousnutými světly, má svou jednoznačnou podobu, která se od současných modelových verzí liší zvlášť velikostí ledvinek. Tady jsou stále ještě přiměřeně veliké, tolik nekřičí. A i v interiéru zůstává 320e tradičně konzervativnější než futurističtěji pojaté novinky z Mnichova. Spousta tlačítek, menší (ale dostačující!) displej s úhlopříčkou 10 a čtvrt palce.

test-2021-plug-in_hybrid-bmw_320e- (12)

Auto na fotkách přijde na více než 1 600 000 korun, základ leží o skoro půl milionu níže. Tady se připlácelo za LED světla, osmnáctipalcová kola, paměťové sedačky nebo adaptivní M podvozek. A taky za ten uhrančivý modrý lak.

Šetřílek i na benzin

Vůz má solidní baterku o kapacitě 12 kWh, s níž by mělo být možné podle papírových údajů ujet až 57 kilometrů čistě na elektřinu. V reálných podmínkách se ale k tomu číslu bohužel nemáte šanci ani přiblížit. Jednak proto, že kombinovaný odběr dává při standardním mixu cest ve městě, po okreskách a na dálnicích větší smysl a jednak taky kvůli tomu, že s dojezdem silně zacloumají okolní podmínky.

Přečtěte si také:  Test MINI Cooper S 5D (2021)

I když bude krásné slunné počasí, nebude lehké se dostat přes 45 kilometrů, spíš pro jistotu počítejte s nižším elektrickým nájezdem. Možná by mohla nová aerodynamická kola, kterými se BMW chlubí na plně elektrické iX3, zvýšit dojezd umí až o 10 kilometrů. Výhoda je, že dvoulitrový čtyřválec nemá kdovíjaký apetit, takže s autem se dá za málo (klidně za šest a půl, za sedm litrů) jezdit i na benzin.

test-2021-plug-in_hybrid-bmw_320e- (8)

Půvab pro nenáročné

Auto disponuje hybridním výkonem 150 kW/204 koní a 350 Nm točivého momentu. Pohonnou skládačku tvoří dvoulitrový zážehový čtyřválec s výkonem 120 kW/163 koní a pod přední kapotou schovaný elektromotor s výkonem dalších 113 koní. Na stovku to modelu 320e trvá přes 7,5 vteřiny, a byť jde o hybrid, ukazuje se, že ne všechno s koly a baterií umí být „na stovce“ nedostižné.

Jistě, 320e přebírá hravost silnějších kolegů, stejně jako jejich plynulost, ovladatelnost a výtečné jízdní vlastnosti. Je v podstatě identicky těžké jako 330e, má něco přes tunu a tři čtvrtě, a vlivem tužšího naladění dokáže poměrně slušně navodit atmosféru rychlejšího, ostřejšího auta. Ubírá to trochu na pohodlí, nicméně žádné trojkové BMW nebylo nikdy přespříliš „měkké“. To by se neslušelo. Přes to všechno ale rozhodně nemá výkonu na rozdávání – a zvlášť to ucítíte při prudším zrychlování na dálnici.

Přečtěte si také:  A pak, že jsou velké ledvinky u BMW M4 problém. Úprava od AC Schnitzer ukazuje, že rozhodně ne

320e je volbou pro méně náročnějšího milovníka mnichovského portfolia. Někoho, kdo má doma wallbox a ocení, že může jezdit ekologicky i ekonomicky. A kdo chce ušetřit těch 120 tisíc, které „dvacítku“ dělí od „třicítky“. I s 320e je fajn si protáhnout kola občas někde na prázdné okresce, ale není možné k tomu balit kufry a plnit auto pasažéry. Výhodou je, že za všech okolností, při jakkoli motorizaci zůstává BMW řady 3 jeho půvab. Neztrácí ho ani po letech.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: BMW
Typ: 320e
Motory: řadový čtyřválec + elektromotor
Objem válců: 1998 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: zadních kol
Výkon spal. motoru: 120 kW/163 koní při 5000-6500 ot./min
Točivý moment spal. motoru: 300 Nm při 1350-3700 ot./min
Výkon elektromotoru: 83 kW/113 koní
Točivý moment elektromotoru: 265 Nm
Výkon soustavy: 150 kW/204 koní
Točivý moment soustavy: 350 Nm
Maximální rychlost: 225 km/h
Převodovka: osmistupňová Steptronic
Spotřeba: 1.8 l/100 km
Provozní hmotnost: 1840 kg
Emise CO2: 41 g/km
Délka: 4709 mm
Šířka: 1827 mm
Výška: 1444 mm
Rozvor: 2851 mm
Objem zavazadlového prostoru: 375 litrů
Ceník: ke stažení zde

Přidat komentář